Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,80 zł
Podtytuł: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 7 serii
W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy „jakości życia”.
Oddajemy do rąk Czytelników 7 z 17, tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, zatytułowany: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Kolejny tom pracy zbiorowej składający się z 16 artykułów jest kontynuacją przekazywania doświadczeń z wykonywanej swojej pracy zawodowej przez autorów poszczególnych prac. W prezentowanej publikacji znajdują się prace o charakterze badawczym oraz opisujące utrudnienia i możliwości integracji osób z niepełnosprawnością. Autorzy prac wskazują na konieczne i niezbędne oddziaływania w stosunku do osób niepełnosprawnych i ich środowisk w celu lepszego wzajemnego funkcjonowania i poprawy „jakości życia”. Doniesienia informują o możliwościach postępowania rehabilitacyjnego w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Słowacji i w Czechach. Ksiązka przeznaczona jest dla osób zawodowo zajmujących się szeroko rozumianą rehabilitacją, studentów pedagogiki i fizjoterapii.
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - SERIA 17 książek:
Tom I: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Tom II: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji
Tom III: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Konteksty edukacyjne i prawne
Tom IV: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Tom V: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły
Tom VI: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych
Tom VII: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Tom VIII: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Tom IX: Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki
Tom X: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych
Tom XI: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej
Tom XII: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym
Tom XIII: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych – idee, koncepcje, badania
Tom XIV: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Tom XV: Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków
Tom XVI: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych
Tom XVII: Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce
Rottermund Jerzy
doktor nauk medycznych w zakresie medycyny o specjalności rehabilitacja. Jego rozprawa doktorska obejmowała cechy plantograficzne stóp kobiet zatrudnionych w handlu.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=97349〈=pl
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Rottermund Jerzy |
ISBN druk | 978-83-7587-126-5 |
ISBN e-book | |
Objętość | 164 stron |
Wydanie | I, 2009 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp (Jerzy Rottermund)
Introduction (Jerzy Rottermund)
Anna Nowak
Bariery w rehabilitacji społecznej i zatrudnianiu osób niepełnosprawnych – wybrane konteksty
Bernadeta Szczupał
Osoby niepełnosprawne a wykluczenie społeczne – bariery dostępu do edukacji i zatrudnienia
Andrzej Bałandynowicz
Kształtowanie agresji u osób niepełnosprawnych społecznie w kierunku zachowań prospołecznych
Michał Niesporek
Godność pacjenta w przypadku braku jego zgody na przeprowadzenie zabiegu medycznego
Małgorzata Gil
Pełnia praw obywatelskich osoby z niepełnosprawnościami w Kanadzie
Jerzy Rottermund
Poprawna integracja sensoryczna to większe możliwości edukacyjne ucznia
Marzena Buchnat
„Edukacja przez ruch” – system wspierający edukację dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Małgorzata Zalewska-Bujak
Stymulowanie rozwoju dziecka niepełnosprawnego we współczesnej edukacji
Bolesław Kasza
Nie bójmy się gry komputerowej
Anna Dolczewska-Samela
Psychoseksualne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną
Stanislava Mandzáková, Ladislav Horňák
Obecne podejście do seksualności i więzi partnerskich osób w głębszym stopniu niepełnosprawnych intelektualnie na Słowacji
Stanislava Mandzáková
Ankiety dotyczące wychowania do życia w rodzinie osób z upośledzeniem umysłowym na Słowacji
Irena Polewczyk
Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci autystycznych – raport z badań
Mirosław Michalik
Metafizyczny wymiar procesu budowania kompetencji lingwistycznej – preliminaria
Eva Zezulková
Świadomość fonematyczna uczniów z upośledzeniem umysłowym
Krystyna Moczia, Joanna Godawa
W świecie lęków, obaw i niepewności..., czyli czego obawiają się nauczyciele w kontaktach z uczniem przewlekle chorym
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów