Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Cena podstawowa
43,81 zł
-14,00 zł
Cena
29,81 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 18,00 zł
W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej...
Publikacja dostępna w elektronicznej e-book:
W opracowaniu przedstawiono analizę wskaźników ryzyka specyficznych rozwojowych zaburzeń umiejętności arytmetycznych, z odwołaniem się do wzajemnych zależności między dysleksją a jej implikacjami widocznymi w edukacji matematycznej. Ponadto zaprezentowano wyniki badań poziomu rozwoju umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich, z których wynika, że jest on zróżnicowany i zależy od ocenianego aspektu umiejętności. Badanie wybranych funkcji poznawczych, takich jak percepcja wzrokowo-przestrzenna i umiejętności językowe oraz uwaga wykazały obniżony ich poziom w przypadku badanych grup dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki.
Badania należy traktować jako wstęp do dalszych, pogłębionych poszukiwań, prowadzących do rzetelnej i trafnej diagnozy psychologicznej dzieci z problemami w liczeniu, ujawnianymi we wczesnej edukacji szkolnej.
Publikacja została opracowana z myślą o szerokim kręgu odbiorców. Jest skierowana do nauczycieli, zarówno kształcenia zintegrowanego, jak i matematyki, mających codzienny kontakt z dziećmi z trudnościami arytmetycznymi. Zaciekawi również pedagogów szkolnych, psychologów-praktyków, studentów psychologii, pedagogiki i kierunków nauczycielskich. Może być wykorzystana w całości lub fragmentach na zajęciach z zakresu diagnostyki i terapii pedagogicznej oraz na studiach podyplomowych z tej dziedziny. Zainteresować może również rodziców tych dzieci, dla których matematyka nie jest ukochanym przedmiotem w szkole i pomoże im zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.
Oszwa Urszula
jest adiunktem w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii Instytutu Psychologii UMCS w Lublinie. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki zaburzeń rozwoju i uszkodzeń układu nerwowego. Jej praca doktorska dotyczyła sprawności językowej w zakresie posługiwania się konstrukcjami przyimkowymi u dzieci z dysleksja rozwojowa. Dr U. Oszwa jest autorka trzech monografii z zakresu psychologii klinicznej dziecka oraz zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych. Zredagowała dwie prace zbiorowe. Przygotowała rozprawę habilitacyjną na temat procesów operowania liczbami u dzieci z trudnościami w matematyce.
Współpracuje naukowo z ośrodkami akademickimi w Wielkiej Brytanii – The Institute of Cognitive Neurosciences, University College London oraz Faculty of Education, Cambridge University. Po uzyskaniu kwalifikacji terapeuty w Wielkiej Brytanii pracowała w Addenbrooke’s Hospital, Cambridge, UK na oddziale neurorehabilitacji, zdobywając doświadczenie w praktyce klinicznej.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Oszwa Urszula |
ISBN druk | 978-83-7308-782-8 |
ISBN e-book | 978-83-8294-087-9 |
Objętość | 116 stron |
Wydanie | II, 2011 |
Format | B5 (160x235). E-book: pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Zamiast wstępu, czyli o gotowości szkolnej do uczenia się matematyki
(Urszula Oszwa)
Rozdział 1
Zakres i aspekty umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich - przegląd aspektów rozumowania
(Justyna Kłysewicz)
Rozdział 2
Analiza wskaźników ryzyka rozwojowych trudności arytmetycznych
(Urszula Oszwa)
Rozdział 3
Funkcje wzrokowo-przestrzenne a trudności w liczeniu u dzieci
(Bożena Malinowska, Urszula Oszwa)
Rozdział 4
Poziom funkcji językowych dzieci z trudnościami arytmetycznymi
(Małgorzata Piekarczyk, Urszula Oszwa)
Rozdział 5
Trwałość uwagi a trudności w uczeniu się matematyki
(Grażyna Kośmiej)
Zamiast zakończenia, czyli o praktycznych implikacj