Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych...
Cena podstawowa
46,48 zł
-22,13%
Cena
36,19 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Wersja e-book zawiera całą zawartość płyty CD. Wiele stron scenariuszy, rysunków i kart pracy opisane w Programie profilaktyczno-wychowawczym dla klas I-III zostały zawarte w jednym e-booku!
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book:
Książka adresowana jest do nauczycieli klas I-III. Składa się ona z części teoretycznej, w której umieszczono podstawowe informacje niezbędne do realizacji zajęć (również wskazówki metodyczne) oraz części praktycznej obejmującej 40 scenariuszy zajęć z uczniami, scenariusze spotkań z rodzicami, załączniki w postaci czarno-białych rysunków, ankiet, płytę CD-ROM zawierającą kolorowe pomoce dydaktyczne oraz materiały informacyjne dla rodziców. Treści zawarte w książce mają charakter profilaktyczny i są zgodne z wytycznymi ścieżki edukacyjnej "Edukacja prozdrowotna", która została zatwierdzona przez MEN.
Wersja papierowa książki zawierała dodatkowo płytę CD na której zaprezentowano Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas I-III w postaci licznych grafik, scenariuszy i kart pracy.
Krzysztof Zajączkowski
Jest pedagogiem, absolwentem resocjalizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Autor 29 artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, 6 książek oraz 2 programów autorskich dotyczących profilaktyki uzależnień.
Jego zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę społeczną oraz promocję zdrowia. Obecnie pracuje jako kierownik Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Krzysztof Zajączkowski |
ISBN druk | 978-83-7587-301-6 |
ISBN e-book | 978-83-8294-137-1 |
Objętość | 160 stron |
Wydanie | III, 2009 |
Format | B5 (160x235). E-book: epub i mobi |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
I. Część teoretyczna
Charakterystyka okresu rozwojowego
Techniki pracy z dziećmi
Zasady prowadzenia zajęć metodami aktywizującymi
Treść programu
Realizacja programu z rodzicami dzieci
II. Scenariusze zajęć
Klasa I
Bezpieczna szkoła
Klasa to my
Jaki jestem?
Komu potrzebne są normy i reguły?
Obrazy z przeszłości
Podobieństwa i różnice
Moje intymne części ciała
„Dobry” i „zły” dotyk
Uwaga! Obcy
Nie wpuszczam obcych do domu
Dobre i złe samopoczucie
Co można, a czego nie można jeść?
Niebezpieczne zabawy. Cz. I
Niebezpieczne zabawy. Cz. II
Klasa II
Idę bezpiecznie do szkoły
Co zrobisz?
Bezpieczny dom, czyli obsługiwanie urządzeń domowych
Moja rodzina
Głuchy telefon
Jak się czuję, gdy jestem rozzłoszczony, a jak gdy jestem spokojny?
Czy „inny” to znaczy „gorszy”?
Co mam w środku?
Co zrobić, żeby być zdrowym?
Łakomstwo się nie opłaca
Planowanie dnia
Higiena osobista człowieka
Co robić, by mieć zdrowe zęby?
Klasa III
Wspólnota
Bezpieczne skrzyżowanie
Czy wiesz, jak należy się zachować?
Jak spędzam swój czas wolny?
Dbam o czystość w najbliższym otoczeniu
Ubieram się odpowiednio do pory roku
Mój jadłospis
O porozumiewaniu się z ludźmi
Rozpoznajemy swoje i cudze uczucia
Uczymy się odmawiać
Rozbitkowie
Jak rozwiązywać konflikty? Cz. I
Jak rozwiązywać konflikty? Cz. II
Scenariusze spotkań z rodzicami
Współpraca z rodzicami
Spotkanie z rodzicami I
Spotkanie z rodzicami II
Spotkanie z rodzicami III
Spotkanie z rodzicami IV
Spotkanie z rodzicami V
Załączniki
Zawartość CD-ROM
Teksty do wykorzystania w czasie zajęć
Bibliografia