Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i...
Cena podstawowa
14,10 zł
-7,40 zł
Cena
6,70 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 12,40 zł
Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów?...
Tematyka książki jest związana z najbardziej aktualnymi pytaniami stawianymi przez wszystkie osoby uczestniczące w procesie edukacji - Co można zrobić, jakie warunki stworzyć, jakie działania podjąć, aby w pełni wykorzystać potencjał uczniów? Pytanie to zostało uzupełnione o szereg pytań szczegółowych: W jakim stopniu poziom intelektualny i poziom rozwoju emocjonalnego sprzyjają odnoszeniu sukcesu szkolnego? Jakie działania mogą podjąć rodzice uczniów? Jakie działania proponowane przez szkołę są najcenniejsze dla rozwoju możliwości ucznia? Jakie działania związane ze środowiskiem rodzinnym i szkolnym mogą stać się przeszkodą ograniczającą rozwój? Opracowanie to jest oparte na badaniach, które były prowadzone wśród młodzieży licealnej, ich nauczycieli i rodziców. Dzięki temu odpowiedzi na pytania, które stały się asumptem do poszukiwań pochodzą z trzech płaszczyzn - od uczniów, rodziców i nauczycieli. Pozwala to na pełniejszą i bardziej wnikliwą analizę zagadnienia.
Boryszewska Jolanta Krystyna
Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki, prodziekan Wydziału Pielęgniarstwa w Wyższej Szkole Agrobiznesu w Łomży.
Przez kilkanaście lat pracowała jako pedagog szkolny w liceum ogólnokształcącym.
Opublikowała wiele prac na temat pracy z uczniami zdolnymi i badań prowadzonych wśród tych uczniów, opartych na wieloletnich doświadczeniach.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | |
ISBN druk | 978-83-7308-642-5 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 200 stron |
Wydanie | I, 2008 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Rozdział I
Znaczenie sukcesu szkolnego dla jakości funkcjonowania młodzieży licealnej
1. Sukces szkolny – próba zdefiniowania
1.1. Pojęcie sukcesu
1.2. Osiągnięcia szkolne
1.3. Uczeń osiągający sukces: uczeń zdolny – uzdolniony – utalentowany
2. Predyktory sukcesu szkolnego
3. Kierunki zmian systemu edukacyjnego sprzyjające osiąganiu sukcesu szkolnego
Rozdział II
Endogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Inteligencja jako znaczący predyktor sukcesu szkolnego
2. Modele zdolności – zintegrowana prezentacja znaczenia uwarunkowań endogennych
3. Znaczenie uwarunkowań endogennych dla osiągania sukcesu szkolnego w świetle dotychczasowych badań naukowych
Rozdział III
Egzogenne uwarunkowania sukcesu szkolnego
1. Rodzinne uwarunkowania sprzyjające odniesieniu sukcesu szkolnego
2. Strategie i style pracy szkoły umożliwiające osiąganie sukcesu szkolnego
3. Czynniki tkwiące w środowisku rówieśniczym współdecydujące o odnoszeniu sukcesu szkolnego
4. Znaczenie czynników egzogennych dla osiągania sukcesów w szkole – w świetle dotychczasowych badań
Rozdział IV
Metodologiczne podstawy badań
1. Problemy badawcze
2. Zmienne i wskaźniki
3. Metody i techniki
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka środowiska szkoły i grupy badanej
5.1. Prezentacja osiągnięć uczniów i nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
5.2. Charakterystyka grupy badanej
Rozdział V
Poziom inteligencji poznawczej oraz inteligencji emocjonalnej osiąganej przez badaną młodzież licealną
1. Poziom inteligencji poznawczej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
2. Poziom inteligencji emocjonalnej badanej grupy
Rozdział VI
Obraz sukcesu szkolnego w ocenie młodzieży licealnej, rodziców i nauczycieli
1. Sposoby definiowania sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
2. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
3. Sukces szkolny opisywany w sferze podmiotowej i przedmiotowej przez nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
4. Obraz sukcesu szkolnego w sferze podmiotowej i przedmiotowej prezentowany przez rodziców uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Łomży
Rozdział VII
Znaczenie badanych czynników endogennych dla odnoszenia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Związek poziomu inteligencji poznawczej z sukcesem szkolnym
2. Związek poziomu inteligencji emocjonalnej z sukcesem szkolnym
Rozdział VIII
Znaczenie czynników egzogennych dla osiągnięcia sukcesu szkolnego przez młodzież licealną
1. Determinanty sukcesu szkolnego – w ocenie uczniów
2. Rola szkoły w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
3. Znaczenie funkcjonowania szkoły dla odniesienia sukcesu szkolnego – w ocenie rodziców
4. Determinanty sukcesu szkolnego związane z funkcjonowaniem rodziny – w ocenie rodziców
5. Rola rodziny w osiąganiu sukcesu szkolnego – w ocenie nauczycieli
Podsumowanie
Postulaty
Bibliografia
Akty prawne
Spis tabel
Spis rysunków