Animaloterapia. Program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery łapy"

Animaloterapia. Program Przedszkolnego Klubu Animals "Cztery łapy"

ISBN: 978-83-7587-748-9
14,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Autorki, przedszkolanki jednego z łódzkich przedszkoli, opracowały program funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”, opisały cele animaloterapii, zasady wprowadzania jej w środowisko pedagogiczne i przedstawiły czytelnikom propozycje konkretnych rozwiązań uławiających współpracę dzieci ze zwierzętami...

Wersja książki
Ilość

Prezentowany program powstał w przedszkolu integracyjnym przy współpracy z Fundacją „Ama Canem”. Jest to innowacyjna forma działalności przedszkolnej, wykorzystująca psy do celów edukacyjnych.

Istotą programu jest nauka bezpiecznego kontaktu dziecka ze zwierzęciem, otwarcie dzieci na nowe doświadczenia, nauczenie szacunku do zwierząt. Ważnym elementem programu są działania, które mają na celu wykorzystanie potencjału dzieci oraz usprawnienie ich funkcji motorycznych. Program obejmuje także współpracę z rodzicami. Wielkim sukcesem tego programu jest udział przedszkolaków w różnego rodzaju imprezach i spotkaniach, które pełnia funkcje społeczno-edukacyjne.

Polecamy tę książkę wszystkim nauczycielom oraz rodzicom, ponieważ jej treści mogą być wykorzystane w wielu sytuacjach międzyludzkich, z którymi spotyka się dziecko.

299 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-748-9

Franczyk Anna

nauczyciel dyplomowany z trzydziestoletnim stażem pracy, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, praktyk Tomatisa pedagog specjalny w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, wykładowca UNS, prezes Stowarzyszenia Animaloterapeutycznego "Dogo4Logo" zajmującej się dogoterapią i felinoterapią, instruktor dogoterapii III stopnia, autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS i WIR) m.in.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się przez animaloterapię, Zabawy z Figurkiem.

Ponadto regularnie bierze udział w Konferencjach dotyczących wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli z zakresu prowadzenia działań dydaktyczno-terapeutycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.


Krajewska Katarzyna

nauczyciel dyplomowany z dwudziestoośmioletnim stażem pracy, pedagog specjalny, magister pedagogiki przedszkolnej i nauczania początkowego, ukończyła kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe z zakresu „wspieranie rozwoju dziecka o specyficznych potrzebach edukacyjnych” terapeuta Integracji Sensorycznej, Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje obecnie jako terapeuta SI , praktyk Tomatisa, pedagog specjalny w grupach integracyjnych w Przedszkolu z oddziałami integracyjnymi w Łodzi.

Autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wszystkie opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS): Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się poprzez aniamaloterapię.


Skorupska Joanna

Ukończyła studia licencjackie z oligofrenopedagogiki, studia uzupełniające magisterskie z edukacji specjalnej oraz studia podyplomowe w zakresie nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Pracuje jako pedagog specjalny w Przedszkolu Miejskim nr 206 z Oddziałami Integracyjnymi w Łodzi.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Franczyk Anna, Krajewska Katarzyna, Skorupa Joanna

ISBN druk

978-83-7308-841-2

ISBN e-book

978-83-7587-748-9

Objętość

90 strony

Wydanie

II, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

O Programie

Nasze logo

Piosenka Klubu Animals

Przedmowa

Historia animaloterapii

Co to jest dogoterapia i felinoterapia?
Felinoterapia, czyli zajęcia terapeutyczne prowadzone z udziałem kotów

Do kogo skierowane są zajęcia animaloterapii?

Cele animaloterapii
Cele ogólne
Cele szczegółowe

Zasady funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”

Metody, formy i zasady pracy wykorzystywane przy realizacji programu

Współpraca z rodzicami

Współpraca ze środowiskiem lokalnym

Działania edukacyjne – treści programowe
Ja i zwierzęta – poznajmy się
Dziecko poznaje siebie
Dziecko i świat zwierząt

Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami
Poznaję siebie przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe
Poznaję nowego przyjaciela przez zabawy i ćwiczenia zmysłowe

Zabawy naśladowcze ze zwierzętami

Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt
Poznajemy prawa zwierząt na podstawie
Światowej Deklaracji Praw Zwierząt
Bawię się bezpiecznie – poznanie podstawowych zasad postępowania i zachowania się podczas kontaktu ze zwierzętami
„Co każdy człowiek wiedzieć powinien” – omówienie grupy pięciu swobód zwierząt
Pamiętaj! Nigdy tak nie należy robić!
Pamiętaj! Tak należy zachowywać się podczas spotkania z psem

Zabawy, gry i konkursy, wydarzenia

Przykładowe scenariusze

Scenariusz zajęć dogoterapii (1)
Scenariusz zajęć dogoterapii (2)
Scenariusz zajęć felinoterapii (1)
Scenariusz zajęć felinoterapii (2)
Scenariusz I Przedszkolnej Wystawy Psów Pięknych i Najpiękniejszych 2006

Bibliografia

fragment

Autorki, przedszkolanki jednego z łódzkich przedszkoli, opracowały program funkcjonowania Klubu Animals „Cztery łapy”, opisały cele animaloterapii, zasady wprowadzania jej w środowisko pedagogiczne i przedstawiły czytelnikom propozycje konkretnych rozwiązań uławiających współpracę dzieci ze zwierzętami.

Oprócz informacji najzupełniej podstawowych, czyli historii animaloterapii, podziału terapii w zależności od zwierzęcia jakie pełni role terapeuty, w książce znajdziemy doskonale opisane metod, form i zasad jakie należy zastosować podczas realizacji programu zaproponowanego przez pedagożki. Autorki podpowiadają w jaki sposób zorganizować klub Animals, jak przygotować dzieci i ich rodziców do pracy ze zwierzętami.

Część książki zatytułowana „Treści programowe” z pewnością pomoże początkującym w pracy pedagogicznej nauczycielom. Autorki opisały dokładnie swoje propozycje grupując je w działy:

1. Dziecko poznaje siebie
2. Dziecko i świat zwierząt
3. Zabawy i ćwiczenia zmysłowe ze zwierzętami
4. Zabawy naśladowcze ze zwierzętami
5. Zabawy poznawcze z udziałem zwierząt

i zrobiły to tak zachęcająco, że już nie mogę się doczekać rozpoczęcia roku szkolnego i prób realizowania choć części programu.

Znajdziemy tu także tekst Światowej Deklaracji Praw Zwierząt i gotowe scenariusze zajęć z udziałem zwierząt.

Całość jest napisana naprawdę dobrym językiem, przedstawiona w ciekawy i zarazem prosty sposób. Pozostaje mi (i Sisi) zabrać się za zdobywanie uprawnień felinoterapeuty, bo inspirację, by się za to zabrać, i pomysł na to, jak to zrobić, znalazłam w tej książce.

Recenzja: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło