• Obniżka
Intelektualizacja  w edukacji fizycznej

Intelektualizacja w edukacji fizycznej. Przykładowe materiały metodyczne

ISBN: 978-83-8294-053-4
41,90 zł
30,48 zł Zniżka 27,27%

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 32,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Do rąk Czytelnika trafia materiał metodyczny, który może być przydatny w codzienności edukacyjnej. Wpierw dokonano analizy teoretycznych podstaw intelektualizacji stworzonych przez metodykę oraz przeglądu niektórych metod przekazywania i zdobywania wiedzy w tym obszarze (rozdział 1). Na tej bazie powstały bloki tematyczne wedle postulowanych uczniowskich kompetencji, które powinny być osiągnięte w procesie wychowania fizycznego, z uwzględnieniem obowiązujących wskazań zawartych w podstawach programowych (rozdział 2).

Ilość

Jak przekazać wiedzę w procesie fizycznej edukacji?

Na rynku wydawniczym są spore niedobory tego typu opracowań, brak jest usystematyzowanych zasobów, które byłyby wzorcem w codzienności lekcyjnej i pozalekcyjnej. Według autora pozycji, działania w obszarze przekazywania wiedzy w procesie fizycznej edukacji są znikome, przypadkowe i pozbawione głębszego namysłu nad przydatnością takiej wiedzy w kształceniu i wychowaniu.

Zadaniem niniejszej pozycji jest próba choćby częściowego wypełnienia tych niedoborów. Autor przekazuje do rąk Czytelnika materiał metodyczny, który może być przydatny w codzienności edukacyjnej, z nadzieją, że stanie się on inspiracją do tworzenia nowych, podobnych treści.

Obrana przez Autora prosta, lecz skuteczna metoda przekazywania wiedzy w postaci nauczycielskich opowiadań pozwala na wzbogacenie zasobów tejże wiedzy, przekazywanej dzieciom i młodzieży, oraz jednocześnie na uatrakcyjnienie lekcji.

123 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Węglarz Józef

Węglarz JózefDoc. dr Józef Węglarz – emerytowany nauczyciel akademicki PWSZ w Tarnowie, wieloletni nauczyciel wychowania fizycznego we wszystkich typach szkół. Ponad 30 lat był związany ze szkołami kształcącymi nauczycieli wychowania fizycznego. Był także nauczycielem doradcą metodycznym w WOM w Tarnowie dla tej specjalności nauczycielskiej. Swoje zainteresowania naukowe skoncentrował na zagadnieniach związanych z aksjologią ciała i na ich wdrażaniu do procesu fizycznej edukacji. Wygłaszając referaty na konferencjach naukowo-metodycznych, dzielił się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem.

Jest autorem wielu publikacji, m.in. na łamach czasopisma „Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne”, i współautorem dwóch książek: Wybrane zagadnienia współczesnej metodyki wychowania fizycznego (2007, 2008, 2013, 2014) oraz Identity of Polish Physical Education – European background (2012).

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Węglarz Józef

ISBN druk

978-83-8294-053-4

ISBN e-book

Objętość

108 stron

Wydanie

I, 2022

Format

A5 (145x210).

Oprawamiękka, klejona, folia matowa

Wprowadzenie      

Rozdział 1
Teoretyczne podłoże intelektualizacji w wychowaniu fizycznym   

1.1.    Intelektualizacja w świetle definicji    
1.2.    Zakres intelektualizacji w wychowaniu fizycznym   
1.3.    Przekaz wiedzy w strukturze lekcji   
1.4.    Opowiadanie wśród metod   
1.5.    Oczekiwane rezultaty      

Rozdział 2
Wybrane obszary wiedzy w opowiadaniach  

2.1. Ciało i cielesność      
 2.1.1.    Tajemnice ludzkiego ciała      
 2.1.2.    Żywioły życia      
 2.1.3.    Woda w organizmie      
 2.1.4.    Krew      
 2.1.5.    Mięśnie szkieletowe   
 2.1.6.    Z pokłonem dla serca      
 2.1.7.    Metabolizm      
 2.1.8.    Jak to jest z tym tłuszczem?    
 2.1.9.    „Malowanki” na ciele   
2.1.10.    Ciało ubrane      
2.1.11.    Kulturowa wartość ciała    
2.2.    Zdrowie i bezpieczeństwo   
 2.2.1.    Choroba angielska      
 2.2.2.    Homeostaza    
 2.2.3.    Adaptacja    
 2.2.4.    Rozkosze podniebienia   
 2.2.5.    Z pogranicza szaleństwa   
 2.2.6.    Ratownicy-ochotnicy    
 2.2.7.    Hartowanie organizmu    
 2.2.8.    Woda w higienie ciała   
 2.2.9.    Szczepionki   
2.2.10.    W świecie używek    
2.2.11.    Śmieci i dymy   
2.3.    Aktywność fizyczna   
 2.3.1.    Dlaczego człowiek był zawsze aktywny fizycznie?   
 2.3.2.    Co się dzieje, kiedy biegamy?    
 2.3.3.    Uroda ciała    
 2.3.4.    Piękno ruchów    
 2.3.5.    W rytmie tańca i muzyki    
 2.3.6.    Motoryczne uczenie się   
 2.3.7.    Trochę o wydolności      
 2.3.8.    Ile tego ćwiczenia potrzeba?    
 2.2.9.    Góry to nie tylko piękne widoki i wyzwania      
2.3.10.    Dziecięcy „zew krwi”    
2.3.11.    Sporty całego życia      
2.3.12.    Rower      
2.4. Kultura fizyczna    
 2.4.1.    Czym jest kultura fizyczna?   
 2.4.2.    Nasze wychowanie fizyczne   
 2.4.3.    Walory rekreacji fizycznej      
 2.4.4.    O sporcie inaczej      
 2.4.5.    „Królowa sportu”      
 2.4.6.    Dlaczego Kenijczycy tak świetnie biegają?      
 2.4.7.    Nieco o rehabilitacji ruchowej    
 2.4.8.    Turystyka i jej odmiany    
 2.4.9.    W poszukiwaniu motywów   
2.4.10.    Samorealizacja      
2.5. Olimpizm        
 2.5.1.    O narodzinach igrzysk olimpijskich       
 2.5.2.    Pierwszy maratończyk         
 2.5.3.    Nowożytne igrzyska         
 2.5.4.    Symbolika olimpijska         
 2.5.5.    Nasza pierwsza dama igrzysk   
 2.5.6.    Inne igrzyska      
 2.5.7.    Gloria victis        
 2.5.8.    Cena olimpijskiego medalu        
 2.5.9.    Kiedy w olimpizm wkracza polityka…      
2.5.10.    Komercja a idea olimpijska       
2.5.11.    Igrzyska paraolimpijskie    
2.6. Varia      
 2.6.1.    Piękno ojczystej ziemi   
 2.6.2.    Krwiodawcy        
 2.6.3.    Burdy na piłkarskich stadionach   
 2.6.4.    O przemijaniu       
 2.6.5.    Transplantacje        
 2.6.6.    „Adrenalina”      
 2.6.7.    Bałamutne slogany        
 2.6.8.    Doping      
 2.6.9.    Plebiscyty         
2.6.10.    Faule taktyczne         
2.6.11.    Challenge          
2.6.12.    Egoizm kontra altruizm   
2.6.13.    Jedna „wenta”      

Słowo końcowe    

Piśmiennictwo

fragment

Nauczyciel może korzystać z wielu sposobów (metod) przekazywania wiadomości w czasie lekcji wychowania fizycznego. Problem stanowi jednak sam dobór wiedzy i jej opracowanie, a przy braku podręczników do wychowania fizycznego przygotowanie treści tematycznie zgodnych z celami lekcji staje się jeszcze bardziej skomplikowane. Z zadowoleniem zatem przyjąłem proponowane przez Józefa Węglarza materiały metodyczne dla nauczycieli – o intelektualizacji w edukacji fizycznej. Sam tytuł książki nie zdradza świetnego pomysłu Autora, który wykorzystując metodę opowiadania, po mistrzowsku zapoznaje czytelników z różnotematyczną wiedzą adresowaną do uczestników kultury fizycznej. […] Warto podkreślić, że treści prezentowanych w tej książce opowiadań mogą być wielorako wykorzystane, np. jako materiał do dyskusji czy inspiracja do tworzenia nowych tekstów. Jestem przekonany, że publikacja będzie niezwykle pomocna dla nauczycieli w przygotowywaniu przekazu wiedzy na lekcjach wychowania fizycznego i zajęciach pozalekcyjnych, a dla uczniów – jako uczestników kultury fizycznej – stanie się źródłem ciekawych i rzetelnych informacji.

Z recenzji dra hab. Eligiusza Madejskiego, prof. nadzw. AWF w Krakowie

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło