Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko

Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko

ISBN: 978-83-8095-079-5
18,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko stanowią piątą część cyklu wierszyków i ćwiczeń na głoski.

Ilość

Ćwiczenia dla jąkających się i nie tylko stanowią piątą część cyklu wierszyków i ćwiczeń na głoski. Pomysł na ich napisanie zrodził się podczas Międzynarodowej Konferencji Logopedycznej pt. „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka”, która odbyła się we wrześniu 2014 roku na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Przeglądając ofertę zgromadzonych tam licznie wydawnictw, doszłam do wniosku, że brakuje materiałów do ćwiczeń dla osób z niepłynnością mowy.

Stanęłam przed trudem tworzenia ćwiczeń na każdą głoskę zgodnie ze schematem, jaki otrzymałam w czasie studiów od znakomitej znawczyni tematu – dr Katarzyny Węsierskiej, znacznie jednak rozszerzonym. Zgodnie z tym schematem przedłużone samogłoski zostały oznaczone wielką literą. Równocześnie dodałam do ćwiczeń wyrazy 5- i 6-sylabowe dla osób bardziej zaawansowanych w płynnym mówieniu, natomiast pozostali (w tym dzieci) mogą poprzestać na wypowiadaniu 3–4 wyrazów na jednym oddechu. Opatrzyłam też wszystkie głoski rymowankami, które łatwo zapamiętać i powtarzać przy różnych okazjach.

Mam nadzieję, że moja książka będzie wartościową pomocą dla wszystkich borykających się z jąkaniem i pracujących z nimi logopedów. Zgromadzony materiał można wykorzystać także w terapii wad wymowy, zwłaszcza starszych uczniów czy dorosłych, a także wszystkich, którzy z racji swojego zawodu pragną ćwiczyć płynne wypowiadanie się. Dodatkowym atutem publikacji są ilustracje autorstwa Agaty Fuks i Piotra Olszówki.

Uwagi logopedyczne:

W opracowaniach wyrazów na spółgłoski przed samogłoskami [ę], [ą] uwzględniłam słowa, w których pojawiają się w pierwszej sylabie głoski [ą], [ę], pominęłam natomiast wyrazy, w których litera „ą” jest odczytywana jako „om”, on”, „oń”, a litera „ę” jako „em”, „en”, „eń”, np. poniższe słowa odczytujemy następująco:

trąba – jako „tromba”
trącać – jako „troncać”
trąd – jako „tront”
trądzik – jako „trońdźik”.

A zatem nie wykorzystują one głoski [ą], lecz [o]. Natomiast w wyrazie jednosylabowym na głoskę [k] ujętą przed samogłoską [e] wykorzystałam słowo „kęp”, które odczytuje się jako „kemp”. Wyrazy niebędące w mianowniku uwzględniłam też w innych przykładach. Z kolei jako słowo zaczynające się od sylaby „sio” wpisałam wyraz „siądź”, który odczytuje się jako „śońć”.

499 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Lubina Monika

prowadzi profilaktykę i terapię logopedyczną w szkole i przedszkolach Chorzowa. Pracuje z dziećmi z autyzmem, niedosłuchem, afazją, Opóźnionym Rozwojem Mowy i wadami wymowy. Dla potrzeb pracy logopedycznej układa wierszyki, fraszki i piosenki.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Monika Lubina

ISBN druk

978-83-8095-079-5

ISBN e-book

 

Objętość

78 stron

Wydanie

I, 2016

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona, fola matowa

Wstęp   

Głoska a jak arbuz 
Głoska b jak banan 
Głoska c jak cukierek   
Głoska ć jak ciastko 
Głoska cz jak czekolada   
Głoska d jak dynia 
Głoska dz jak dzwonko ryby 
Głoska dź jak dziczyzna 
Głoska dż jak dżem   
Głoska e jak eklerek 
Głoska f jak frankfurterki 
Głoska g jak gruszka   
Głoska ch jak chałka   
Głoska i jak indyk  
Głoska j jak jajko 
Głoska k jak kalafior   
Głoska l jak lody 
Głoska ł jak łosoś 
Głoska m jak makaron   
Głoska n jak natka pietruszki   
Głoska ń jak niedzielny obiad   
Głoska o jak ogórki 
Głoska p jak pomidor   
Głoska r jak rodzynki   
Głoska s jak ser   
Głoska ś jak śliwka   
Głoska sz jak szaszłyk   
Głoska t jak truskawki   
Głoska u jak udko 
Głoska w jak winogrona 
Głoska z jak zrazy 
Głoska ź jak ziemniaki 
Głoska ż jak rzodkiewka   

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło