• Obniżka
Dialog bez Granic

Nauczyciel - wartości - świat

Podtytuł: Tom IV serii Dialog bez Granic
ISBN: 978-83-7587-415-0
36,19 zł
28,19 zł Oszczędzasz: 8,00 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 30,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej e-book.

Nauczyciel – wartości – świat The teacher – values – the world Učitel – hodnoty – svět

Zapraszam Czytelnika do lektury tekstów kolejnego tomu serii Dialog bez Granic. Autorzy na podstawie własnych zainteresowań badawczych poruszają problematykę dotyczącą wartości w kontekście szeroko pojmowanej edukacji człowieka. Różnorodność tekstów zawartych w niniejszym tomie wiąże się bezpośrednio z rozmaitością perspektyw badawczych ich autorów, co nie przeszkadza im w realizacji wspólnego celu – ukazania roli nauczyciela-wychowawcy w rozwijaniu u wychowanka wrażliwości na świat wartości. 

Nauczyciel, który stara się uwrażliwić swoich uczniów na wartości moralne, napotyka dzisiaj wiele przeszkód. Największa z nich – jak sądzę – wiąże się ze zjawiskiem, które Hannah Arendt określiła jako „przepaść między wiedzą (myśleniem) a wiarą, moralnością, sądzeniem (a więc i działaniem)” i które ujawniło się, jej zdaniem, w czasach nowożytnych. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy był, według Arendt, upadek autorytetu tradycji, która pokonywała dawniej przepaść między myśleniem a działaniem, między faktami a wartościami. Chociaż – jak pisze Marcin Król – owo „zerwanie nici tradycji” było postrzegane przez Arendt jako szansa kultury europejskiej, a nie jej kres, wiele wydaje się przemawiać za tym, że głoszona przez nią bezinteresowność myślenia, którego celem jest znaczenie, oraz bezinteresowność działania przejawiająca się głównie w zdolności budowania świata społecznego i współżycia z innymi, wciąż czekają na swój dzień.

Andrzej Murzyn
Fragment „Wstępu”

Tom IV serii Dialog bez Granic
48 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-7587-415-0

Korzeniowska Wiesława

Korzeniowska Wiesławahistoryk, pedagog, profesor, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji.

Jest członkiem wielu stowarzyszeń naukowych, między innymi: Komisji Historycznej PAN; „Wspólnoty Polskiej”; Komisji Historycznej PAN Oddział w Katowicach; Komisji PAN ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Oddział w Cieszynie; Polskiego Towarzystwa Historycznego Oddział w Katowicach; “Societas Scientiis Favendis Silesiae Superiores" w Katowicach.

Współredaktor serii polsko-czeskiej „Dialog bez Granic”; członek Rady Redakcyjnej czasopisma „Materiały i Studia z Dziejów Śląska”.

Autorka ponad 260 publikacji naukowych i popularnonaukowych, w tym 39 prac zwartych (autorskich: 15 oraz 24 – redakcyjnych i współredakcyjnych). W przygotowaniu: Dzieje rodziny i wychowania w rodzinie; Dzieje myśli pedagogicznej- chronologiczny słownik biograficzny oraz Ziemiaństwo górnośląskie i jego wkład w przemiany kulturowe regionu (wiek XIX i pierwsza połowa XX).

 

Murzyn Andrzej

Murzyn Andrzejdr hab., kierownik Zakładu Historii i Teorii Wychowania Wydziału Etnologii i Nauki o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Od ponad 30 lat związany z Uniwersytetem Śląskim, od kilku lat także prof. nadzw. Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, na Wydziale Zamiejscowym w Chorzowie. Jest autorem 11 monografii i ponad 40 artykułów naukowych, redaktorem i współredaktorem dwóch serii naukowych (Filozofia i Pedagogika, Dialog bez Granic), a także wspólnie z Dariuszem Stępkowskim redaktorem książki Religion long forgotten. The importance of religion in education towards civil society (Kraków 2014). Ostatnio wydał m.in.: Wokół Kena Robinsona kreatywnego myślenia o edukacji (Kraków 2013), Opowiadanie jako metoda kształcenia w świetle filozofii edukacji Kierana Egana (Kraków 2016). Przetłumaczył kilka książek z pogranicza filozofii i pedagogiki. W latach 2007–2010 pełnił funkcję przewodniczącego Komisji ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Oddziału PAN w Katowicach.


Lukašova-Kantorkova Hana

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Korzeniowska Wiesława, Murzyn Andrzej, Lukašova-Kantorkova Hana

ISBN druk

978-83-7587-415-0

ISBN e-book

978-83-7587-415-0

Objętość

278 stron

Wydanie

I, 2011

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Preface

Uvod

 

Antoni Gwizdak

Aksjologiczny wymiar doświadczeń samorządności uczniowskiej w gimnazjum Valentina Trotzendorfa  - (rozdział w języku polskim)

 

Wiesława Korzeniowska

Wierność wartościom (ks. dr Jozef Knosała i górnośląskie paradoksy) - (rozdział w języku polskim)

 

Danuta Kocurek

Nauka jako wartość w XIX wieku na Górnym Śląsku (na przykładzie mieszkańców wsi pszczyńskiej)

 

Joanna Lusek

Wychowanie przedszkolne jako wartość (na przykładzie górnośląskiego Bytomia przełomu wieków XIX i XX) - (rozdział w języku polskim)

 

Ks. Tomasz Żołna

Walka o wartości (na przykładzie postaw komunistycznych władz PRL wobec szkolnictwa katolickiego) - (rozdział w języku polskim)

 

Wanda Musialik

Pamiętnik – środkiem przekazu wartości w relacjach międzypokoleniowych polskiej emigracji europejskiej - (rozdział w języku polskim)

 

Andrzej Murzyn

Znaczenie wielostronności zainteresowania w nauczaniu wychowującym - (rozdział w języku polskim)

 

Hana Lukášová

Učitelska profese v edukačni kultuře obratu - (rozdział w języku czeskim)

 

Marzena Bogus

Istota dialogu w rodzinie, czyli nawigacja ku wartościom wychowawczym - (rozdział w języku polskim)

 

Andrej Slodička

Učiteľ ako sprostredkovateľ hodnot v edukačnom procese - (rozdział w języku czeskim)

 

Bronisława Dymara

Sztuka bycia nauczycielem - (rozdział w języku polskim)

 

Taťána Göbelová

Svět hodnot – svět člověka. Specifi ka vychovy k hodnotam v pedagogicke praxi

 

Maria Tołbast

Przekaz wartości i kształtowanie osobowości dziecka w religii żydowskiej - (rozdział w języku polskim)

 

Alina Górniok-Naglik

Edukacja kulturalna podstawą kształtowania siebie według wartości - (rozdział w języku polskim)

 

Dana Hanesová

Vybrane špecifi ka profesie učiteľa NV v SR a vo svete - (rozdział w języku czeskim)

 

Izabela Łuc

Edukacyjne wartości literatury w dobie globalizacji - (rozdział w języku polskim)

 

Łukasz Tomczyk

Andragog jako mentor i przewodnik seniorów po zinformatyzowanym świecie - (rozdział w języku polskim)

 

Małgorzata Wróblewska

Przemiany edukacji permanentnej w nowoczesnym społeczeństwie - (rozdział w języku polskim)

 

fragment

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło