Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne
ISBN: 978-83-7587-550-8
23,81 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,00 zł
Podtytuł: w poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej
Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli – ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne”.
Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book.
Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej – „W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej” w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne.
W części drugiej – „Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości” zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu „zawód nauczycielski”, jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód.
Trzecia część – „Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej.
Wszystkie przedstawione w tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.
Walasek Stefania
Fudali Robert
Kowalska Ewa
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Walasek Stefania, Fudali Robert, Kowalska Ewa |
ISBN druk | 978-83-7587-550-8 |
ISBN e-book | 978-83-7587-550-8 |
Objętość | 222 stron |
Wydanie | I, 2011 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Część 1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej
Stefania Walasek
Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej
Edyta Bartkowiak
Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej
Edyta Kahl
Z historii szkolnictwa Polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL
Ewa Barnaś-Baran
Tradycje i współczesność polskiej myśli pedeutologicznej
O kompetencjach nauczyciela-wychowawcy
Małgorzata Kabat
Wybrane rozważania o perspektywach badań nad zawodem nauczyciela – teoria i weryfikacje
Ewa Kowalska
Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych
Część 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości
Edward Kozioł
Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie – spojrzenie na problem
Ewa Kobyłecka
Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego
Marzenna Magda-Adamowicz
Twórczość emerytowanych nauczycieli
Lidia Kataryńczuk-Mania
Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej
Anna Szczęsna
Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia społecznego nauczycieli
Renata Machalska
Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych pod względem ich potrzeb zawodowych?
Część 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń
Jacek Kurzępa
Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli O strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą
Karolina Bazydło-Stodolna
Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli-profilaktyków
Elżbieta Turska
Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków
Beata Kohlman
Agresja i przemoc – relacje uczeń – nauczyciel w szkole zawodowej
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów