• Obniżka
Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

ISBN: 978-83-7587-260-6
28,00 zł
19,00 zł Zniżka 9,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Podtytuł: Studium empiryczne na przykładzie gimnazjum „wirtualnego”

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty.

Wersja książki
Ilość

Jest to pierwsza publikacja na rynku wydawniczym przybliżająca problematykę funkcjonowania szkół z oddziałami filialnymi. Po rekonstrukcji założeń związanych z powstawaniem gimnazjów „wirtualnych” autorka przybliża założenia związane z powoływaniem i organizacją gimnazjów w polskim systemie oświaty. Przedstawia obawy, które towarzyszyły zmianie systemu oświaty. Ponadto w prezentowanej publikacji autorka omawia zagadnienie dotyczące funkcjonowania młodzieży w środowisku szkolnym.

Godnym podkreślenia jest fakt, że autorka – odwołując się do założeń J. Dewey – buduje teoretyczne założenia dotyczące funkcjonowania szkoły, szkoły której zadaniem jest wspieranie rozwoju ucznia.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-260-6

Famuła-Jurczak

Anita Absolwenta Wyższej Szkoły Pedagogicznej, im. T. Kotarbińskiego w Zielonej Górze, adiunkt w Zakładzie Teorii Wychowania i Pedeutologii na Wydziale Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego

Wstęp

Rozdział I

Gimnazjum – nowy typ szkoły

Wprowadzenie

1. Gimnazjum – cele i założenia

1.1. Organizacja gimnazjów „wirtualnych”

1.2. Oczekiwania i obawy przed wprowadzeniem reformy Konkluzje

Rozdział II

Gimnazjum miejscem rozwoju uczniów

Wprowadzenie

1. Rozwój ucznia – ujęcie psychologiczno-pedagogiczne

2. Codzienność szkolna – ujęcie progresywne

2.1. Aktywność ucznia na lekcji

2.2. Nauczyciele w szkole wspomagającej rozwój ucznia

2.3. Uczeń i jego rówieśnicy w codzienności szkolnej

2.4. Zajęcia pozalekcyjne

2.5. Samorząd szkolny

3. Szkoła w dotychczasowych badaniach – wybrane aspekty Konkluzje

Rozdział III

Metodologiczne podstawy badań

1. Cele i problemy badawcze

2. Metoda badawcza

3. Organizacja i przebieg badań

Rozdział IV

Kontekst prowadzonych badań

Wprowadzenie

1. Lokalizacja i powstanie badanych szkół

2. Architektura i wielkość badanych szkół

3. Organizacja dojazdów uczniów do szkoły

4. Rada szkoły i rada rodziców

5. Samorząd szkolny w badanych szkołach

6. Współpraca z rodzicami

7. Udział uczniów w kołach zainteresowań

8. Dojazd uczniów do szkoły Podsumowanie

Rozdział V

Obraz rówieśników

Wprowadzenie

1. Rówieśnik – wróg czy przyjaciel

1.1. Rówieśnik jako wróg

1.2. Rówieśnik jako przyjaciel

2. Rówieśnicy na lekcji

2.1. Zdobywanie wiedzy przez rówieśników

2.2. Rówieśnicy przeszkadzający

3. Rówieśnicy na przerwie

4. Identyfikacja rówieśników ze szkołą

5. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla rówieśników

6. Zabarwienie emocjonalne wypowiedzi na temat rówieśników

7. Uogólniony obraz rówieśników

Wnioski

Rozdział VI

Obraz nauczyciela

Wprowadzenie

1. Nauczyciel w czasie lekcji

1.1. Nauczyciel dydaktyk

1.2. Nauczyciel-wychowawca

2. Nauczyciel osoba

3. Nauczyciel na przerwie

4. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla nauczyciela

5. Emocjonalne zabarwienie wypowiedzi badanych na temat nauczycieli

6. Nauczyciel – obcy czy swój

6.1. Nauczyciel jako obcy

6.2. Nauczyciel jako swój

7. Rekonstrukcja obrazu nauczycieli

Wnioski

Rozdział VII

Samowiedza badanych

Wprowadzenie

1. Uczniowie na przerwie

2. Uczniowie na lekcji

3. Obszary rzeczywistości szkolnej ważne dla badanych

4. Wartościowanie przez uczniów pozostania w szkole

5. Kontakty z rówieśnikami po zajęciach lekcyjnych

6. Samoocena badanych

7. Rekonstrukcja samoopisu badanych

Wnioski

Rozdział VIII

Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju

Wprowadzenie

1. Obraz ucznia

Krótka refleksja zamiast zakończenia

Wykaz literatury

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło