Wychowanie intelektualne w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej

Wychowanie intelektualne w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej

ISBN: 978-83-7308-788-0
29,80 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole.

Ilość

W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji.

Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom – zarówno teoretykom, jak i praktykom – możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole.

Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.

100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Myszkowska-Litwa Marta

doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Rozprawa doktorska dotyczyła wychowania intelektualnego w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej.

http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=129869&lang=pl

Wstęp

 

Rozdział I

Charakterystyka rozwoju intelektualnego młodzieży w wieku dorastania

 

Rozdział II

Współczesne tendencje w procesie dydaktyczno-wychowawczym w reformowanej szkole

 

Rozdział III

Geneza i rozwój koncepcji wychowania intelektualnego w teorii kształcenia

 

Rozdział IV

Wyjaśnienia terminologiczne

1.       Wychowanie intelektualne

2.       Wartości poznawcze

3.       Zdolności poznawcze (procesy poznawcze)

4.       Zainteresowania i zainteresowania poznawcze

5.       Postawa i postawa poznawcza

6.       Motywacja poznawcza

7.       Teoria dydaktyczna i praktyka edukacyjna

 

Rozdział V

Metodologia badań własnych

1.       Problematyka badań

2.       Zmienne i wskaźniki

3.       Metody i narzędzia badawcze

4.       Miejsce i czas badań

5.       Charakterystyka badanych osób

6.       Organizacja i przebieg badań

7.       Charakterystyka zgromadzonego materiału

 

Rozdział VI

Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej

1.       Znaczenie przydawane wychowaniu intelektualnemu w praktyce edukacyjnej

2.       Cele wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

3.       Treści wychowania intelektualnego

4.       Metody realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

5.       Formy realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

6.       Środki realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

7.       Efektywność realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

8.       Efektywność wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej

 

Rozdział VIII

Możliwość efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej według nauczycieli i uczniów

 

Rozdział IX

Uogólnienia i wnioski z badań

1.       Wychowanie intelektualne w podstawach programowych kształcenia ogólnego

2.       Wychowanie intelektualne w praktyce edukacyjnej

3.       Możliwości efektywniejszego realizowania wychowania intelektualnego w praktyce edukacyjnej w opinii nauczycieli i uczniów

 

Bibliografia

Aneksy

            Aneks nr 1

Aneks nr 2

Aneks nr 3

Aneks nr 4

 

 

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło