Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych...
Cena podstawowa
46,48 zł
-22,13%
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book.
Książka wpisuje się w nurt współczesnych koncepcji metodycznych w zakresie rozwijania umiejętności psychospołecznych dzieci i młodzieży. Umiejętności te wydają się szczególnie istotne w świecie zdominowanym przez przemoc, świecie, w którym zatracane są prawidłowe relacje interpersonalne. Dlatego warto już od najmłodszych lat wyposażać w nie dzieci oraz wzmacniać w nich poczucie własnej wartości. W odpowiedzi na ten postulat powstała niniejsza książka, której głównym celem jest prezentacja programu zajęć z dziećmi w młodszym wieku szkolnym umożliwiającego rozwijanie ich poczucia własnej wartości.
Książka składa się z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy, teoretyczny, omawia rozumienie pojęcia poczucia własnej wartości, ukazuje także czynniki mające wpływ na jego rozwój oraz charakterystykę zachowań jednostek posiadających prawidłowe i nieprawidłowe poczucie własnej wartości.
Drugi rozdział zajmuje się metodami i strategiami pracy z grupą. Dokonano w nim klasyfikacji tych metod oraz przeglądu wybranych spośród nich, uwzględniając zwłaszcza te, które zostały zastosowane w niniejszej propozycji zajęć dla dzieci. Ważnym zagadnieniem w tym rozdziale jest prezentacja etapów, strategii i obowiązujących zasad pracy z grupą. Ukazano w nim także zagadnienia dotyczące ewaluacji programów profilaktyczno-wychowawczych.
Ostatni, trzeci rozdział zawiera charakterystykę dziecka w młodszym wieku szkolnym oraz przygotowaną na podstawie literatury przedmiotu, a także własnych doświadczeń autorek, propozycję programu rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.
ROZDZIAŁ TRZECI ZAWIERA 30 SCENARIUSZY ZAPLANOWANYCH NA JEDNĄ LUB DWIE JEDNOSTKI LEKCYJNE W ZALEŻNOŚCI OD TEMATU ORAZ KILKANAŚCIE PROPOZYCJI NA DODATKOWE ĆWICZENIA DO WYKORZYSTANIA W TRAKCIE REALIZACJI PROGRAMU.
Lewandowska-Kidoń Teresa
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Pracuje na stanowisku adiunkta w Katedrze Pedagogiki i Pedagogiki Specjalnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie. Jej główne zainteresowania naukowe skupiają się wokół następujących zagadnień: edukacja i terapia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, psychospołeczne funkcjonowanie dzieci chorych, przeciwdziałanie marginalizacji i wykluczeniu społecznemu. Autorka i współautorka książek Drama w kształceniu pedagogicznym (2001, 2003), Style wychowania i postawy rodzicielskie wobec dzieci z zaburzeniami oddawania moczu (2015).
Wosik-Kawala Danuta
doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Pracuje w Zakładzie Teorii Wychowania Instytutu Pedagogiki na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jej główne zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki wychowania dzieci i młodzieży, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z ich kompetencjami psychospołecznymi, a także funkcjonowania instytucjonalnych i rodzinnych form opieki nad dzieckiem. Autorka i współautorka książek: Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum (2007), Rozwijanie kompetencji emocjonalnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych (2013), Wychowanie w szkole. Wskazówki dla nauczycieli (2010, 2012). Redagowała i współredagowała naukowo monografie: Komunikacja i edukacja – ku synergiczności porozumiewania się (2009, 2011), Rodzinne i instytucjonalne środowiska opiekuńczo-wychowawcze (2011, 2012), Internet w psychologii – psychologia w Internecie (2011), Wychowanie wobec wyzwań współczesności (2011), Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela (2011, 2013), Wieloaspektowość komunikacji społecznej w środowisku wielu kultur (2012), Wychowawcza rola szkoły (2012).
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Lewandowska-Kidoń Teresa, Wosik-Kawala Danuta |
ISBN druk | 978-83-7850-845-8 |
ISBN e-book | 978-83-7850-911-0 |
Objętość | 170 stron |
Wydanie | II, 2015 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Rozdział I
Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychopedagogicznej
1.1. Poczucie własnej wartości według Nathaniela Brandena
1.2. Czynniki determinujące poczucie własnej wartości
1.2.1. Wpływ rodziców (opiekunów) na kształtowanie poczucia własnej wartości dziecka
1.2.2. Znaczenie szkoły w kształtowaniu poczucia własnej wartości dziecka
1.3. Rozwój poczucia własnej wartości w ontogenezie
1.4. Poczucie własnej wartości a zachowanie człowieka
Rozdział II
Metodyka pracy z grupą
2.1. Etapy pracy z grupą
2.2. Zasady pracy z grupą
2.3. Metody pracy z grupą
2.4. Strategie pracy z grupą
2.5. Ewaluacja
Rozdział III
Program rozwijania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym
3.1. Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym
3.2. Cele i treści programu
3.3. Scenariusze
Scenariusz 1
Scenariusz 2
Scenariusz 3
Scenariusz 4
Scenariusz 5
Scenariusz 6
Scenariusz 7
Scenariusz 8
Scenariusz 9
Scenariusz 10
Scenariusz 11
Scenariusz 12
Scenariusz 13
Scenariusz 14
Scenariusz 15
Scenariusz 16
Scenariusz 17
Scenariusz 18
Scenariusz 19
Scenariusz 20
Scenariusz 21
Scenariusz 22
Scenariusz 23
Scenariusz 24
Scenariusz 25
Scenariusz 26
Scenariusz 27
Scenariusz 28
Scenariusz 29
Scenariusz 30
3.4. Propozycje dodatkowych ćwiczeń do wykorzystania w trakcie realizacji programu
Zakończenie
Aneks
Bibliografia