Jak wdrażać metodę projektów? Poradnik dla nauczycieli i uczniów gimnazjum, liceum i...
Cena podstawowa
14,10 zł
-7,40 zł
Cena
6,70 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 12,40 zł
Książka pozwoli Czytelnikowi uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Co jest istotą przywództwa? Czym różni się lider od zwykłego szefa? Jakie cechy charakteru, predyspozycje i umiejętności powinien mieć lider? Czy człowiek rodzi się liderem? Jaki typ przywództwa jest pożądany w danej fazie rozwojowej placówki oświatowej? W jaki sposób przywództwo edukacyjne może pomóc w doskonaleniu szkoły?
Książka pozwoli Czytelnikowi uzyskać odpowiedzi na następujące pytania: Co jest istotą przywództwa? Czym różni się lider od zwykłego szefa? Jakie cechy charakteru, predyspozycje i umiejętności powinien mieć lider? Czy człowiek rodzi się liderem? Jaki typ przywództwa jest pożądany w danej fazie rozwojowej placówki oświatowej? W jaki sposób przywództwo edukacyjne może pomóc w doskonaleniu szkoły? Autorzy udowadniają, że nie ma prostych rozwiązań służących doskonaleniu szkoły. Wskazują, że skuteczni liderzy to ci, którzy potrafią być odpowiedzialni, budować pozytywne relacje i oferować nauczycielom, rodzicom, uczniom możliwości wspólnej pracy na rzecz doskonalenia ich szkół.
Problematyka przywództwa w szkole wymaga podjęcia dalszych studiów oraz przeprowadzenia szkoleń wśród pracowników oświaty. Wierzę, że zebrane tu teksty zainspirują do takich działań i dostarczą cennego materiału badaczom, pracownikom naukowym i studentom pedagogiki, a dyrektorom szkół i nauczycielom pomogą w trudnym zadaniu wprowadzania zmian w szkole.
Michalak M. Joanna
Doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor nadzwyczajny na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, kierownik Zakładu Teorii Wychowania Uniwersytetu Łódzkiego.
Członek zarządu Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, członek Rady Naukowej European Educational Research Association i Rady Naukowej sieci Teacher Education Policy in Europe.
Prowadzone przez nią badania dotyczą problematyki zawodu nauczycielskiego i edukacji w perspektywie wyzwań współczesnego świata.
Bierze czynny udział w licznych krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych oraz w Zjazdach Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
Opublikowała szereg prac zwartych i kilkadziesiąt artykułów, rozpraw, komunikatów z badań, sprawozdań, recenzji, tłumaczeń w czasopismach pedagogicznych i wydawnictwach szkół wyższych
Wstęp
Introduction
Część I
POJĘCIE I ISTOTA PRZYWÓDZTWA W SZKOLE
Architektura dla lidera
Dyrektor placówki oświatowej jako przywództwa
Poszukiwania skutecznego stylu kierowania
Istota i modele przywództwa szkolnego
Część II
ROLA PRZYWÓDZTWA W ROZWOJU SZKOŁY
Jak wygląda skuteczne przywództwo w szkole?
Budowanie potencjału, doskonalenie szkoły i przywódcy szkolni
Doskonalenie pracy szkół funkcjonujących na obszarach zaniedbanych. Rola przywództwa
Część III
PRZYWÓDZTWO I UCZENIE SIĘ. NOWE WYZWANIA
Miejsca i źródła uczenia się nauczycieli
Rozwój zawodowy dyrektorów szkół a przywództwo i idea uczenia się przez całe życie
Przydatność koncepcji CSR (Corporate Social Responsibility) do zarządzania szkołą