Dobro dziecka w dyskursie państwo – rodzina, inaczej o przemocy domowej
Autor:
Kamińska Kamila
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 6,00 zł
Książka zawiera opis wzorów człowieka dobrego. Podstawą ich wyodrębnienia jest rodzaj pozytywnego udziału człowieka w tworzeniu konkretnych warunków określających przebieg życia innych ludzi. Rejestr tych wzorów wzmocniony jest analizą różnic między nimi oraz relacji ich do postulatu usamodzielniania się człowieka w procesie socjalizacji...
Książka zawiera opis wzorów człowieka dobrego. Podstawą ich wyodrębnienia jest rodzaj pozytywnego udziału człowieka w tworzeniu konkretnych warunków określających przebieg życia innych ludzi. Rejestr tych wzorów wzmocniony jest analizą różnic między nimi oraz relacji ich do postulatu usamodzielniania się człowieka w procesie socjalizacji. Samodzielność to najbardziej pożądana cecha człowieka dorosłego.
W książce opisanych jest sześć wzorów człowieka dobrego, relacje między nimi oraz relacje do postulatu usamodzielniania się jednostki w procesie socjalizacji.
Książka może być przydatna studentom studiów humanistycznych, szczególnie kierunkom nauczycielskim, nauczycielom, pracownikom instytucji pomocy społecznej, pedagogom szkolnym oraz dziennikarzom, którzy zajmują się problemami społecznymi.
Opis
Specyficzne kody
Hajduk Barbara
doktor, specjalizuje się w pedagogice szkoły wyższej i psychologii rozwoju. Pracownik Zakładu Pedagogiki Społecznej Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu na Uniwersytecie Zielonogórskim.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=14526&lang=pl
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Hajduk Barbara |
ISBN druk | 83-7308-493-2 |
ISBN e-book | 83-7308-493-2 |
Objętość | 72 stron |
Wydanie | I, 2005 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Źródła zainteresowania problemem
Kryteria moralnego wartościowania
Czynności zdefiniowania wzoru dobrego człowieka
Interweniowanie. Motywy i skutki. Wyręczanie. Motywy czy skutki?
Pomaganie przez utrudnianie. Skutek czy czynność?
Tworzenie wartości. Użyteczność efektów przed motywami.
Redukcja aspiracji. Motywy i skutki.
Dzielenie się dobrami
Wzory dobrego człowieka w kształceniu nauczycieli
Społeczne wartości przymusu