• Obniżka
Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych

Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych

Podtytuł: TOM 16 serii
ISBN: 978-83-7850-479-5
26,67 zł
22,67 zł Oszczędzasz: 4,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 24,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Podtytuł: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych. TOM 16 serii

Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako „inne”, „obce” czy „napiętnowane”...

Ilość

Oddajemy do rąk Czytelników 16 z 17, tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, zatytułowany: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych

Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako „inne”, „obce” czy „napiętnowane”. Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji – trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono serię „Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych”, a w jej obrębie tom szesnasty, czyli „Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych”, pod redakcją naukową dr. Anny Klinik z Uniwersytetu Śląskiego.

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - SERIA 17 książek:

Tom I: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi

Tom II: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji

Tom III: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Konteksty edukacyjne i prawne

Tom IV: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych

Tom V: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły

Tom VI: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych

Tom VII: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością

Tom VIII: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością

Tom IX: Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki

Tom X: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych

Tom XI: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej

Tom XII: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym

Tom XIII: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych – idee, koncepcje, badania

Tom XIV: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej

Tom XV: Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków

Tom XVI: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych

Tom XVII: Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce

Edukacja małego dziecka
TOM 16 serii
49 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Klinik Anna

doktor nauk o kulturze fizycznej, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu organizacji pomocy społecznej, adiunkt Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Od 27 lat jest dyrektorem dużego kompleksu pomocowego mieszczącego się Skoczowie, który organizowała od podstaw. Tworzyła nie tylko bazę materialną, ale również procedury i programy terapeutyczne. Wymienione programy tworzone są dla różnych grup wiekowych (dzieci, młodzież, dorośli), różnorodnych niesprawności i wielorakich form wsparcia. Przez lata praktycznego działania i uzupełniania wiedzy zdobyła duże doświadczenie w kompleksowym rozwiązywaniu problemów pomocowych, której efektem jest mnogość wspólnych inicjatyw z różnymi organizacjami pozarządowymi w celu zapobiegania izolacji i marginalizacji osób niepełnosprawnych w środowisku. Współorganizatorka czterech towarzystw społecznych – dwóch ogólnopolskich: Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego w Warszawie, Sztuka Niepełnosprawnych Wśród Nas Galeria w Warszawie, oraz dwóch towarzystw regionalnych: Akademickie Stowarzyszenie Pomocy Społecznej w Cieszynie, Stowarzyszenie Wsparcia Społecznego „Feniks” w Skoczowie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Klinik Anna

ISBN druk

978-83-7850-479-5

ISBN e-book

Objętość

170 stron

Wydanie

I, 2013

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie (Anna Klinik)    

Introduction (Anna Klinik) 


Część I

Sytuacja społeczna osób niepełnosprawnych


Bernadeta Szczupał

Piętno społeczne związane z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą    


Andrzej Kasperek

Społeczne wytwarzanie obcości. Socjologiczne studium zjawiska gettoizacji osób niepełnosprawnych 


Matylda Pachowicz 

Szczęście i samorealizacja w kontekście osób niepełnosprawnych 


Eva Zezulková 

Uczeń z upośledzeniem umysłowym w komunikacji pedagogicznej 


Część II

Problemy edukacyjne dzieci i młodzieży niepełnosprawnej


Anna Zamkowska 

Edukacja włączjąca – wybrane dylematy 


Danuta Jankowska, Lucyna Legierska 

Prawo a rzeczywistość kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 


Joanna Skibska 

Dostosowanie przestrzeni szkoły ogólnodostępnej do potrzeb i możliwości ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) 

 

Część III

Różnorodność form procesów terapeutycznych


Leszek Ploch 

Wspomaganie procesu socjalizacji osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną przez aktywizację artystyczną w placówce specjalnej 


Jerzy Rottermund 

Miejsce terapii zajęciowych w kompleksowej rehabilitacji  


Bożena Kołaczek

Organizacje pozarządowe i wolontariat na rzecz osób niepełnosprawnych w Polsce – wybrane problemy


Anna Jaroszewska 

Rola edukacji religijnej w procesach terapeutycznych dzieci niepełnosprawnych 

fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło