Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej

ISBN: 978-83-7850-868-7
20,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Wersja e-book zawiera całą zawartość płyty CD. Wiele stron scenariuszy, rysunków i kart pracy opisane w Programie profilaktyczno-wychowawczym dla klas I-III zostały zawarte w jednym e-booku!

Wersja książki
Ilość

Książka adresowana jest do nauczycieli klas I-III. Składa się ona z części teoretycznej, w której umieszczono podstawowe informacje niezbędne do realizacji zajęć (również wskazówki metodyczne) oraz części praktycznej obejmującej 40 scenariuszy zajęć z uczniami, scenariusze spotkań z rodzicami, załączniki w postaci czarno-białych rysunków, ankiet, płytę CD-ROM zawierającą kolorowe pomoce dydaktyczne oraz materiały informacyjne dla rodziców. Treści zawarte w książce mają charakter profilaktyczny i są zgodne z wytycznymi ścieżki edukacyjnej "Edukacja prozdrowotna", która została zatwierdzona przez MEN.

Wersja papierowa książki zawierała dodatkowo płytę CD na której zaprezentowano Program profilaktyczno-wychowawczy dla klas I-III w postaci licznych grafik, scenariuszy i kart pracy.

500 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB

Specyficzne kody

isbn
978-83-7850-868-7

Zajączkowski Krzysztof

Jest pedagogiem, absolwentem resocjalizacji Uniwersytetu Jagiellońskiego i Politechniki Krakowskiej. Autor 29 artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia, 6 książek oraz 2 programów autorskich dotyczących profilaktyki uzależnień.

Jego zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę społeczną oraz promocję zdrowia. Obecnie pracuje jako kierownik Ośrodka Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Krakowie.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Zajączkowski Krzysztof

ISBN druk

978-83-7587-301-6

ISBN e-book

978-83-7850-868-7

Objętość

160 stron

Wydanie

III, 2009

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

I. Część teoretyczna

Charakterystyka okresu rozwojowego

Techniki pracy z dziećmi

Zasady prowadzenia zajęć metodami aktywizującymi

Treść programu

Realizacja programu z rodzicami dzieci

II. Scenariusze zajęć

 

Klasa I

Bezpieczna szkoła

Klasa to my

Jaki jestem?

Komu potrzebne są normy i reguły?

Obrazy z przeszłości

Podobieństwa i różnice

Moje intymne części ciała

„Dobry” i „zły” dotyk

Uwaga! Obcy

Nie wpuszczam obcych do domu

Dobre i złe samopoczucie

Co można, a czego nie można jeść?

Niebezpieczne zabawy. Cz. I

Niebezpieczne zabawy. Cz. II

 

Klasa II

Idę bezpiecznie do szkoły

Co zrobisz?

Bezpieczny dom, czyli obsługiwanie urządzeń domowych

Moja rodzina

Głuchy telefon

Jak się czuję, gdy jestem rozzłoszczony, a jak gdy jestem spokojny?

Czy „inny” to znaczy „gorszy”?

Co mam w środku?

Co zrobić, żeby być zdrowym?

Łakomstwo się nie opłaca

Planowanie dnia

Higiena osobista człowieka

Co robić, by mieć zdrowe zęby?

 

Klasa III

Wspólnota

Bezpieczne skrzyżowanie

Czy wiesz, jak należy się zachować?

Jak spędzam swój czas wolny?

Dbam o czystość w najbliższym otoczeniu

Ubieram się odpowiednio do pory roku

Mój jadłospis

O porozumiewaniu się z ludźmi

Rozpoznajemy swoje i cudze uczucia

Uczymy się odmawiać

Rozbitkowie

Jak rozwiązywać konflikty? Cz. I

Jak rozwiązywać konflikty? Cz. II

 

Scenariusze spotkań z rodzicami

Współpraca z rodzicami

      Spotkanie z rodzicami I

      Spotkanie z rodzicami II

      Spotkanie z rodzicami III

      Spotkanie z rodzicami IV

      Spotkanie z rodzicami V

 

Załączniki

Zawartość CD-ROM

Teksty do wykorzystania w czasie zajęć

 

Bibliografia

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło