Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 16,00 zł
Podtytuł: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 14 serii
Przedłożony czytelnikowi już czternasty tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz (w znacznie bardziej ograniczonym wymiarze) w Polsce.
Oddajemy do rąk Czytelników 14 z 17, tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, zatytułowany: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Przedłożony czytelnikowi już czternasty tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz (w znacznie bardziej ograniczonym wymiarze) w Polsce. Część ta została dopełniona prezentacją wyników badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów, traktowanym jako pewnego rodzaju skutek procesów edukacyjnych prowadzonych w obu krajach. Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, egzemplifikowane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych Unii Europejskiej.
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - SERIA 17 książek:
Tom I: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Tom II: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji
Tom III: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Konteksty edukacyjne i prawne
Tom IV: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Tom V: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły
Tom VI: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych
Tom VII: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Tom VIII: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Tom IX: Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki
Tom X: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych
Tom XI: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej
Tom XII: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym
Tom XIII: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych – idee, koncepcje, badania
Tom XIV: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Tom XV: Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków
Tom XVI: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych
Tom XVII: Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce
Gajdzica Zenon
dr hab. nauk humanistycznych, pedagog, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. Prodziekan ds. Naukowych i Współpracy z Zagranicą Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji UŚ w Cieszynie, kierownik tamtejszego Zakładu Pedagogiki Specjalnej.
Autor około 150 prac, wśród nich takich publikacji, jak: Podręcznik w procesie kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wyd. UŚ, Katowice 2002; Edukacyjne konteksty bezradności społecznej osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, Wyd. UŚ, Katowice 2007. Współautor (z J. Wyczesany) opracowania Uwarunkowania edukacji i rehabilitacji uczniów o specjalnych potrzebach w rozwoju, Wyd. Nauk. AP, Kraków 2006. Współredaktor naukowy serii: „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, t. 1–12, Impuls, Kraków.
Główne kierunki badań: edukacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych intelektualnie, kształcenie integracyjne i inkluzyjne.
e-mail: zenon.gajdzica@us.edu.pl
Bieńkowska Izabela
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Gajdzica Zenon, Bieńkowska Izabela |
ISBN druk | 978-83-7850-115-2 |
ISBN e-book | |
Objętość | 194 stron |
Wydanie | I, 2012 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Izabela Bieńkowska)
Część I
Uczeń ze specjalnymi potrzebami w polskim i czeskim systemie edukacji i wsparcia społecznego
Petr Franiok
Specyficzne warunki kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Republice Czeskiej
Magdalena Bełza
System edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w Republice Czeskiej i Polsce
Sylwia Wrona
Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskie
Renata Kovářová
Kształcenie wybitnie uzdolnionych uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Eva Zezulková
Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w przekazach ustnym i pisanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w czeskim systemie edukacyjnym
Igor Hampl
Edukacja uczniów z upośledzeniem słuchu w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Martin Kaleja
Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Dorota Prysak
Egzemplifikacja pomocy studentom niepełnosprawnym na pograniczu polsko-czeskim w powiatach cieszyńskim i karwińskim
Zenon Gajdzica
Edukacyjne i społeczne konteksty dystansu społecznego studentów z Polski i Republiki Czeskiej wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie
Część II
Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami w Polsce i Republice Czeskiej
Ilona Fajfer-Kruczek
Ekonomia społeczna szansą na aktywizację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej
Anna Wojtas, Katarzyna Rduch
TRIANON jako dobry przykład pracy na rzecz osób niepełnosprawnych na pograniczu polsko-czeskim
Izabela Bieńkowska
Przygotowanie osób niepełnosprawnych do pracy zawodowej w Polsce i Republice Czeskiej w aspekcie przepisów unijnych
Recenzje
Magdalena Bełza
Recenzja książki Vandy Hájkovej i Ivy Strnadovej pt. Incluzivní zvdělávání. Teorie a praxe
Izabela Bieńkowska
Recenzja książki Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem a integracją Marii Chodkowskiej, Stanisławy Byry, Zdzisława Kazanowskiego, Danuty Osik-Chudowolskiej, Moniki Parchomiuk i Beaty Szabały
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów