• Obniżka
Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji

Młodzież licealna wobec wartości, samotności i pasji

ISBN: 978-83-7850-195-4
26,00 zł
18,00 zł Zniżka 8,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Rozdział czwarty obejmuje prezentację materiału empirycznego zgromadzonego na podstawie przeprowadzanych wywiadów.

Wersja książki
Ilość

Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. (…) Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. (…) w perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.

[…] Przedmiot badań stanowiły zatem trzy kategorie: wartości, samotność i pasje.

500 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-195-4

Kleszcz Magdalena

Łączyk Małgorzata

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Kleszcz Magdalena, Łączyk Małgorzata

ISBN druk

978-83-7850-760-4

ISBN e-book

978-83-7850-195-4

Objętość

128 stron

Wydanie

III, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk) 

Magdalena Kleszcz
Rozdział I. Eksplikacja zagadnień związanych z kategorią wartości 

Problematyka wartości w naukach społecznych  
Funkcjonowanie pojęcia wartości w ujęciu filozoficznym      
Pojęcie wartości w socjologii    
Psychologiczne rozumienie wartości      
Pedagogika wobec wartości    
Wartościowanie jako proces  
Postawy młodzieży wobec wartości na tle współczesnych badań   
Dorastanie a kryzys w wartościowaniu   

Małgorzata Łączyk
Rozdział II. Samotność w ujęciu interdyscyplinarnym 

O fenomenie samotności w filozofii       
Psychologia i pedagogika o samotności i osamotnieniu na tle osobowościowym i socjokulturowym    
Rodzaje samotności jako przyczynek ustalenia wykładnirozumienia jej istoty 
Rodzaje i typy samotności    
Samotność jako konsekwencja deficytu w sferze potrzeb  
Koincydencja samotności z twórczością jako naczelną kategorią wartościowego życia 

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział III. Metodologia badań własnych 

Założenia teoretyczne i metodologiczne badań    
Przedmiot i cele badań naukowych       
Problemy badawcze  
Metoda i technika prowadzenia badań 
Opis narzędzi badawczych wykorzystanych w badaniach własnych  
Polska adaptacja Value Survey Miltona Rokeacha autorstwa Piotra Brzozowskiego    
Kwestionariusz do Badania Kryzysu w Wartościowaniu autorstwa Piotra Olesia    
Procedura badań i charakterystyka badanych 

Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk
Rozdział IV. Wartości, pasje i doświadczenie samotności młodzieży
na podstawie analizy wypowiedzi badanych

Licealiści w recepcji własnej – prezentacja samoopisu badanych 
Wartości deklarowane przez licealistów podczas wywiadów   
Zróżnicowanie preferencji wartości wśród badanych na podstawie skali Miltona Rokeacha 
Kryzys w wartościowaniu na podstawie Kwestionariusza do Badania Kryzysu w Wartościowaniu Piotra Olesia  
Pasje badanej młodzieży    
Pasje młodzieży jako wartość i wykładnia wartości 
Obecność innych i ich znaczenie   
Samotność jako element doświadczenia życiowego badanych  

Podsumowanie i wnioski końcowe (Magdalena Kleszcz, Małgorzata Łączyk) 

Bibliografia  

Aneks    

Fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło