W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,80 zł
Podtytuł: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 4 serii
W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Oddajemy do rąk Czytelników 4 z 17, tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, zatytułowany: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Zainteresowanie osobami z różnymi rodzajami dysfunkcji, ich potrzebami i możliwościami podlega ciągłej ewolucji. Analizując dane z literatury omawiającej problemy osób niepełnosprawnych w ciągu ostatnich stu lat, można zaobserwować zmiany w podejściu do procesu terapii, edukacji, socjalizacji i rehabilitacji. Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami. Zawarte w publikacji treści powinny przyczynić się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy w obszarze tak trudnym i skomplikowanym, jakim jest praca z osobami niepełnosprawnymi.
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - SERIA 17 książek:
Tom I: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Tom II: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji
Tom III: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Konteksty edukacyjne i prawne
Tom IV: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Tom V: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły
Tom VI: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych
Tom VII: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Tom VIII: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Tom IX: Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki
Tom X: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych
Tom XI: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej
Tom XII: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym
Tom XIII: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych – idee, koncepcje, badania
Tom XIV: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Tom XV: Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków
Tom XVI: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych
Tom XVII: Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce
Klinik Anna
doktor nauk o kulturze fizycznej, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu organizacji pomocy społecznej, adiunkt Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie. Od 27 lat jest dyrektorem dużego kompleksu pomocowego mieszczącego się Skoczowie, który organizowała od podstaw. Tworzyła nie tylko bazę materialną, ale również procedury i programy terapeutyczne. Wymienione programy tworzone są dla różnych grup wiekowych (dzieci, młodzież, dorośli), różnorodnych niesprawności i wielorakich form wsparcia. Przez lata praktycznego działania i uzupełniania wiedzy zdobyła duże doświadczenie w kompleksowym rozwiązywaniu problemów pomocowych, której efektem jest mnogość wspólnych inicjatyw z różnymi organizacjami pozarządowymi w celu zapobiegania izolacji i marginalizacji osób niepełnosprawnych w środowisku.
Współorganizatorka czterech towarzystw społecznych – dwóch ogólnopolskich: Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego w Warszawie, Sztuka Niepełnosprawnych Wśród Nas Galeria w Warszawie, oraz dwóch towarzystw regionalnych: Akademickie Stowarzyszenie Pomocy Społecznej w Cieszynie, Stowarzyszenie Wsparcia Społecznego „Feniks” w Skoczowie.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Klinik Anna |
ISBN druk | 978-83-7308-883-2 |
ISBN e-book | |
Objętość | 196 stron |
Wydanie | I, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp (Anna Klinik)
Introduction (Anna Klinik)
Teresa Żółkowska
Usługi dla dorosłych osób z niepełnosprawnością – integracja czy segregacja
Barbara Olszewska
Zakres i wybrane formy opieki nad osobami niepełnosprawnymi
Jacek Błeszyński
Usprawnianie czy asymilacja? Kierunki działań podejmowanych w pedagogice specjalnej na przykładzie zaburzeń autystycznych
Krystyna Baranowicz
Dzieci rodziców niepełnosprawnych
Ewa Kochanowska
Integracja edukacyjna dzieci niepełnosprawnych w ocenie rodziców
Ewa Dyduch, Barbara Grzyb, Julia Machowska
Wczesne wsparcie rodzin wychowujących dzieci z zaburzeniami rozwoju
Irena Ramik-Mażewska
Od izonomii w stronę alienacji – sytuacja rodzinna dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
Danuta Wolska
Antycypacja ról społecznych pełnionych w dorosłym życiu przez młodzież z wieloraką niepełnosprawnością
Anna Fidelus
Niepełnosprawność a odrzucenie w grupie rówieśniczej
Jarmila Žolnová
Wsparcie społeczne postrzegane przez dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach reedukacji
Dorota Prysak
Uwarunkowania procesu terapii w domach pomocy społecznej osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie
Irena Motow, Marta Motow, Janusz Kubacki
Społeczne konteksty integracyjnego kształcenia w szkołach wiejskich
Jolanta Ostasz
Wolontariusze – przyczynek do badań nad postawami wobec osób niepełnosprawnych
Małgorzata Sekułowicz
Genialni artyści. Prawda czy mit?
Eugenia Smyrnova-Trybulska
Technologie informacyjne, Internet, kształcenie na odległość – nowe możliwości dla osób niepełnosprawnych
Matylda Pachowicz
„Szkoła fotografii” jako jedna z ofert kształcenia dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
Dorota Lizoń-Szłapowska
Aktywizacja zawodowa osób upośledzonych umysłowo
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów