Rola religii w edukacji międzykulturowej
Cena podstawowa
37,90 zł
-9,80 zł
Cena
28,10 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 10,00 zł
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej.
Główną oś tematyczną współtworzą zagadnienia wielo-, między- i transkulturowości, które coraz dobitniej określają parametry funkcjonowania grup i jednostek we współczesnym świecie.
Książką mogą być zainteresowani badacze, dydaktycy oraz studenci takich dyscyplin, jak: pedagogika, edukacja międzykulturowa, socjologia i psychologia relacji międzykulturowych, filologia germańska, kulturoznawstwo i antropologia oraz filozofia.
Chromiec Elżbieta
doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Dolnośląskiej Wyższej Szkole Służb Publicznych „ASESOR” we Wrocławiu, kierownik autorskich studiów podyplomowych „Administracja i przedsiębiorczość w kulturze” (od 2004), autorka książek i artykułów w zakresie polityki kulturalnej, edukacji nieformalnej i badań międzykulturowych (m.in. „Dziecko wobec obcości kulturowej” Gdańsk 2004, „Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej. Z inspiracji naukowych obszaru niemieckojęzycznego” Kraków 2006); koordynatorka kilkunastu projektów międzynarodowych/międzykulturowych (m.in. „Wyspa dzieci” 1997, „Szałas europejski – spotkanie dzieci miast partnerskich Olsztyna” 2000, „Saksońskie ścieżki polskiej historii i kultury” 2005-2009).
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Chromiec Elżbieta |
ISBN druk | 978-83-7308-796-5 |
ISBN e-book | |
Objętość | 108 stron |
Wydanie | I, 2006 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
I. Drogi i bezdroża metodologii
1. Recepcja idei action research w pedagogice niemieckiej, austriackiej i polskiej
2. Spór o hermeneutykę międzykulturową
3. Glottodydaktyka a problem międzykulturowości
4. Dziecko wobec obcości kulturowej (studium empiryczne)
II. Perspektywy poznawcze i praktyczne
1. Międzykulturowość, wielokulturowość i transkulturowość jako wartości w nauczaniu języków obcych
2. Między narracją a animacją. O bestsellerze Dietricha Schwanitza Bildung. Alles, was man wissen muss
3. Kulturowy wymiar globalizacji jako temat refleksji naukowej w Niemczech
4. Otwartość czy skuteczność? O kompetencji międzykulturowej w humanistyce i ekonomii