Zmiana w szkolnictwie wyższym

Zmiana w szkolnictwie wyższym

Podtytuł: Studium przypadków
ISBN: 978-83-7587-551-5
40,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Książka ta wpisuje się w niezwykle aktualną dziś debatę, zainicjowaną rządowym projektem redywersyfikacji szkolnictwa wyższego. Pytania o to, czy, a jeśli tak, to w jakim kształcie w naszym systemie edukacyjnym powinny funkcjonować dwa odrębne sektory: uczelni o profilu badawczym i zawodowym, nie są bowiem nowe. Zarówno w Polsce, jak i na świecie wypracowano w tym zakresie wiele rozwiązań, których znajomość – jak się wydaje – jest wciąż niewystarczająca.

Ilość

W badaniach nad szkolnictwem wyższym w Polsce brakuje prac eksplorujących proces zmiany, gdyż dominują publikacje będące diagnozą jego stanu. Dlatego ze względów poznawczych interesujące wydawało się Autorce publikacji postawienie pytań o to, jak przebiega taki proces w nowych warunkach systemowych. Za podjęciem takiej problematyki przemawiał także wyraźny niedobór opracowań teoretycznych i empirycznych poświęconych polskiemu wyższemu szkolnictwu zawodowemu, jak również przekonanie, że każda zmiana edukacyjna jest zjawiskiem domagającym się badania. Ich prowadzenie przyczynia się do wzbogacenia teorii zmian edukacyjnych, a także doskonalenia polityki oświatowej.

[...] Książka ta wpisuje się w niezwykle aktualną dziś debatę, zainicjowaną rządowym projektem redywersyfikacji szkolnictwa wyższego. Pytania o to, czy, a jeśli tak, to w jakim kształcie w naszym systemie edukacyjnym powinny funkcjonować dwa odrębne sektory: uczelni o profilu badawczym i zawodowym, nie są bowiem nowe. Zarówno w Polsce, jak i na świecie wypracowano w tym zakresie wiele rozwiązań, których znajomość – jak się wydaje – jest wciąż niewystarczająca.

Studium przypadków
100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Kowalska Ewa

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Wstęp           

1. Zmiana w szkolnictwie wyższym jako przedmiot badań        

1.1. Pojęcie zmiany edukacyjnej i jej rodzaje        

1.2. Proces zmiany i czynniki kształtujące jego przebieg       

1.3. Zróżnicowane perspektywy w badaniach nad zmianą w szkolnictwie wyższym       

1.4. Przyjęta koncepcja badań        

2. Tradycje wyższego szkolnictwa zawodowego w Polsce        

2.1. Polskie wyższe szkolnictwo zawodowe na tle przemian szkolnictwa wyższego – analiza podstaw prawnych        

2.2. Wyższe szkoły zawodowe w Polsce – charakterystyka wybranych koncepcji       

3. Szkolnictwo wyższe w Polsce w latach 1990–2005 – kierunki przemian i ich uwarunkowania      

3.1. Umasowienie kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego       

3.2. Przemiany w relacjach między uczelnią a jej otoczeniem       

4. Państwowe wyższe szkoły zawodowe jako nowy typ instytucji edukacyjnej       

4.1. Geneza Ustawy o wyższych szkołach zawodowych       

4.2. Koncepcja Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych w Ustawie o wyższych szkołach zawodowych  

5. Wprowadzanie koncepcji Państwowych Wyższych Szkół Zawodowych w zróżnicowanych środowiskach     

5.1. Inicjacja zmiany     

5.1.1. Studium przypadku Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze     

5.1.2. Studium przypadku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. J.A. Komeńskiego w Lesznie     

5.1.3. Studium przypadku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sulechowie    

5.2. Implementacja zmiany     

5.2.1. Studium przypadku Kolegium Karkonoskiego w Jeleniej Górze   

5.2.2. Studium przypadku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. J.A. Komeńskiego w Lesznie  

5.2.3. Studium przypadku Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Sulechowie  

Podsumowanie     

Bibliografia     

Spis tabel i wykresów  

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło