Animaloterapia. Program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery łapy"
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 14,00 zł
Autorki, przedszkolanki jednego z łódzkich przedszkoli, opracowały program funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”, opisały cele animaloterapii, zasady wprowadzania jej w środowisko pedagogiczne i przedstawiły czytelnikom propozycje konkretnych rozwiązań uławiających współpracę dzieci ze zwierzętami...
Prezentowany program powstał w przedszkolu integracyjnym przy współpracy z Fundacją „Ama Canem”. Jest to innowacyjna forma działalności przedszkolnej, wykorzystująca psy do celów edukacyjnych.
Istotą programu jest nauka bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzęciem, otwarcie dzieci na nowe doświadczenia, nauczenie szacunku do zwierząt. Ważnym elementem programu są działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału dzieci oraz usprawnienie ich funkcji motorycznych. Program obejmuje także współpracę z rodzicami. Wielkim sukcesem tego programu jest udział przedszkolaków w różnego rodzaju imprezach i spotkaniach, które pełnia funkcje społeczno-edukacyjne.
Polecamy tę książkę wszystkim nauczycielom oraz rodzicom, ponieważ jej treści mogą być wykorzystane w wielu sytuacjach międzyludzkich, z którymi spotyka się dziecko.
Franczyk Anna
nauczyciel dyplomowany z trzydziestoletnim stażem pracy, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, praktyk Tomatisa pedagog specjalny w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, wykładowca UNS, prezes Stowarzyszenia Animaloterapeutycznego "Dogo4Logo" zajmującej się dogoterapią i felinoterapią, instruktor dogoterapii III stopnia, autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS i WIR) m.in.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się przez animaloterapię, Zabawy z Figurkiem.
Ponadto regularnie bierze udział w Konferencjach dotyczących wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli z zakresu prowadzenia działań dydaktyczno-terapeutycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Krajewska Katarzyna
nauczyciel dyplomowany z dwudziestoośmioletnim stażem pracy, pedagog specjalny, magister pedagogiki przedszkolnej i nauczania początkowego, ukończyła kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe z zakresu „wspieranie rozwoju dziecka o specyficznych potrzebach edukacyjnych” terapeuta Integracji Sensorycznej, Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje obecnie jako terapeuta SI , praktyk Tomatisa, pedagog specjalny w grupach integracyjnych w Przedszkolu z oddziałami integracyjnymi w Łodzi.
Autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wszystkie opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS): Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się poprzez aniamaloterapię.
Skorupska Joanna
Ukończyła studia licencjackie z oligofrenopedagogiki, studia uzupełniające magisterskie z edukacji specjalnej oraz studia podyplomowe w zakresie nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Pracuje jako pedagog specjalny w Przedszkolu Miejskim nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7308-841-2 |
ISBN e-book | 978-83-7587-748-9 |
Objętość | 90 strony |
Wydanie | II, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
O Programie
Nasze logo
Piosenka Klubu Animals
Przedmowa
Historia animaloterapii
Co to jest dogoterapia i felinoterapia?
Felinoterapia, czyli zajęcia terapeutyczne prowadzone z udziałem kotów
Do kogo skierowane są zajęcia animaloterapii?
Cele animaloterapii
Cele ogólne
Cele szczegółowe
Zasady funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”
Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu
Współpraca z rodzicami
Współpraca ze środowiskiem lokalnym
Działania edukacyjne – treści programowe
Ja i zwierzęta – poznajmy się
Dziecko poznaje siebie
Dziecko i świat zwierząt
Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami
Poznaję siebie przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe
Poznaję nowego przyjaciela przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe
Zabawy naśladowcze ze zwierzętami
Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt
Poznajemy prawa zwierząt na podstawie
Światowej Deklaracji Praw Zwierząt
Bawię się bezpiecznie – poznanie podstawowych zasad postępowania i zachowania się podczas kontaktu ze zwierzętami
„Co każdy człowiek wiedzieć powinien” – omówienie grupy pięciu swobód zwierząt
Pamiętaj! Nigdy tak nie należy robić!
Pamiętaj! Tak należy zachowywać się podczas spotkania z psem
Zabawy, gry i konkursy, wydarzenia
Przykładowe scenariusze
Scenariusz zajęć dogoterapii (1)
Scenariusz zajęć dogoterapii (2)
Scenariusz zajęć felinoterapii (1)
Scenariusz zajęć felinoterapii (2)
Scenariusz I Przedszkolnej Wystawy Psów Pięknych i Najpiękniejszych 2006
Bibliografia
Autorki, przedszkolanki jednego z łódzkich przedszkoli, opracowały program funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”, opisały cele animaloterapii, zasady wprowadzania jej w środowisko pedagogiczne i przedstawiły czytelnikom propozycje konkretnych rozwiązań uławiających współpracę dzieci ze zwierzętami.
Oprócz informacji najzupełniej podstawowych, czyli historii animaloterapii, podziału terapii w zależności od zwierzęcia jakie pełni role terapeuty, w książce znajdziemy doskonale opisane metod, form i zasad jakie należy zastosować podczas realizacji programu zaproponowanego przez pedagożki. Autorki podpowiadają w jaki sposób zorganizować klub Animals, jak przygotować dzieci i ich rodziców do pracy ze zwierzętami.
Część książki zatytułowana „Treści programowe” z pewnością pomoże początkującym w pracy pedagogicznej nauczycielom. Autorki opisały dokładnie swoje propozycje grupując je w działy:
1. Dziecko poznaje siebie
2. Dziecko i świat zwierząt
3. Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami
4. Zabawy naśladowcze ze zwierzętami
5. Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt
i zrobiły to tak zachęcająco, że już nie mogę się doczekać rozpoczęcia roku szkolnego i prób realizowania choć części programu.
Znajdziemy tu także tekst Światowej Deklaracji Praw Zwierząt i gotowe scenariusze zajęć z udziałem zwierząt.
Całość jest napisana naprawdę dobrym językiem, przedstawiona w ciekawy i zarazem prosty sposób. Pozostaje mi (i Sisi) zabrać się za zdobywanie uprawnień felinoterapeuty, bo inspirację, by się za to zabrać, i pomysł na to, jak to zrobić, znalazłam w tej książce.
Recenzja: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów