• Obniżka
  • Nowy
PREMIERA: DYSLEKSJA

DYSLEKSJA

Podtytuł: Historia Lilki
ISBN: 978-83-8294-364-1
38,10 zł
28,10 zł Oszczędzasz: 10,00 zł

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 36,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 30,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

dYSLEKSJA

Michalina Ignaciuk napisała bajkę, w której poznajemy historię Lilki, zmagającej się z dysleksją.
Lilka nie mieszka w rzeczywistości alternatywnej tylko w naszej, codziennej, dlatego z jej przygodami może utożsamiać się więcej dzieci oraz ich rodziców.
W historii dziewczynki poznajemy wiele faktów na temat dysleksji: jej przyczyn, trudności i emocji z nią związanych.
Tę książkę powinien przeczytać każdy dorosły. (z recenzji "Być nauczycielem")

__________________________

Uwaga, możesz również zamówić książkę z AUTOGRAFEM AUTORKI:

Wersja książki
Ilość

DyslaksjaRodzicu, nauczycielu, specjalisto! Trzymasz w ręku tę książkę, bo rozumiesz, jak istotna jest rozmowa z dzieckiem, uczniem/uczennicą na temat dysleksji i w szerszym ujęciu – różnorodności w ogóle. Wsparcie osoby z dysleksją to proces, a nie jednorazowe wydarzenie. Czytanie opowieści o Lilce wspólnie z dzieckiem albo z całą klasą z pewnością będzie stanowić część tych niezbędnych oddziaływań. Dziękuję ci, że podejmujesz ten ważny krok!

„Może i nadal robię błędy ortograficzne, ale przynajmniej jestem szczęśliwy” – powiedział Krystian, dorosły z dysleksją, który doświadczył traumatycznych zdarzeń na etapie edukacji szkolnej. To przypomina, że naszym celem nie jest usunięcie dysleksji, ale eliminacja barier edukacyjnych, z którymi mierzą się osoby z dysleksją.

Pedagog Michalina

Z recenzji dr hab. Marty Łockiewicz, prof. UG

Dysleksja. Historia Lilki Michaliny Ignaciuk pokazuje, że można – w prostej i przystępnej formie – przekazać czytelnikowi dużo ważnych informacji, nie tracąc nic z ich rzetelności. Chociaż książeczka ta jest bajką, to wszystkie przedstawione w niej informacje o dysleksji, jej przyczynach, trudnościach dzieci z dysleksją w zadaniach szkolnych i zmaganiach z często przykrymi emocjami, są zgodne z najnowszą wiedzą naukową. Dzięki temu uczniowie z dysleksją mogą zobaczyć w bajce samych siebie, a dorośli – nauczyciele, rodzice, terapeuci – również dowiedzieć się, czym dysleksja jest i jak można skutecznie wspierać osoby z dysleksją.

Historia Lilki
167 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8294-364-1
Stopień 
2025-06-23

Dysleksja. Historia Lilki



„Dysleksja. Historia Lilki” to książka, która zostaje z czytelnikiem na długo – nie tylko dlatego, że porusza ważny temat, ale przede wszystkim dlatego, że robi to z ogromnym sercem, wrażliwością i autentyzmem. Michalina Ignaciuk przedstawia historię młodej dziewczynki – Lilki – która zmaga się z trudnościami, jakie niesie ze sobą dysleksja, w sposób, który porusza, edukuje i daje nadzieję. To lektura, która powinna znaleźć się w rękach nie tylko dzieci z podobnymi wyzwaniami, ale również rodziców, nauczycieli, terapeutów – wszystkich, którzy towarzyszą młodym ludziom w rozwoju.

Autorka z niezwykłym wyczuciem wprowadza nas w świat Lilki – świat liter, które się przestawiają, słów, które uciekają, i ocen, które ranią. Ale też w świat marzeń, ciepła rodzinnego, przyjaźni i powolnego, czasem bolesnego, ale konsekwentnego budowania wiary w siebie. Opowieść poprowadzona jest lekko, ale nie infantylnie – to mądra, dobrze napisana narracja, która oddaje emocje dziecka z ogromną empatią.

Mnie osobiście ta książka bardzo poruszyła, ponieważ sama mam dziecko z dysleksją. Codziennie obserwuję, z jakimi wyzwaniami musi się mierzyć – nie tylko przy czytaniu i pisaniu, ale przede wszystkim w zmaganiach z niezrozumieniem otoczenia. Wiem, ile kosztuje go napisanie kilku zdań bez literówek, jak frustrujące bywają lektury, które dla innych dzieci są „łatwe i przyjemne”. I wiem też, jak ogromnie potrzebuje wsparcia, by nie zgubić po drodze wiary w siebie. Kiedy czytałam o Lilce, miałam wrażenie, że czytam o moim własnym dziecku – to było wzruszające, momentami bolesne, ale i kojące. Ta książka daje poczucie, że nie jesteśmy sami.

Pamiętam pewien wieczór, gdy mój syn przyniósł ze szkoły zadanie domowe z czytania. Był zmęczony, a litery znów zdawały się tańczyć mu przed oczami. Siedzieliśmy razem nad jedną stroną przez ponad pół godziny. Gdy w końcu przeczytał ją samodzielnie, spojrzał na mnie i powiedział: „Mamo, chyba nigdy nie będę w tym dobry.” Serce mi pękło. Właśnie dlatego książka „Dysleksja. Historia Lilki” ma tak wielkie znaczenie – daje dzieciom takim jak on poczucie, że są ważne, widziane i nie muszą być „jak wszyscy”, żeby zasługiwać na uznanie i akceptację. Pokazuje, że każde tempo i każda droga są w porządku.

Książka ma również ogromną wartość edukacyjną – w bardzo przystępny sposób tłumaczy, czym jest dysleksja, z jakimi trudnościami się wiąże, ale też pokazuje, że nie musi być wyrokiem. Wręcz przeciwnie – może być początkiem drogi do odkrywania unikalnych talentów, kreatywności, wrażliwości. Lilka to postać, z którą łatwo się utożsamić – zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Jest odważna, choć nie bez lęków. Jest mądra, choć czasem w siebie wątpi. Jest ludzka – i dzięki temu tak bliska.

Na szczególne uznanie zasługuje też szata graficzna – ilustracje są ciepłe, miękkie w formie, przyjazne dla młodego oka. Idealnie współgrają z treścią i pomagają młodszym czytelnikom lepiej zrozumieć emocje bohaterki. Dodatkowo warto zaznaczyć, że książka została wydana w formacie przyjaznym dziecku – poręczna, nieprzytłaczająca, z dużą czcionką i czytelnym składem, co czyni ją dostępną także dla tych, którzy sami zmagają się z trudnościami w czytaniu.

To nie jest książka, która tylko opowiada historię – to książka, która zmienia perspektywę. Daje dzieciom z dysleksją poczucie zrozumienia i reprezentacji, a dorosłym – przypomnienie, że każde dziecko zasługuje na cierpliwość, wsparcie i uważność.

Polecam ją z całego serca – jako opowieść, która dodaje odwagi i rozbudza empatię. A przede wszystkim jako głos dla tych, którzy zbyt długo byli niesłyszani.

źródło: https://sztukater.pl/ksiazki/dysleksja-historia-lilki.html

Stopień 
2025-02-25

Michalina Ignaciuk "Dysleksja. Historia Lilki"

Dysleksja rozwojowa jest zaburzeniem, które ujawnia się w rozwoju dziecka stopniowo. Niestety uczniowie z dysleksją rozwojową są zwykle rozpoznawani wówczas, kiedy ich trudności w nauce są już bardzo nasilone. Dzieci z dysleksją mają duże problemy z opanowaniem techniki czytania i/lub pisania. Przyczyną tych trudności jest nieharmonijny rozwój psychoruchowy, czyli zaburzenia funkcji percepcyjnych, motorycznych oraz ich integracji. Uwarunkowań zaburzeń dyslektycznych upatruje się również w czynnikach konstytucjonalnych, związanych ze zmianami strukturalnymi oraz zakłóceniami funkcjonalnymi centralnego układu nerwowego.

O dysleksji i ryzyku dysleksji oraz wspomaganiu osób zmagających się z trudnościami w nauce powstało wiele publikacji. Zwykle jednak koncentrują się one na diagnozowaniu ryzyka dysleksji, dysleksji czy zasadach i specyfice pracy terapeutycznej z osobami ryzyka dysleksji czy z dysleksją. Mało się jednak mówi o tym, że takie osoby wcale nie są gorsze od innych, mało się mówi o tym, że nie wystarczy stworzyć dobrych warunków edukacyjnych, trzeba bowiem kierować procesem uczenia takich osób w sposób przemyślany i mądry, trzeba – jako nauczyciel - prezentować osobowość podnoszącą, nawiązującą bliski i serdeczny kontakt z dzieckiem, zaś proces dydaktyczno-wychowawczy powinien pozytywnie inspirować, motywować i wzmacniać dziecko, stwarzając mu możliwość przeżywania sukcesów. Konieczna jest także edukacja otoczenia, by dysleksja nie była powodem do piętnowania i wyśmiewania.

W przypadku młodszych dzieci, w wieku wczesnoszkolnym, wspaniale sprawdzi się w tej działalności edukacyjnej książka pt. „Dysleksja. Historia Lilki”, opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej IMPULS. Autorka, Michalina Ignaciuk, pedagożka pracująca m.in. z dziećmi z dysleksją, w tej niewielkich rozmiarów powieści zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych, doskonale ujęła istotę dysleksji oraz pokazała problemy z jakimi borykają się osoby zmagające się z trudnościami w nauce. Książka może być wykorzystana w rozmowach z dzieckiem z dysleksją, by pokazać mu, że nie jest z tym problemem samo, że mimo tych trudności może tak naprawdę robić wszystko, czego zapragnie. Książka może być również wykorzystana na lekcji wychowawczej przez nauczyciela, psychologa czy pedagoga po to, by uświadomić klasie, jak funkcjonuje dziecko z dysleksją, z czym się zmaga i jak ważne jest dla niego wsparcie otoczenia.

Poznajemy historię Lilki, dziewczynki zmagającej się – jak zresztą jej tata, architekt – z dysleksją. Dziewczynka jest niezwykle miła i pomocna, choć bardzo nieśmiała. Uwielbia rysować, jeździć na hulajnodze i bawić się ze swoim kotem Mruczkiem. Pierwsze dni w nowej szkole były dla dziewczynki niezwykle udane, pomimo iż nauka pisania i czytania sprawiała jej trudność. Wszyscy okazali się bardzo mili, a z koleżanką z ławki Lilka od razu zaczęła wymieniać się liścikami. Na dodatek okazało się, że Lilka pięknie maluje, co wzbudziło nie tylko zainteresowanie dzieci, ale i pochwałę ze strony nauczycielki. Niestety kolejne dni nauki przyniosły kryzys, dziewczynka starała się za wszelką cenę unikać czytania, była coraz bardziej zdenerwowana tym, że nie potrafi sobie poradzić z nauką. Na dodatek błędy popełnione przez dziewczynkę stały się powodem do drwin ze strony dzieci, które – jak myślała Lilka – lubiły ją i wspierały. Całe szczęście, że Lilka trafiła na wspaniałą nauczycielkę, która zorientowała się w problemach uczennicy, od razu porozmawiała z rodzicami i wspólnie ustalili co można zrobić, by dziewczynce zaoferować realne wsparcie.

Lektura książki doskonale oddaje problemy, z jakimi borykają się osoby z dysleksją oraz emocje, które im towarzyszą. Historia Lilki, a także jej taty uświadamia nam, że „inny”, wcale nie znaczy „gorszy”, że pracując na mocnych stronach, na zasobach, można wiele osiągnąć i spełnić swoje marzenia. Że dysleksja nie definiuje osoby, która się z nią zmaga, że nie zamyka jej w klatce stereotypów i nie musi być wyrokiem. Wspierająca atmosfera w szkole oraz w środowisku domowym, wsparcie terapeutów w poradni - to wszystko elementy, które pomagają dziecku z dysleksją zrozumieć istotę trudności, ale również poznać sposoby, by poradzić sobie z nimi. Przekazana czytelnikom w subtelny, ale klarowny sposób wiedza na temat dysleksji, wpleciona w tą opowieść czyni książkę niezwykle wartościową i będącą cennym elementem procesu wsparcia dziecka z dysleksją.

źródło: źródło: http://www.qulturaslowa.pl/2025/02/michalina-ignaciuk-dysleksja-historia.html

Stopień 
2024-09-23

Dysleksja

Pedagog Michalina czyli Michalina Ignaciuk napisała bajkę, w której poznajemy historię Lilki, zmagającej się z dysleksją.

Lilka nie mieszka w rzeczywistości alternatywnej tylko w naszej, codziennej, dlatego z jej przygodami może utożsamiać się więcej dzieci oraz ich rodziców.

W historii dziewczynki poznajemy wiele faktów na temat dysleksji: jej przyczyn, trudności i emocji z nią związanych.

A w wychowawczyni Ani rozpoznaję siebie

Dzięki Michalino

Tę książkę powinien przeczytać każdy dorosły.
Każdy wychowawca powinien zabrać ją ze sobą do szkoły, aby porozmawiać na jej podstawie z dziećmi na temat dysleksji. Więcej: na podstawie tej książki można przeprowadzić ciekawe warsztaty dla rodziców.

Pod koniec książki znajdziemy 10 pytań i odpowiedzi na temat dysleksji.

Warto mieć tę publikację.

Gratuluję, Michalino!

źródło: https://www.facebook.com/edubloger26/posts/pfbid0tBeoPXK746vuioZ8aGz8EoYbmn5JX3KcG8pNQojjyX7e9JG6bMZPgoCNzp9FhRbZl

Napisz recenzje

Michalina Ignaciuk

Michalina Ignaciuk pedagożka w szkole w Gdańsku. Prowadzi terapię pedagogiczną dla dzieci i młodzieży ze zróżnicowanymi potrzebami w uczeniu się, w tym z dysleksją czy ADHD, a także warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli. W pracy z uczniami kładzie nacisk na budowanie pozytywnych relacji oraz aktywne wykorzystywanie nowoczesnych technologii, w tym wirtualnej rzeczywistości (VR). Obecnie doktorantka w Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego w dyscyplinie pedagogika. Finalistka I edycji konkursu Nauczyciel Jutr@. Popularyzuje w Internecie, w tym na kanale YouTube, wiedzę pedagogiczną jako „Pedagog Michalina”.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Michalina Ignaciuk

ISBN druk

978-83-8294-364-1

ISBN e-book

Objętość

42 stron

Wydanie

I, 2024. Kraków

Format

A5 (145x208)

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

Słowo od autorki

Historia Lilki

Krótko o dysleksji – 10 pytań i odpowiedzi

Krótko o dysleksji – 10 pytań i odpowiedzi

Zachęcam cię do myślenia o dysleksji jako o zjawisku wielowymiarowym, czyli do postrzegania jej nie tylko z punktu widzenia biologicznego (struktura i funkcje układu nerwowego), poznawczego (deficyty fonologiczne) i behawioralnego (trudności w czytaniu i pisaniu), ale także z uwzględnieniem czynników środowiskowych (bariery w edukacji) i osobowych (mocne strony). Należy pamiętać, że nie ma „jednej dysleksji”, u każdego przejawia się ona nieco inaczej, dlatego tak ważne jest uznanie indywidualnych różnic w sposobie funkcjonowania dziecka:

1. ...

Dysleksja. Historia Lilki Michaliny Ignaciuk pokazuje, że można w prostej i przystępnej formie przekazać czytelnikowi dużo ważnych informacji, nie tra- cąc nic z ich rzetelności. Chociaż książeczka ta jest bajką, to wszystkie przed- stawione w niej fakty o dysleksji, jej przyczynach, o trudnościach dzieci z dysleksją w rozwiązywaniu zadań szkolnych i zmaganiach z często przykrymi emocjami, są zgodne z najnowszą wiedzą naukową. Dzięki temu uczniowie z dysleksją mogą w postaciach z bajki rozpoznać samych siebie, a dorośli – nauczyciele, rodzice, tera­peuci – dowiedzieć się, czym dysleksja jest i jak można skutecznie wspierać osoby z dysleksją.

Z recenzji dr hab. Marty Łockiewicz, prof. UG


Jako terapeutka pedagogiczna doceniam autentyczność, z jaką książka przedstawia trudności, oraz sposób, w jaki promuje zrozumienie i akceptację. Ta historia pokazuje, że neuroróżnorodność nie definiuje wartości człowieka, a wsparcie otoczenia jest kluczowe w budowaniu pewności siebie u dzieci.

Z recenzji Marty Badowskiej, terapeutki pedagogicznej


W szkole wielokrotnie słyszałem, że jestem „słabym uczniem”, że ciągle mam głowę w chmurach, co z czasem sprawiło, że zacząłem wierzyć, iż jestem „gorszym człowiekiem” i o studiach mogę tylko pomarzyć. Czytając tę bajkę, ciężko było się nie wzruszyć. To opowieść o mnie i o wielu innych dyslektykach. Michalina w oryginalny i przemyślany sposób opisuje trudności, z jakimi zmaga się młody dyslektyk, i daje przy tym cenne wskazówki. Wsparcie dla osoby z dysleksją jest na wagę złota, o czym autorka doskonale wie i świetnie to przedstawia w historii o Lilce. To pozycja, którą powinien przeczytać każdy, zwłaszcza nauczyciele i rodzice. Z całego serca polecam.

Z recenzji Kacpra Młynarkiewicza, aktora

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło