PREMIERY - maj 2022
W Oficynie Wydawniczej "Impuls" kolejne ważne i wyczekiwane premiery wydawnicze:
Kolejny miesiąc wytężonej pracy w Oficynie Wydawniczej "Impuls" przynosi kolejne ważne i wyczekiwane premiery wydawnicze:
1. RODZINA - problem społeczny
Autorka podjęła wielce udaną próbę ukazania oblicza społecznego problemu rodzinnego w wymiarze wybranego środowiska – jednego z wielkopolskich miast średniej wielkości. Formułowane w niej tezy zostały udokumentowane materiałem faktograficznym zebranym w toku autorskiego badania terenowego i stosownie wykorzystane do konstrukcji projektu poznawania i rozwiązywania tego problemu siłami środowiska. Tym samym potencjał intelektualny książki i jej dyskursywny wyraz zostały ulokowane w obszarze pedagogiki społecznej – dyscypliny szczególnie zainteresowanej losami rodzin i inicjatywami zmierzającymi do łagodzenia i przełamywania doświadczanych przez nie trudności. (fragment Przedmowy prof. Jerzego Modrzewskiego)...
Premiera w naszej księgarni internetowej: zobacz premierę
Marta Grześko-Nyczka
doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Przedmiotem jej zainteresowań jest szeroko pojęta problematyka rodziny i szkoły jako podstawowych środowisk wychowawczych. Łączy pracę naukowo-badawczą z praktyką pedagogiczną i działalnością społeczną. Fundamentem podejmowanych przez nią działań są troska o zapewnienie optymalnych warunków dla rozwoju jednostek oraz wspieranie harmonii w życiu zbiorowym. Uważa, że rozpowszechnianie idei NVC Marshalla Rosenberga (Porozumienie bez Przemocy) pozwoli skutecznie osiągnąć pożądane zmiany społeczno-kulturowe.
2. Moje łatwe głoski
Autor: Elżbieta Śnieżkowska-Bielak
Szanowny Czytelniku, Nauczycielu, Logopedo!
Moje łatwe głoski to książeczka dla dzieci, rodziców, nauczycieli i logopedów. Mieści w sobie trzydzieści wierszyków z wyrazami zawierającymi głoski szumiące, ciszące, syczące, zmiękczenia ń i ni oraz głoskę r. Treść utworów nawiązuje do sytuacji z życia dziecka oraz do otaczającego je świata, w tym do przyrody. Wierszyki mogą służyć do pracy nad wadami wymowy, jak również być wykorzystywane w konkursach recytatorskich i w domowej lekturze. Wszystkie utwory mają rzeczywisty, a jednocześnie bajkowy charakter i można je czytać dzieciom w różnych sytuacjach życiowych, na przykład przed snem.
Zapraszam do zapoznania się z tą książką!
Premiera w naszej księgarni internetowej: zobacz premierę
Elżbieta Śnieżkowska-Bielak
poetka, prozatorka, członkini Dolnośląskiego Oddziału Związku Literatów Polskich we Wrocławiu. Spod jej pióra wyszło dziesięć tomików poezji, siedem powieści, dwa zbiory opowiadań i pięćdziesiąt siedem książek dla dzieci. Jest autorką bajek, opowiadań, powieści dla dzieci młodszych i starszych, bajek terapeutycznych, a także książek edukacyjnych i logopedycznych oraz o tematyce chrześcijańskiej i historycznej.
Spotyka się z dziećmi i młodzieżą w szkołach i bibliotekach na spotkaniach autorskich.
W ramach współpracy kulturalnej z Polską Szkołą Wirtualną na Litwie prowadzi lekcje poetyckie online w polskich szkołach w tym kraju. Uczestniczyła też czynnie jako korektor i juror w konkursie historycznym organizowanym przez Fundację Odtworzeniową Dóbr Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Genealogia Polaków”, Wirtualną Szkołę Polską na Litwie oraz Ambasadę Polską w Wilnie. Jest współredaktorką publikacji Droga do wolności, która stanowi pokłosie konkursu pod tym samym tytułem.
Za swoją działalność na rzecz dzieci i młodzieży w 2008 roku została wyróżniona odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej”, a w 2019 roku – Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
3. Wzory przyszłości osobistej i zawodowej młodzieży licealnej. Między tradycją a ponowoczesnością
Autor: Joanna Smyła
Oddana w ręce czytelników książka pt. Wzory przyszłości osobistej i zawodowej młodzieży licealnej. Między tradycją a ponowoczesnością jest efektem moich wieloletnich zainteresowań badawczych problematyką funkcjonowania młodych ludzi w zmieniającym się świecie. Dotąd koncentrowałam się na funkcjonowaniu społecznym, rodzinnym i zawodowym młodych kobiet. Tym razem swoją uwagę zwróciłam w kierunku współczesnej młodzieży, zarówno dziewcząt, jak i chłopców w wieku licealnym, stanowiących znaczną część społeczeństwa, która znajduje się na etapie wkraczania w długoletnią aktywność w życiu społecznym i zawodowym. W niedalekiej przyszłości to właśnie dzisiejsza młodzież zdecyduje, jak będzie wyglądał kształt życia społeczno-kulturowego oraz otaczający nas świat. Dlatego szczególnie ważne jest poznanie kreowanych przez nią wzorów przyszłości zarówno osobistej, jak i zawodowej. Oczywiście nie bez powodu w swoich analizach szczególnie mocno akcentuję ich kontekst społeczno-kulturowy i zmienność w toku dziejów.
W niniejszej monografii podejmuję próbę ukazania złożoności problematyki wzorów przyszłości młodzieży oraz czynników różnicujących je. Przedstawiam w niej wyniki badań przeprowadzonych w tym obszarze, ukazane na tle teoretycznych analiz.
Premiera w naszej księgarni internetowej: zobacz premierę
Joanna Smyła
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; zatrudniona w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach na stanowisku adiunkta; członek Kieleckiego Towarzystwa Naukowego. Jej główne zainteresowania naukowe to: sytuacja społeczna, rodzinna i zawodowa młodych kobiet, stereotypy płci, rynek pracy, przyszłość osobista i zawodowa młodzieży, a także problematyka współczesnych zjawisk występujących w relacjach edukacyjnych i społecznych. Autorka publikacji z dziedziny pedagogiki społecznej, opiekuńczo-wychowawczej, pracy socjalnej, w tym monografii naukowych: Młoda kobieta na rynku pracy. Szanse i ograniczenia rozwoju (Kielce 2015); Między pragnieniem a koniecznością. Funkcjonowanie młodych kobiet w rodzinie i pracy (Kielce 2016), rozdziałów w monografiach oraz artykułów w czasopismach naukowych. Ponadto jest współredaktorką książek: Społeczeństwo i zdrowie – wielorakie perspektywy (Kielce 2018); Nauczyciel wobec wyzwań nowoczesności. Kierunki, koncepcje i dylematy (Wrocław 2018); Edukacja wobec wyzwań zmieniającego się świata. Diagnozy i projekcje rozwiązań (Kielce 2021); Wyzwania, dylematy i perspektywy edukacyjne. Konteksty zmian (Kielce 2021). Ukończyła kursy: „Myślenie krytyczne i narzędzia TOC”, „Coaching i mentoring w pracy pedagoga”, a także szkolenia podstawowe i eksperckie z diagnozy skłonności zawodowych metodą Obrazkowego Testu Zawodów (BBT-PL) Martina Achtnicha, szkolenie z charakterologii metodą Heymansa–Wiersmy oraz szkolenie I stopnia „Twórcze myślenie z wykorzystaniem metod TRIZ”.