• Obniżka
Echa ekspresji

Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej

ISBN: 978-83-7587-029-9
28,38 zł
18,58 zł Oszczędzasz: 9,80 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Celem tej publikacji jest ukazanie kulturoterapii jako części procesu akultu­racji osób dorosłych i ich habilitacji kulturowej, na co autorka zwraca uwagę w rozdziale poświęconym terapii przez narrację i pisanie twórcze. W niniejszej książce zostały omówione koncepcje i formy kulturoterapii realizowane przez pedagogów, andrago­gów, pedagogów specjalnych, oligofrenopedagogów, artystów przy udziale osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju...

Wersja książki
Ilość

Celem tej publikacji jest ukazanie kulturoterapii jako części procesu akultu­racji osób dorosłych i ich habilitacji kulturowej, na co autorka zwraca uwagę w rozdziale poświęconym terapii przez narrację i pisanie twórcze. W niniejszej książce zostały omówione koncepcje i formy kulturoterapii realizowane przez pedagogów, andrago­gów, pedagogów specjalnych, oligofrenopedagogów, artystów przy udziale osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju. Autorka przedstawia w niej dziedziny kulturoterapii, a także terapii ekspresywnej dla osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektu­alną jako dominującą dysfunkcją. Założeniem było spojrzenie na terapię niepełnosprawnych przez pryzmat antropologii kultury, twórczości i pedagogiki.

Autorka nie zamierzała ukazywać wszelkich możliwych odniesień terapii do naukowych tradycji psychologicznych i socjologicznych. Nacisk został położony na kulturową perspektywę terapii dorosłych z niepełnosprawnością i antropologiczny model niepełnosprawności obecny w andragogice i pedagogice specjalnej.

49 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-029-9

Borowska - Beszta Beata

Jest torunianką z urodzenia, absolwentką studiów pedagogicznych (1992) Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz studiów podyplomowych (1998) Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

W swoich pracach badawczych eksploruje od 1999 roku kulturowe konteksty i kultury niepełnosprawności młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju. Opiera projekty naukowe na badaniach jakościowych, badaniach terenowych – etnografii socjolingwistycznej. Podejmuje również badania oparte na mikroetnografii, cyberetnografii lub biografii konstruktywistycznej. Swój najnowszy mikroetnograficzny projekt badawczy zrealizowała we Francji w maju 2012 roku w lyońskich oddziałach inkluzywnych dla dzieci i młodzieży w sytuacji niepełnosprawności, we współpracy z Académie du Lyon. W triadzie zainteresowań naukowych łączy: kulturowe, semantyczne, ideograficzne i przestrzenne uwikłania niepełnosprawności w kulturach, problematykę akulturacji i enkulturacji dzieci, młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością oraz habilitację kulturową osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju z orientacją badań jakościowych. Od 2008 roku jest członkiem Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego.

Dr Beata Borowska-Beszta jest autorką, redaktorką i współredaktorką następujących książek i raportów badawczych:

• Formowanie się wspólnoty w Fundacji im. Brata Alberta w Radwanowicach, Wyd. Towarzystwa Słowaków w Polsce, Kraków 2001 (współredakcja z A. Wojciechowskim).

• Etnografia dla terapeutów (pedagogów specjalnych) – szkice metodologiczne, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2005.

 Echa ekspresji. Kulturoterapia w andragogice specjalnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.

• Wanda Szuman – pedagog specjalny – szkice do portretu, Wyd. Naukowe ITEE, Radom 2009 (redakcja).

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Borowska - Beszta Beata

ISBN druk

978-83-7587-029-9

ISBN e-book

978-83-7587-029-9

Objętość

150 stron

Wydanie

I, 2008

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Niepełnosprawni

Wprowadzenie

Rozdział I

Terapia i zaburzenia rozwoju

Terapia w andragogice specjalnej

Terapia pedagogiczna

Andragogika specjalna

Terapia zajęciowa

Terapia wspierająca

Ergoterapia

Teoretyczne modele konceptualizowania niepełnosprawności

Model Studiów nad Potencjałem Człowieka

Model Studiów Publicznych

Model Studiów Kulturowych

Model Studiów Etycznych i Filozoficznych

Model Studiów Technologicznych

Kulturowy model niepełnosprawności

Niepełnosprawność jako kultura

Kultura jako przestrzeń konstruująca niepełnosprawność

Kulturotwórcze konteksty habilitacji osób dorosłych z niepełnosprawnością

Akulturacja i poznawanie kultury osób z zaburzeniami rozwoju

Lingwistyczna ewolucja pojęcia „niepełnosprawność intelektualna”

Zaburzenia rozwoju

Rozdział II

Kulturoterapia

Antropologiczne i kulturowe wątki terapii osób z niepełnosprawnością

Kulturoterapia

Formy i dziedziny kulturoterapii

Terapia przez sztukę ekspresywną

Arteterapia

Choreoterapia

Dramaterapia

Muzykoterapia

Fototerapia

Filmoterapia

Tworzenie filmu jako terapia

Terapia przez pisanie twórcze

Pisanie dziennika jako terapia

Rozdział III

Terapia przez narrację i pisanie twórcze

Koncepcja terapii przez twórczość A. Wojciechowskiego

Terapia przez narrację i pisanie twórcze

Narracja i pisanie

Wpływ

Intymność

Interakcyjność

Indywidualny plan terapii

Zajęcia terapeutyczne

Hulk

Hugh

Hedda

Herbert

Codzienność terapeutyczna

Pedagogiczne uwikłanie

Zakończenie

Bibliografia

Aneksy

fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło