• Obniżka
  • Nowy
Dziennik obserwacji rozwoju dziecka w wieku 0–3 lat

Dziennik obserwacji rozwoju dziecka w wieku 0–3 lat

Podtytuł: Wczesna interwencja logopedyczna
ISBN: 978-83-8294-506-5
46,00 zł
36,00 zł Oszczędzasz: 10,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 36,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Premiera wydawnicza! 

Książka zawiera gotowe formularze i tabele do dokumentowania: odruchów oralnych i twarzowych, budowy aparatu mowy, napięcia mięśniowego, funkcji pokarmowych, a także rozwoju mowy i komunikacji.

Dziennik jest narzędziem nie tylko dla logopedów, ale także terapeutów wczesnej interwencji, pediatrów, psychologów i rodziców, którzy chcą świadomie wspierać rozwój dziecka. 

Wersja książki
Ilość

To praktyczny przewodnik i narzędzie dla specjalistów pracujących z najmłodszymi dziećmi, których rozwój wymaga monitorowania i wsparcia logopedycznego. Publikacja umożliwia systematyczną obserwację rozwoju dziecka w kluczowym okresie od narodzin do trzeciego roku życia, obejmującym zarówno sferę motoryczną, poznawczą, jak i komunikacyjną.

Książka zawiera gotowe formularze i tabele do dokumentowania: odruchów oralnych i twarzowych, budowy aparatu mowy, napięcia mięśniowego, funkcji pokarmowych, a także rozwoju mowy i komunikacji. Uwzględniono także kamienie milowe w rozwoju poznawczym oraz karty monitorowania postępów terapeutycznych, co pozwala na systematyczną ocenę efektów działań logopedycznych.

Dziennik jest narzędziem nie tylko dla logopedów, ale także terapeutów wczesnej interwencji, pediatrów, psychologów i rodziców, którzy chcą świadomie wspierać rozwój dziecka. Dzięki strukturze dokumentacyjnej publikacja umożliwia zarówno prowadzenie codziennej obserwacji, jak i sporządzanie podsumowań terapii, wspierając indywidualne podejście do potrzeb każdego dziecka.

Wczesna interwencja logopedyczna
300 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8294-506-5

Anna Franczyk

nauczyciel dyplomowany z trzydziestoletnim stażem pracy, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, praktyk Tomatisa pedagog specjalny w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, wykładowca UNS, prezes Stowarzyszenia Animaloterapeutycznego "Dogo4Logo" zajmującej się dogoterapią i felinoterapią, instruktor dogoterapii III stopnia, autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS i WIR) m.in.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się przez animaloterapię, Zabawy z Figurkiem.

Ponadto regularnie bierze udział w Konferencjach dotyczących wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli z zakresu prowadzenia działań dydaktyczno-terapeutycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Anna Franczyk 

ISBN druk

978-83-8294-506-5

ISBN e-book

Objętość

44 stron

Wydanie

I, 2025

Format

A4 (210x285)

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

Zgoda rodzica / opiekuna na przetwarzanie danych osobowych          

Zgoda rodziców / opiekunów prawnych na objęcie indywidualnym wsparciem terapeutycznym             

Dane osobowe dziecka / pacjenta         

Wywiad – okres prenatalny         

Wywiad – okres okołoporodowy         

Ocena odruchów oralnych i twarzowych         

Ocena budowy aparatu mowy         

Badanie napięcia mięśniowego u niemowląt i małych dzieci      

Tabela obserwacji funkcji pokarmowych        

Tabela rozwoju mowy i komunikacji        

Rozwój poznawczy dziecka w wieku 0–3 lat – kamienie milowe   

Karta monitorowania postępów terapeutycznych         

Podsumowanie terapii 

Podstawa prawna

Placówki edukacyjne

•    Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 984), art. 177.
•    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 1798).
•    Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych przez specjalistów, w tym logopedów (Dz.U. z 2022 r. poz. 1610).
•    Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie dokumentacji przebiegu nauczania (Dz.U. z 2023 r. poz. 1062).

Placówki medyczne

•    Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. z 2025 r. poz. 450).
•    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie dokumentacji medycznej oraz jej przetwarzania (Dz.U. z 2024 r. poz. 798, zm. Dz.U. z 2025 r. poz. 931).
•    Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2024 r. poz. 581).

Zawód logopedy

•    Projekt ustawy o zawodzie logopedy z 2025 r. – przewiduje uznanie logopedy za zawód medyczny, określa zasady wykonywania zawodu, prowadzenia dokumentacji logopedycznej i współpracy interdyscyplinarnej.

Ochrona danych osobowych

•    Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 – RODO, w szczególności art. 6 i 9 dotyczące przetwarzania danych osobowych dzieci w terapii logopedycznej, wymagające zgody rodzica/opiekuna prawnego.

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło