• Obniżka
Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju

Podtytuł: Książka w wersji papierowej
ISBN: 978-83-8095-842-5
39,80 zł
34,00 zł Zniżka 5,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Wydanie II 2020!

W polecanej książce i płycie CD przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.

Ilość

Polecamy publikacje (książka papierowa i CD):

- Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju w wersji papierowej
- KARTY PRACY
w formacie pdf na płycie CD zawierające 268 kart pracy (łącznie 374MB)! CD można zamówić <klikając tutaj>


Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystali i korzystają w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.

Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych o tym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, a co może sprawiać mu trudność. Skupienie się w działalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela.

Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak i między dzieckiem a dorosłym.

       Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170) […] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. A ten, kto w dzieciństwie, zachęcany […] może bawić się swobodnie i na różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, a nawet czerpanie z tych wyzwań życiowych przyjemności.

Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania i dostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki – ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości. Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym i w jaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora i zarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało z niej przyjemność, a nauczyciel wiedzę diagnostyczną. Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości i umiejętności dziecka.

W polecanej książce i płycie CD przedstawiamy przykładowe zabawy i karty pracy do wykorzystania w procesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane w różnorodnych sytuacjach, w zależności od inwencji nauczyciela terapeuty.


Niezbędną częścią książki są KARTY PRACY dostępne w formacie PDF "268 KART PRACY": KARTY PRACY dostępne w formacie PDF "268 KART PRACY"

Książka w wersji papierowej
297 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Franczyk Anna

nauczyciel dyplomowany z trzydziestoletnim stażem pracy, neurologopeda, specjalista wczesnej interwencji logopedycznej, praktyk Tomatisa pedagog specjalny w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi, wykładowca UNS, prezes Stowarzyszenia Animaloterapeutycznego "Dogo4Logo" zajmującej się dogoterapią i felinoterapią, instruktor dogoterapii III stopnia, autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS i WIR) m.in.: Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się przez animaloterapię, Zabawy z Figurkiem.

Ponadto regularnie bierze udział w Konferencjach dotyczących wspomagania rozwoju dzieci, prowadzi kursy doskonalące dla nauczycieli z zakresu prowadzenia działań dydaktyczno-terapeutycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.


Krajewska Katarzyna

nauczyciel dyplomowany z dwudziestoośmioletnim stażem pracy, pedagog specjalny, magister pedagogiki przedszkolnej i nauczania początkowego, ukończyła kurs kwalifikacyjny z terapii pedagogicznej oraz studia podyplomowe z zakresu „wspieranie rozwoju dziecka o specyficznych potrzebach edukacyjnych” terapeuta Integracji Sensorycznej, Specjalista wczesnego wspomagania rozwoju. Pracuje obecnie jako terapeuta SI , praktyk Tomatisa, pedagog specjalny w grupach integracyjnych w Przedszkolu z oddziałami integracyjnymi w Łodzi.

Autorka publikacji dotyczących pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (wszystkie opublikowane w Oficynie Wydawniczej IMPULS): Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym…, Animaloterapia, Skarbiec nauczyciela-terapeuty…, Zabawy na cały rok, Baw się poprzez aniamaloterapię.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Franczyk Anna, Krajewska Katarzyna

ISBN druk

978-83-8095-375-8

ISBN e-book

 

Objętość

156 stron

Wydanie

I, 2017

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp 

Obszar diagnostyczny: poziom zmysłowy    
Etap I – poziom zmysłowy       
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie zmysłowym 

Obszar diagnostyczny: poziom poznawczy 
Etap II
– poziom poznawczy       
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie poznawczym 

Obszar diagnostyczny: poziom odkrywczo-badawczy 
Etap III
– poziom odkrywczo-badawczy   
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie odkrywczo-badawczym 

Obszar diagnostyczny: poziom abstrakcyjno-symboliczny
Etap IV
– poziom abstrakcyjno-symboliczny      
Kwestionariusz obserwacyjny rozwoju dziecka na poziomie abstrakcyjno-symbolicznym   

Bibliografia


Fragment

Autorki odwołują się do swojej wcześniejszej publikacji Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju (wydanie 10 poprawione: Impuls, Kraków 2017), który opiera się na uznaniu faktu, że dzieci wymagają indywidualnego traktowania, ponieważ różnią się między sobą potrzebami i możliwościami. Właśnie różnice indywidualne stały się podstawowym założeniem nowej książki przygotowanej przez Annę Franczyk i Katarzynę Krajewską. […] Można w niej znaleźć wskazówki i propozycje zabaw i ćwiczeń, które pozwolą dorosłemu na zbudowanie jak najpełniejszego obrazu diagnostycznego dziecka. Autorki zachęcają do diagnozowania umiejętności i możliwości dziecka przede wszystkim poprzez zabawę. Dzięki różnym formom i rodzajom zabaw mamy możliwość zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania, jak również dostrzeżenia jego pozytywnych stron. […]

Polecam publikację rodzicom, nauczycielom, pedagogom i terapeutom chcącym rozwijać swój warsztat diagnostyczny oraz tym, którzy poszukują inspiracji do efektywnej, interesującej pracy terapeutycznej z małym dzieckiem.

Z recenzji dr hab. Beaty Jachimczak, prof. UAM

 


 

Rozwój małego dziecka przebiega niezwykle szybko, a każdy dzień przynosi nowe, zaskakujące umiejętności malucha i nowe dla rodzica odkrycia. Dziecko poznaje otaczający go świat poprzez obserwację, zabawę oraz nieustannie doskonali swoje umiejętności. Zanim się obejrzymy noworodek zmienia się w niemowlę, niemowlę w dwulatka, aż nagle mamy u swojego boku rezolutnego siedmiolatka, który ma już utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek, a także opanowaną technikę mówienia, ma pełną świadomość swojego ciała i świadomość drugiej osoby, adekwatnie do sytuacji wyraża swoje emocje i reaguje na emocje innych. Co jednak, kiedy na te przeżywane skoki rozwojowe rodzic musi czekać? Kiedy pierwszy ząbek, pierwsze słowo, pierwsze samodzielnie stawiane kroki, pierwszy samodzielnie zjedzony posiłek opóźniają się? Jak przebiega prawidłowy rozwój dziecka w każdym miesiącu i co powinno wzbudzić nasz niepokój?
To rodzic jest najlepszym obserwatorem dziecka i to on ma największe szanse zaobserwować niepokojące sygnały. Jednak, nawet jeśli nie dostrzega niczego odbiegającego od normy, rolę obserwatora powinni pełnić też wszyscy opiekujący się dzieckiem, od pielęgniarki i lekarza poczynając, po opiekunów w żłobkach, przedszkolach czy szkołach. Taka obserwacja pozwala zdiagnozować umiejętności i możliwości dziecka oraz – w przypadku wykrycia pewnych deficytów – umożliwia podjęcie właściwego działania. Szybkie i poprawne ukierunkowanie terapii na kompensację, praca nad silnymi stronami dziecka i doskonalenie posiadanych przez niego umiejętności pozwoli uzyskać korzystne rezultaty.
Pomocą w diagnozowaniu dziecka może być książka opublikowana nakładem Wydawnictwa IMPULS, pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju. Pozycja, autorstwa Anny Franczyk i Katarzyny Krajewskiej to nieoceniona pomoc dla wszystkich osób sprawujących funkcje opiekuńcze, zajmujących się wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka, dla pedagogów, psychologów, terapeutów, którzy z pewnością wykorzystają w realizacji bieżących działań diagnostyczne karty pracy, stanowiące oś książki.
Książka składa się z czterech części, odpowiadających obszarom diagnostycznym. Mamy zatem: poziom zmysłowy, poznawczy, odkrywczo-badawczy oraz abstrakcyjno-symboliczny. Do każdego z tych poziomów zostały dobrane przykładowe zabawy, bowiem diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka najłatwiej odbywa się właśnie poprzez zabawę. Każda z tych części zawiera również kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka, zawierające wskaźniki rozwojowe oraz umożliwiające wpisanie uwag w przypadku pierwszej, drugiej i trzeciej obserwacji. Do książki dodtkowo jest 268 KART PRACY dostępne w formacie PDF na płycie CD.
Diagnozowanie umiejętności i możliwości dziecka poprzez zabawę – co sugerują autorki – umożliwia zbliżenie się do dziecka przy jednoczesnym zapewnieniu mu poczucia bezpieczeństwa, zaś spontaniczne zachowania malucha pozwalają na wiarygodną ocenę, nie zniekształconą takimi czynnikami, jak na przykład stres. To wszystko sprawia, że książka „Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju” może być wszechstronnie wykorzystana przez wszystkich czytelników, mających kontakt z dzieckiem, stanowi również źródło inspiracji do podejmowania działań terapeutycznych.

Justyna Gul
źródło: http://www.qulturaslowa.pl/2018/09/anna-franczyk-katarzyna-krajewska.html

 


 
Najnowsza książka autorstwa Pań Anny Franczyk oraz Katarzyny Krajewskiej pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju uważam, że jest to doskonale opracowana propozycja edukacyjna pod względem praktycznym, jak i merytorycznym służąca jako zarys wiedzy w zakresie pedagogiki przedszkolnej.

Diagnoza postawiona w pracy nauczyciela, terapeuty stanowi podstawę pracy w odpowiednim doborze zabaw, które są doskonałą formą spędzenia czasu z dziećmi.

Dzieci na ogół lubią ciekawe, rozwijające zabawy, które wywołują uśmiech na ich twarzach, ale przy okazji zwracają uwagę na zachowania swoich rówieśników.

Autorki przedstawiły różne formy zabaw, wyjaśniły dokładnie ćwiczenia zamieszczone na podstawie 4 obszarów diagnostycznych: poziom zmysłowy, poziom poznawczy, poziom odkrywczo-badawczy, poziom abstrakcyjno-symboliczny.

Moją szczególną uwagę zwróciły kwestionariusze obserwacyjne rozwoju dziecka, w których to nauczyciel bądź rodzic może sam spróbować wypełnić.

Rodzice są najlepszymi obserwatorami dzieci, posiadających deficyty, lecz nie zawsze kierują się odpowiednimi sposobami wychowawczymi.

Zaproponowane przez autorki zabawy posłużą jako walor udoskonalający przeszkody, którą są do pokonania w stałej pracy z dziećmi wymagającymi nad nimi kontroli oraz stawiania nowych diagnoz.

To książka, która pomoże zrozumieć wielu osobom, że dzieci z problemem deficytowym i zaburzeniami rozwoju są wspaniałe, a praca z nimi przynosi owocne rezultaty, w momencie, kiedy poświęcamy czas i chęci do wspólnego ćwiczenia wraz z dzieckiem obserwując go podczas zabawy.

Oficynie Wydawniczej "Impuls" dziękuję za podarowany mi egzemplarz książki.

Polecam przeczytać tę książkę wszystkim Czytelnikom, a zwłaszcza nauczycielom, terapeutom, rodzicom.

źródło: Anna

 

Zobacz także

Skarbiec...

Cena podstawowa 46,00 zł -6,00 zł Cena 40,00 zł

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło