Community College. Humanizacja kulturowo-edukacyjnej przestrzeni
Autor:
Andrzej Murzyn
Cena
15,24 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Podtytuł: Kreatywność w edukacji zawodowej i innowacyjność w zarządzaniu – odpowiedzi na nowe wyzwania
Niniejsza książka poświęcona jest najważniejszym dziedzinom działalności instytucji typu community college, które w ostatnich latach poddano istotnym przeobrażeniom.
W swojej najnowszej publikacji pt. „Community College” Andrzej Murzyn podejmuje się badawczego opracowania jednych z najpopularniejszych instytucji edukacyjnych w USA. Community Collages to ważne w USA i Kanadzie systemy pozwalającym na dostęp do nauki większej liczbie zainteresowanych, stanowiące jednocześnie największy sektor edukacji wyższej.
Bardzo istotny z punktu widzenia autora jest wkład jakie wnoszą CC do przygotowania osób wchodzących w skład oddziałów natychmiastowego reagowania tj. strażaków, ratowników medycznych czy funkcjonariuszy innych służb. Ta pozycja utwierdziła się zwłaszcza po wydarzeniach z 11 września 2001r. Autor pisze „ instytucja typu community college jest nadal elastyczna i otwarta na kulturalno-edukacyjne potrzeby społeczności lokalnych, których zaspokojenie wydaje się coraz trudniejsze w związku z gwałtownymi zmianami ekonomicznymi i politycznymi”.
Ważnym elementem wyróżniającym instytucje, o których mowa w ich procesie przystosowawczym do aktualnych warunków i wymagań, jest wyjątkowa elastyczność i twórczość w działaniu, a ponadto zaangażowanie i inwencja ich przywódców.
Początek wieku XXI przyniósł wiele trudności, z którymi uporać się musiały szkoły i uczelnie. Książka „Community college” jest opisem tych przemian i towarzyszącej im zmianie myślenia.
Murzyn Andrzej
dr hab., kierownik Zakładu Historii i Teorii Wychowania Wydziału Etnologii i Nauki o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Od ponad 30 lat związany z Uniwersytetem Śląskim, od kilku lat także prof. nadzw. Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, na Wydziale Zamiejscowym w Chorzowie. Jest autorem 11 monografii i ponad 40 artykułów naukowych, redaktorem i współredaktorem dwóch serii naukowych (Filozofia i Pedagogika, Dialog bez Granic), a także wspólnie z Dariuszem Stępkowskim redaktorem książki Religion long forgotten. The importance of religion in education towards civil society (Kraków 2014). Ostatnio wydał m.in.: Wokół Kena Robinsona kreatywnego myślenia o edukacji (Kraków 2013), Opowiadanie jako metoda kształcenia w świetle filozofii edukacji Kierana Egana (Kraków 2016). Przetłumaczył kilka książek z pogranicza filozofii i pedagogiki. W latach 2007–2010 pełnił funkcję przewodniczącego Komisji ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Oddziału PAN w Katowicach.
Wstęp
I. Kursy niepunktowane (non-credit courses) podstawą edukacji zawodowej
1. Istota i cele edukacyjnych programów niepunktowanych
2. Struktura programów niepunktowanych
3. Efekty realizowania niepunktowanych programów edukacyjnych
II. Nowa filozofia zarządzania uczelniami
1. Od transformacji podstawowych umiejętności do twórczego uczenia się
2. Od kultury niedowierzania do kultury niewymuszonej wspólnoty
3. Marketing i przedsiębiorczość a otwarte zarządzanie uczelnią
4. El Paso Community College – historia sukcesu
5. Technologia drugiej generacji a wypełnianie misji przez community college
Literatura