Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 28,00 zł
Podtytuł: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 1 serii
Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby będące w gorszej sytuacji rozwojowej, czy społecznej. Trudno jednak obecny stan uznać za zadowalający...
Oddajemy do rąk Czytelników 1 z 17, tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”, zatytułowany: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Edukacja, rehabilitacja i socjalizacja osób niepełnosprawnych są przedmiotem licznych dyskursów na gruncie medycyny, psychologii, socjologii, prawa, antropologii, pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Rezultatem tego jest wzmocnienie troski o osoby będące w gorszej sytuacji rozwojowej, czy społecznej. Trudno jednak obecny stan uznać za zadowalający. Nadal w wielu obszarach działalności jest zbyt wiele zaniedbań.
Jednym z ważnych celów zapoczątkowanej tym tomem serii, jest zapoznanie polskiego czytelnika z badaniami nad sytuacją osób niepełnosprawnych u naszych sąsiadów – Czechów i Słowaków. Porównanie to może być dla nas bardzo pouczające.
Poruszana w książce tematyka dotyczy m.in. pracy rehabilitacyjnej osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku, turystyki i sportu osób niepełnosprawnych, bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej miasta w odniesieniu do niepełnosprawności, roli obozów terapeutycznych, optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej, hierarchii wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową.
Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych - SERIA 17 książek:
Tom I: Wybrane aspekty pracy z niepełnosprawnymi
Tom II: Wielowymiarowość procesu rehabilitacji
Tom III: Rozwój i funkcjonowanie osób niepełnosprawnych. Konteksty edukacyjne i prawne
Tom IV: W stronę podmiotowości osób niepełnosprawnych
Tom V: Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły
Tom VI: Między wsparciem doraźnym a wspieraniem racjonalnym, czyli o uwarunkowaniach socjalizacji społecznej osób niepełnosprawnych
Tom VII: Zagadnienia funkcjonowania z ograniczoną sprawnością
Tom VIII: Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością
Tom IX: Zmaganie się z niepełnosprawnością – kolejne wyznaczniki
Tom X: Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych
Tom XI: Człowiek z niepełnosprawnością w przestrzeni społecznej
Tom XII: Osobliwości zabiegów terapeutycznych w otwartym środowisku społecznym
Tom XIII: Wokół problemów edukacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych – idee, koncepcje, badania
Tom XIV: Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej
Tom XV: Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków
Tom XVI: Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych
Tom XVII: Rozwój usług asystenta osoby niepełnosprawnej w Polsce
Rottermund Jerzy
doktor nauk medycznych w zakresie medycyny o specjalności rehabilitacja. Jego rozprawa doktorska obejmowała cechy plantograficzne stóp kobiet zatrudnionych w handlu.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=97349&lang=pl
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Rottermund Jerzy |
ISBN druk | 978-83-7308-748-4 |
ISBN e-book | |
Objętość | 190 stron |
Wydanie | II, 2011 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie
Wstęp
Praca rehabilitacyjna osób niewidomych i słabowidzących w starszym wieku
Profilaktyka dolegliwości bólowych kręgosłupa w zawodzie pedagoga specjalnego
Droga Metody Dobrego Startu do Republiki Czeskiej
Wybrane zagadnienia edukacji społecznej działalności profesora Wiktora Degi
Turystyka osób niepełnosprawnych
Sport i turystyka w rehabilitacji osób niepełnosprawnych
Niepełnosprawność a bezpieczeństwo w przestrzeni publicznej miasta
Rola obozów terapeutycznych w rehabilitacji i socjalizacji osób przewlekle chorych (na przykładzie pacjentów diabetologicznych)
Teoretyczne i praktyczne przesłanki optymalizacji rozwoju zawodowego młodzieży przewlekle chorej
Warsztaty arte i muzykoterapeutyczne - działania konieczne na rzecz przygotowania zawodowego przyszłego pedagoga specjalnego
Hierarchia wartości młodzieży z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników (lata 1995 i 2005)
Różni wychowawcy – różne spojrzenia na pracę z dziećmi przebywającymi w zakładach opiekuńczo-wychowawczych
Teoria prototypu w badaniach wiedzy semantycznej uczniów z porażaniem mózgowym
Zraniona tożsamość ludzi niepełnosprawnych – źródła, konsekwencje i radzenie sobie z wewnętrznym piętnem i zewnętrznym napiętnowaniem
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów