• Obniżka
Płeć kulturowa nauczycieli

Płeć kulturowa nauczycieli. Funkcjonowanie w roli zawodowej

ISBN: 978-83-7308-844-3
33,14 zł
16,57 zł Zniżka 50%

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 17,40 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię...

Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book.

Wersja książki
Ilość

Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się wraz z rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się „widzialna”, jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury, który czeka na kolejne odczytanie. Proponowane w tej książce odczytanie ma źródła teoretyczne i zmierza do empirycznego opisu i wyjaśnienia relacji pomiędzy stadium rozwoju roli płciowej nauczycieli a ich funkcjonowaniem zawodowym.

Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z badań empirycznych, weryfikujące konkretne teorie, lokuje ją w dyskursie naukowym współczesnej pedagogiki.

198 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-844-3

Rubacha Krzysztof

profesor UMK, doktor habilitowany, pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zajmuje się metodologią nauk społecznych, analizą statystyczną. Jest także czynnym badaczem edukacji, lokującym się na pograniczu pedagogiki i psychologii.

Napisał m.in. monografię – podręcznik akademicki: Metodologia badań nad edukacją, WAiP Warszawa 2008.

Chomczyńska-Rubacha Mariola

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Rubacha Krzysztof, Chomczyńska-Rubacha Mariola

ISBN druk

978-83-7308-844-3

ISBN e-book

978-83-8294-170-8

Objętość

192 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235). E-book: pdf

Oprawatwarda, szyta

Wprowadzenie

Rozdział I

Podstawy teoretyczne

Rola nauczyciela

Teoria rozwoju roli płciowej

Poczucie własnej skuteczności

Strategie wychowawcze

Rozdział II

Metoda

Pomiar stanu rozwoju ról płciowych nauczycieli

Pomiar pełnienia roli nauczyciela

Pomiar poczucia własnej skuteczności

Pomiar strategii wychowawczych

Rozdział III

Wyniki

Badanie 1. Poczucie własnej skuteczności nauczycieli o zróżnicowanych stadiach rozwoju roli płciowej

Badanie 2. Strategie wychowawcze nauczycieli o różnych stadiach rozwoju roli płciowej

Badanie 3. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych w różnych stadiach rozwoju roli płciowej

Badanie 4. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych prezentujących zróżnicowane strategie wychowawcze

Badanie 5. Role płciowe, poczucie skuteczności i strategie wychowawcze jako determinanty pełnienia roli nauczyciela

Zakończenie

Literatura

Fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło