Koleżeńskie doradztwo, czyli o kulturze uczenia się od siebie nawzajem. Doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli
ISBN: 978-83-7587-777-9
17,14 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!
Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu. Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele...
Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu.
Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele profesjonalizmu podkreślają znaczenie refleksji i krytycznej świadomości zawodowej w pracy pedagogów. Jedną z rozpowszechnionych w Niemczech metod umożliwiających podejmowanie refleksji nad własnym działaniem zawodowym jest koleżeńskie doradztwo.
Adresatami książki są nauczyciele i pedagodzy praktycy, ośrodki kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz badacze problemów pedeutologii.
Chmielewska-Długosz Agnieszka
Doktor nauk humanistycznych, obecnie pracownik Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Szczecińskiego. Absolwentka Krakowskiej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt; specjalizacja: Praca terapeutyczna z dziećmi i młodzieżą. Zaangażowana we współpracę polsko-niemiecką w obszarze Heilpädagogik, Zainteresowania badawcze: wspomaganie rozwoju zawodowego pedagogów i nauczycieli (koleżeńskie doradztwo, superwizja, coaching); psychopedagogika grupy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Chmielewska-Długosz Agnieszka |
ISBN druk | 978-83-7308-966-2 |
ISBN e-book | 978-83-7587-777-9 |
Objętość | 236 stron |
Wydanie | I, 2007 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Nauczyciel jako osoba w d r o d z e
Specyfika zawodu nauczyciela
Refleksyjne modele nauczycielskiego profesjonalizmu
Stres zawodowy i syndrom wypalenia u pedagogów i nauczycieli
Sposoby i możliwości wspomagania nauczycieli w rozwoju profesjonalnym
Koncepcja koleżeńskiego doradztwa
Korzenie koleżeńskiego doradztwa
Ogólne założenia koncepcji koleżeńskiego doradztwa
Kollegiale Beratung- doradztwo czy poradnictwo?
Superwizja, coaching, koleżeńskie doradztwo-wyjaśnienia terminologiczne
Modele koleżeńskiego doradztwa
Psychoanalityczne inspiracje w koncepcji koleżeńskiego doradztwa H. Gudjonsa
Metoda zespołu odzwierciedlającego T. Andersena w koncepcji koleżeńskiego doradztwa
Strategia postępowania badawczego
Problematyka badawcza i jej teoretyczne zakorzenienie
Dobór metod zbierania i analizy danych
Dobór badanej próby
Charakterystyka badanej grupy
Koleżeńskie doradztwo w opiniach badanych pedagogów
Wyróżniki koleżeńskiego doradztwa
Cele koleżeńskiego doradztwa
Mechanizmy koleżeńskiego doradztwa
Roszczenia ważności - warunki koleżeńskiego doradztwa
Koleżeńskie doradztwo w akcji
Koleżeńskie doradztwo - czyli wspólne wzrastanie
Koleżeńskie doradztwo - czyli balansowanie między hierarchią a siecią
Koleżeńskie doradztwo - czyli zawiedzione nadzieje
Zakończenie
Bibliografia
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów