Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

Jakość życia w perspektywie pedagogicznej

ISBN: 978-83-7587-382-5
29,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu...

Ilość

Dążenie do podwyższania jakości wszystkich aspektów życia człowieka to podstawowe zadanie zarówno na gruncie teorii, jak i praktyki naukowej. Dla pedagogiki jest to nowe wyzwanie. W tym kontekście analiza problemu ma duże znaczenie z punktu widzenia rozwoju jednostki w trakcie jej życia i uwarunkowań społecznych tego procesu.

Autorka opisuje jakość życia na przykładzie nauczycieli studiujących. Grupa ta bywa bardzo rzadko przedmiotem badań naukowych. W książce zwrócono uwagę na określenie czynników istotnych dla poczucia jakości życia nauczycieli, z punktu widzenia ich motywacji do działania, wybór i sposób realizacji celów życiowych oraz przyjęcie określonego systemu wartości. Nie pominięto także analizy sytuacji życiowej jednostki, która determinuje jej interakcje społeczne, pośrednio wpływa na motywację, przyjmowane cele i wartości. Wraz z indywidualnym doświadczeniem staje się podstawą do refleksji nad własną egzystencją.

100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Wstęp

Rozdział 1

Jakość życia a terminy pokrewne

Jakość jako kategoria określająca życie

Terminy pokrewne pojęciu „jakość życia”

Szczęście, radość i zadowolenie – przegląd poglądów filozoficznych, psychologicznych i socjologicznych

Poczucie szczęścia i nieszczęścia a jakość życia

Rozdział 2

W poszukiwaniu pedagogicznej koncepcji jakości życia

Geneza terminu Koncepcje jakości życia w literaturze i badaniach naukowych

Pedagogiczna koncepcja jakości życia

Rozdział 3

Wybrane wskaźniki oceny jakości życia

Kształtowanie oceny jakości życia

Wartości a ocena jakości życia

Cele życiowe a ocena jakości życia

Motywy a ocena jakości życia

Rozdział 4

Przegląd badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

Rozdział 5

Metodologiczne podstawy badań własnych nad jakością życia

Analiza i uzasadnienie tematu badań

Cele pracy i problemy badawcze

Hipotezy, zmienne i wskaźniki

Metody badań

Osoby badane i teren badań

Charakterystyka badanej grupy

Rozdział 6

Jakość życia w ocenie nauczycieli studiujących

Obiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

Subiektywne wyznaczniki a ocena jakości życia w opinii nauczycieli studiujących

Satysfakcje cząstkowe z życia nauczycieli studiujących

Rozdział 7

Wnioski z badań nad jakością życia nauczycieli studiujących

Zakończenie

Bibliografia

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło