Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne

ISBN: 978-83-7587-550-8
25,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Podtytuł: w poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej

Jakość pracy szkoły zależy od jakości pracy zatrudnionych w niej nauczycieli – ta oczywista myśl stała się myślą przewodnią publikacji „Przestrzeń edukacyjna – dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne”.

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book.

Materiały zawarte w książce zostały podzielone na trzy części wynikające z logicznego podziału poruszanych w nich zagadnień. W części pierwszej – „W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej” w opisie zawodu nauczycielskiego oparto się na refleksjach, jakich dostarczył analizowany materiał historyczny. Zgromadzenie wiedzy na temat tego, co było cenne w praktyce i teorii minionych lat, jest często wskazaniem możliwych rozwiązań dla obecnych problemów edukacyjnych. A dla rozważań nad osobą nauczyciela doświadczenia polskiej myśli pedeutologicznej zawsze pozostają cenne.

W części drugiej – „Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości” zawarte są materiały, które pokazują, jak szeroka skala zagadnień mieści się w pojęciu „zawód nauczycielski”, jak wiele kwestii jest w stanie umknąć w trakcie codziennej pracy szkolnej. Poruszane w tej części problemy poszerzają naszą wiedzę na temat możliwości wynikających z przekrojowego spojrzenia na ten zawód.

Trzecia część – „Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń prezentuje natomiast możliwe przyczyny kolizji w relacjach między najważniejszymi podmiotami procesu edukacyjnego. Zawiera też wybrane problemy, na jakie może się natknąć pedagog w swej codziennej pracy wychowawczej.

Wszystkie przedstawione w tej części teksty są również dowodem na to, jak ważnym wzorcem w procesie wychowania jest osoba nauczyciela.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-550-8

Walasek Stefania

Fudali Robert

Kowalska Ewa

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Walasek Stefania, Fudali Robert, Kowalska Ewa

ISBN druk

978-83-7587-550-8

ISBN e-book

978-83-7587-550-8

Objętość

222 stron

Wydanie

I, 2011

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp   

Część 1. W poszukiwaniu wzorów pracy pedagogicznej

Stefania Walasek

Kursy wakacyjne dla nauczycieli szkół powszechnych w II Rzeczypospolitej

Edyta Bartkowiak

Opiekun-wychowawca w pedagogice zakonnej  

Edyta Kahl

Z historii szkolnictwa Polityka oświatowa wobec nauczycieli w czasach PRL  

Ewa Barnaś-Baran

Tradycje i współczesność polskiej myśli pedeutologicznej

O kompetencjach nauczyciela-wychowawcy  

Małgorzata Kabat

Wybrane rozważania o perspektywach badań nad zawodem nauczyciela – teoria i weryfikacje  

Ewa Kowalska

Tradycje kształcenia nauczycieli w wyższych szkołach zawodowych  

Część 2. Nauczyciel wobec wyzwań zmieniającej się rzeczywistości

Edward Kozioł

Świadomość roli nauczyciela doskonalącego się w zawodzie – spojrzenie na problem  

Ewa Kobyłecka

Wybory aksjologiczne gimnazjalnych nauczycieli języka polskiego

Marzenna Magda-Adamowicz

Twórczość emerytowanych nauczycieli

Lidia Kataryńczuk-Mania

Nauczyciel muzyki w rzeczywistości szkolnej

Anna Szczęsna

Pedagog szkolny jako osobowe źródło wsparcia społecznego nauczycieli

Renata Machalska

Czy lokalizacja miejsca pracy różnicuje pedagogów specjalnych pod względem ich potrzeb zawodowych?

Część 3. Współdziałanie i opór w relacjach nauczyciel – uczeń

Jacek Kurzępa

Młodzież jako problem wychowawców i nauczycieli O strategii pozorowania pracy wychowawczej z młodzieżą

Karolina Bazydło-Stodolna

Okres dojrzewania młodzieży jako wyzwanie dla nauczycieli-profilaktyków

Elżbieta Turska

Nauczyciel jako osoba znacząca w kształtowaniu tożsamości wychowanków

Beata Kohlman

Agresja i przemoc – relacje uczeń – nauczyciel w szkole zawodowej

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło