• Obniżka
Wspomaganie płynności mowy dziecka

Wspomaganie płynności mowy dziecka - profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego

Podtytuł: Program logopedyczny
ISBN: 978-83-66990-38-8
40,00 zł
30,00 zł Oszczędzasz: 10,00 zł

Najniższa cena w ciągu 30 dni przed aktualną promocją: 32,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku.

Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej e-book:

Wersja książki
Ilość

Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku.

Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie rozwojowej niepłynności mowy i jąkania wczesnodziecięcego. W części praktycznej znajduje się m.in. bogata propozycja zabaw i ćwiczeń przeznaczonych do pracy logopedycznej z dzieckiem. Przejrzysta struktura programu ułatwi jego odbiorcom skuteczne zaplanowanie działań oraz sprzyja uzyskiwaniu zamierzonych efektów pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną. Zaproponowany przez Autorkę harmonogram działań oraz plan terapii logopedycznej stanowi pomoc w pracy logopedy, a zamieszczone w programie narzędzia badawcze przeznaczone do pomiaru jakości pracy umożliwią wnikliwe zbadanie efektywności pracy oraz zaplanowanie działań naprawczych tym zakresie.

Adresatami programu są logopedzi, terapeuci, nauczyciele oraz rodzice dzieci dotkniętych jąkaniem.

Program logopedyczny
183 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-66990-38-8

Kamińska Dorota

Kamińska Dorotaneurologopeda, pedagog i terapeuta w zakresie terapii pedagogicznej. Członek Polskiego Towarzystwa Logopedycznego (Złoty Certyfikat PTL) oraz Certyfikowany Trener międzynarodowego programu TOCfE – Theory of Constraints for Education (TOC dla Edukacji). Specjalizuje się w zakresie zaburzeń płynności mówienia u dzieci, młodzieży i dorosłych. Aktywnie uczestniczy w ogólnopolskich i międzynarodowych szkoleniach, konferencjach i projektach logopedycznych i edukacyjnych oraz akcjach na rzecz upowszechniania wiedzy i zmiany postaw społecznych wobec osób z jąkaniem. Autorka i współautorka publikacji z zakresu logopedii i edukacji.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kamińska Dorota

ISBN druk

978-83-66990-38-8

ISBN e-book

978-83-8095-693-3

Objętość

84 strony

Wydanie

IV, 2021. Kraków

Format

B5 (160/235). E-book: PDF

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Przedmowa

Wstęp

Założenia programu

Cele ogólne i szczegółowe programu

Planowane efekty

Metody, formy i zasady pracy z dzieckiem

Harmonogram działań

Charakterystyka rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego

Diagnoza i terapia jąkania

Ewaluacja programu

Załączniki

Bibliografia

fragment

Recenzowany program uzupełnia lukę w tematycznym zakresie programów profilaktyczno - terapeutycznych dotyczących jąkania w wieku przedszkolnym. Chociaż na tematy diagnostyczno - terapeutyczne można w literaturze polskiej znaleźć już sporo treści związanych z jąkaniem wczesnodziecięcym, to ujęcie Autorki dotyczące wspomagania rozwoju płynności mówienia u dzieci przedszkolnych stanowi znaczny wkład w tym zakresie.

Zjawisko występowania niepłynności mówienia u dzieci w wieku przedszkolnym bywa nierzadko bagatelizowane tak w środowisku oświatowym jak i ochrony zdrowia, w następstwie czego terapią logopedyczną obejmowane są jąkające się dzieci często dopiero w wieku szkolnym. To błędne podejście niektórych lekarzy, nauczycieli, czy także logopedów obala właśnie prezentowany program, ukierunkowując praktyczne działania logopedów, ale także rodziny jąkającego się dziecka i przedszkola - na polu diagnozy i terapii, a także profilaktyki tego zaburzenia.

Program stanowi znaczący element profilaktyki, ale przede wszystkim zawiera opis założeń i jego celów, opis metod i form pracy z dzieckiem, charakterystykę rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego, opis diagnozy i terapii oraz ewaluacji. Bogaty jest zestaw załączników, w których Autorka zamieściła gotowe propozycje ćwiczeń i zabaw dla dzieci, ale także wskazówki dla rodziców i nauczycieli (min. zabawy i ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne, „gimnastyka buzi na wesoło", rytmogesty towarzyszące wymowie samogłosek, „co możesz zrobić, aby pomóc dziecku z niepłynnością mówienia, wkładka do karty logopedycznej przeznaczona dla jąkających się). Trzy załączniki stanowią ankiety ewaluacyjne dla rodziców oraz dla nauczycieli i specjalistów. Można w ten sposób na bieżąco prowadzić monitoring oceny efektywności pracy terapeutycznej, czy też profilaktycznej. Autorka zamyka program bogatym zestawem literatury przedmiotu.

Omawiany program zawiera wszystkie niezbędne elementy dotyczące programów edukacyjnych. Jego merytoryczna wartość jest wysoka i świadczy o odpowiednich kompetencjach Autorki na polu niepłynności mówienia, a szczególnie jąkania wczesnodziecięcego. Popularyzacja programu może wpłynąć na podwyższenie poziomu edukacji terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami płynności mówienia.

Dr Mieczysław Chęciek

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło