Poradnik dla wychowawców i nauczycieli

Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży. Poradnik dla wychowawców i nauczycieli

Podtytuł: Poradnik...
ISBN: 978-83-8095-729-9
16,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 16,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Książka podejmuje ważną i aktualną problematykę stymulowania rozwoju aktywności twórczej i inteligencji emocjonalnej dzieci, uczniów i młodzieży. Teksty zawarte w publikacji starają się przybliżyć podstawową wiedzę z problematyki twórczości i inteligencji

Wersja książki
Ilość

Książka podejmuje ważną i aktualną problematykę stymulowania rozwoju aktywności twórczej i inteligencji emocjonalnej dzieci, uczniów i młodzieży. Teksty zawarte w publikacji starają się przybliżyć podstawową wiedzę z problematyki twórczości i inteligencji emocjonalnej – mowa tu o dwóch pierwszych artykułach mających charakter teoretyczny i składających się na pierwszą część książki. Pozostałe artykuły, zamieszczone w części drugiej, odwołują się do doświadczeń z praktyki wychowawczej oraz prezentują programy pracy nad rozwojem potencjałów twórczości i stymulowania inteligencji emocjonalnej dzieci.

W książce są zawarte rozwiązania metodyczne w postaci scenariuszy zajęć, które mogą być wykorzystane w całości, jako cykl zajęć, lub wycinkowo w innych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych, w zależności od potrzeb nauczyciela. Książkę kończy bogata bibliografia, która może być pomocna dla Czytelnika pragnącego zgłębić wiedzę z problematyki twórczości i inteligencji emocjonalnej. Prezentowana pozycja przeznaczona jest głównie dla nauczycieli, wychowawców i rodziców, ale jej odbiorcami mogą być również studenci kierunków pedagogicznych.

Poradnik...
280 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-729-9

Dyrda Beata

Dyrda Beata Zm. dr hab. Beata Dyrda urodziła się 14 lutego 1968 r. w Katowicach. W roku 1993 uzyskała stopień zawodowy magistra na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, w zakresie nauczania początkowego. W roku 1999 na macierzystym Uniwersytecie i Wydziale uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, a w 2012 r. stopień naukowy doktora habilitowanego. Od początku swojej drogi zawodowej związana była pracą naukowo-badawczą z Uniwersytetem Śląskim, przechodząc przez kolejne stopnie awansu zawodowego i naukowego. W tej kadencji była Zastępcą Dyrektora Instytutu Pedagogiki, adiunktem w Katedrze Pedagogiki Społecznej.

Po uzyskaniu stopnia naukowego doktora odbyła staże naukowe w: Finlandii, Danii i Szwajcarii. Za działalność naukowo-dydaktyczną dr hab. Beata Dyrda została wyróżniona nagrodą indywidualną II stopnia Rektora Uniwersytetu Śląskiego w latach: 2000, 2005, 2008; nagrodą zespołową III stopnia: 2009, 2011, nagrodą Dziekana WPiP za działalność organizacyjną w latach: 2004, 2005, 2006. W roku 2008 uhonorowana została Medalem Komisji Edukacji Narodowej.

Była po doktoracie autorką, współautorką trzech monografii, raportu z badań, skryptu, pracy zwartej pod Jej redakcją; sześciu autorskich i współautorskich artykułów wydanych w języku kongresowym (angielskim, rosyjskim); dwóch współautorskich publikacji wydanych w języku kongresowym za granicą. W języku angielskim ukazało się osiem tekstów, w tym jeden autorski i siedem współautorskich w czasopiśmie z listy filadelfijskiej „The New Educational Review”; w języku polskim, w czasopismach punktowanych z listy ministerialnej opublikowała siedem artykułów, w dwóch kolejnych była współautorką.

W swoim dorobku naukowym zmarła pedagog ma również 25 tekstów, które znajdują się w monografiach zbiorowych wieloautorskich; w innych czasopismach polskich znalazły się trzy artykuły Jej autorstwa; kolejnych 12 tekstów autorskich i dwa współautorskie opublikowane zostały w polskich, recenzowanych materiałach pokonferencyjnych. Była autorką czterech, a współautorką dwóch recenzji, sprawozdań. Była również autorką 3 haseł encyklopedycznych: syndrom nieadekwatnych osiągnięć szkolnych, uczeń zdolny, wyrównywanie szans edukacyjnych, które znalazły się w Encyklopedii Pedagogicznej XXI wieku, (red.) T. Pilch, Wydawnictwo Akademickie „Żak’, Warszawa 2008.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Dyrda Beata

ISBN druk

83-7308-375-8

ISBN e-book

978-83-8095-729-9

Objętość

164 stron

Wydanie

I, 2004

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

I. Podstawy teoretyczne

Teoretyczne podstawy twórczości
Teoretyczne podstawy inteligencji emocjonalnej

II. Rozwiązania metodyczne

Stymulowanie rozwoju twórczości dzieci ze świetlicy środowiskowej
Świetlica środowiskowa ogniskiem twórczości
Program treningu inteligencji emocjonalnej
Stymulowanie rozwoju inteligencji emocjonalnej dzieci

Bibliografia problematyki twórczości i inteligencji emocjonalnej

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło