Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka.
Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book:
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Epub, Mobi, PDF
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-8095-249-4
Korzon Aniela
notka w trakcie realizacji
Plutecka Katarzyna
Doktor nauk humanistycznych, surdopedagog, logopeda, pracownik naukowy Katedry Pedagogiki Specjalnej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Plutecka Katarzyna, Korzon Aniela |
ISBN druk | 978-83-7587-499-0 |
ISBN e-book | 978-83-8095-249-4 |
Objętość | 150 stron |
Wydanie | II, 2010 |
Format | B5 (160x235). E-book: epub, mobi i pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Rozdział 1
Przegląd historyczny metod nauczania uczniów niesłyszących
1.1. Narodziny metody
1.2. Rozwój metod nauczania
1.3. Współczesne metody nauczania
1.3.1. Totalna komunikacja
1.3.2. Metoda macierzyńska
1.3.3. Fonogesty jako metoda nauczania języka
1.3.4. Metoda audytywno-werbalna
1.3.5. Metoda ośrodków pracy
Rozdział 2
Specyfika kształcenia zintegrowanego uczniów niesłyszących
2.1. Cele kształcenia
2.2. Zasady kształcenia
2.3. Metody kształcenia
2.4. Kształtowanie pojęć jako podstawowy problem nauczania języka dzieci niesłyszących
2.5. Środki dydaktyczne
Rozdział 3
Zasady i metody wychowania uczniów niesłyszących
Rozdział 4
Metoda ośrodków pracy jako model dla kształcenia zintegrowanego uczniów głuchych
4.1. Zajęcia wstępne
4.1.1. Sprawdzenie obecności
4.1.2. Praca z kalendarzem
4.1.3. Obserwacja i opis pogody
4.1.4. Przypomnienie o obowiązkach dyżurnego
4.2. Zajęcia przygotowujące do nauki mowy
4.2.1. Ćwiczenia oddechowe
4.2.2. Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
4.2.3. Ćwiczenia fonacyjne
4.2.4. Ćwiczenia słuchowe
4.3. Zajęcia właściwe – poznawcze
4.3.1. Wprowadzenie do tematu
4.3.2. Opracowanie nowej litery
4.3.3. Ćwiczenia w mówieniu i w pisaniu
4.3.4. Ćwiczenia kształtujące wstępne pojęcia matematyczne
4.3.5. Ćwiczenia w czytaniu
4.4. Zajęcia ekspresyjne
4.5. Zajęcia końcowe
4.5.1. Ocena pracy ucznia
4.5.2 Zadanie pracy domowej
4.5.3. Zajęcia porządkowe
Rozdział 5
Rewalidacja indywidualna
Rozdział 6
Realizacja założeń wychowania słuchowego w kształceniu zintegrowanym
Rozdział 7
Ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym
Rozdział 8
Planowanie i konstruowanie programów nauczania oraz wychowania na pierwszym etapie edukacyjnym dla uczniów niesłyszących
Bibliografia
Aneks
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów