Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych...
Cena podstawowa
46,48 zł
-22,13%
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 30,00 zł
Polecamy nowe V wydanie 2022!
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju...
Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki.
Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
Opis
Specyficzne kody
Skorek Ewa Małgorzata
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w logopedii i pedagogice wczesnoszkolnej. Rozprawa doktorska autorki dotyczyła stosunków koleżeńskich dzieci z zaburzeniami mowy w klasach I-III. Pracuje z Zakładzie Edukacji Wczesnoszkolnej i Historii Wychowania Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Skorek Ewa Małgorzata |
ISBN druk | 978-83-8294-206-4 |
ISBN e-book | 978-83-7850-914-1 |
Objętość | 122 stron |
Wydanie | V, 2022 |
Format | B5 (160x235). E-book: PDF, Epub i Mobi |
Oprawa | miękka, klejona, folia matowa |
Wprowadzenie
1 Przyczyny niepowodzeń szkolnych
2 Pojęcie dysleksji, jej rodzaje i przyczyny
3 Zaburzenia percepcji słuchowej
4 Rodzaje zaburzeń artykulacji
5 Trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych
6 Dysgrafia
7 Dysortografia – definicja, symptomy, terapia
8 Zaburzenia orientacji przestrzennej
9 Zaburzenia lateralizacji
10 Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka
11 Zaburzenia rozwoju ruchowego
12 Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci – zasady i sposoby ich usprawniania
14 Nadpobudliwość psychoruchowa
15 Dzieci zahamowane psychoruchowo
16 Przyczyny trudności w uczeniu się matematyki