• Obniżka
Trening twórczości  współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę

Trening twórczości – współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę

ISBN: 978-83-7587-318-4
30,00 zł
22,00 zł Zniżka 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości i kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu i kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej. Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką...

Wersja książki
Ilość

Książka odnosi się do potrzeby i konieczności podejmowania różnych działań sprzyjających twórczości, kreatywności, tworzeniu i aktywności twórczej, rozwijaniu oraz kształceniu dyspozycji twórczych i postawy twórczej.

Przedstawiony w pracy autorski Trening Myślenia Twórczego (TMT) ściśle koresponduje właśnie z tą tematyką. Ponadto jest zasadniczo nową propozycją, ponieważ głównym narzędziem stymulowania myślenia twórczego jest sztuka, a dokładniej plastyka i zagadnienia z nią związane. Jak dotąd żaden z autorów treningów twórczości - zarówno polskich, jak i zagranicznych - nie opracował takiego treningu, tzn. treningu uwzględniającego jako narzędzie plastykę.

Praca ta jest skierowana przede wszystkim do pedagogów: nauczycieli i wychowawców, nauczycieli plastyki i opiekunów w świetlicach szkolnych i pozaszkolnych, animatorów twórczości z ośrodków kultury – dostarcza bowiem nowych pomysłów ćwiczeń uaktywniających dyspozycje twórcze człowieka.

198 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-318-4

Olczak Małgorzata

Doktor nauk humanistycznych, specjalność pedagogika. Jej zainteresowania oscylują głównie wokół pedagogiki, twórczość i sztuki, stąd dysponuje kwalifikacjami w zakresie: pedagogiki twórczości, współczesnych teorii wychowania, wychowania przez sztukę.

Obecnie pracuje w Katedrze Nauk Humanistycznych Politechniki Łódzkiej. Czynnie związana jest z Akademią Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Uniwersalizmu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Olczak Małgorzata

ISBN druk

978-83-7587-318-4

ISBN e-book

978-83-7587-318-4

Objętość

488 stron

Wydanie

II, 2010

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie

 

I. Wychowanie estetyczne

1. Sztuka

1.1. Pojęcie. Rys historyczny

1.2. Funkcje sztuki

1.3. Funkcje sztuki najnowszej

1.4. Sztuka jako dzieło i akt twórczy artysty i odbiorcy

1.5. Znaczenie sztuki dla dziecka

1.6. Oddziaływanie sztuki nie zawsze jest dodatnie

2. Wychowanie estetyczne

2.1. Wychowanie estetyczne – problematyka

2.2. Zarys historyczny wychowania estetycznego

2.3. Wychowanie przez sztukę

2.4. Wychowanie do sztuki

2.5. Wychowawcza funkcja sztuki

2.6. Związki wychowania estetycznego z innymi rodzajami wychowania

2.7. Partnerzy wychowania estetycznego

2.8. Niedostatki wychowania estetycznego i sposoby ich przezwyciężania

2.9. Perspektywy wychowania estetycznego

II. Twórczość

1. Uwagi wstępne

1.1. Ontologia twórczości

1.2. Fenomenologia twórczości

1.3. Twórczość w kontekście sztuki

1.4. Twórczość w pedagogice

1.5. Pedagogika twórczości. Pedagogika zdolności

1.6. Psychodydaktyka kreatywności

1.7. Współczesne teorie wychowania a wychowanie przez sztukę

1.8. Psychologiczne koncepcje twórczości

2. Proces twórczy

2.1. Myślenie twórcze

2.2. Procesy poznawcze

2.3. Emocje. Motywacje

2.4. Twórcza osobowość

III. Trening twórczości

1. Założenia treningu twórczości

1.1. Podstawy treningu twórczości

1.2. Zasady konstruowania treningu twórczości

2. Opis wybranych technik twórczości

2.1. Trening twórczości autorstwa Andrzeja Góralskiego

2.2. Doraźny system ćwiczeń autorstwa Edwarda Nęcki

2.3. Działania na rzecz twórczego i harmonijnego rozwoju – Makary K. Stasiak

2.4. Trening zdolności dywergencyjnych Wiesławy Limont w kontekście synektyki

2.5. Sześć kapeluszy... i sześć butów... – trening myślenia i trening działania Edwarda de Bono

2.6. Mindmapping – Tony Buzan

2.7. NLP – programowanie neurolingwistyczne – Richard Bandler

2.8. Twórcza wizualizacja – Shakti Gawain

2.9. Trening samodoskonalenia – Anthony Robbins

IV. Trening myślenia twórczego – opis treningu autorskiego

1. Prezentacja ćwiczeń

1.1. Percypowanie

1.2. Zbieranie informacji

1.3. Analiza

1.4. Synteza

1.5. Działanie twórcze

2. Walory ćwiczeń

2.1. Percypowanie

2.2. Zbieranie informacji

2.3. Analiza

2.4. Synteza

2.5. Działanie twórcze

V. Badania własne

1. Problematyka badań

1.1. Sformułowanie problemów badawczych

1.2. Uzasadnienie problemów badawczych

1.3. Hipotezy badawcze

2. Przygotowanie i przeprowadzenie badań

2.1. Plan badań

2.2. Uczestnicy badań

2.3. Techniki pomiaru wykorzystane w eksperymencie

2.4. Przebieg zajęć

3. Wyniki badań

3.1. Sumaryczne omówienie wyników ilościowych

3.2. Wyniki jakościowe

3.3. Wyniki weryfikacji hipotez badawczych

 

Zakończenie

 

Bibliografia

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło