Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

ISBN: 978-83-7308-696-8
37,90 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Podtytuł: Seminaria Metodologii Pedagogiki - Polskie Towarzystwo Pedagogiczne

W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.

Wersja książki
Ilość

Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.

Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.

96 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa twarda

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-696-8

Dariusz Kubinowski

Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor nauk społecznych, profesor w Katedrze Pedagogiki Ogólnej, Dydaktyki i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego; pedagog kultury, choreolog, metodolog badań jakościowych, badacz i teoretyk animacji kultury, etnograf dokumentujący tradycje taneczne wieloetnicznego pogranicza wschodniej Polski; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN i przewodniczący Sekcji Pedagogiki Sztuki PAN, przewodniczący Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Szczecinie, aktywny członek Grupy Studyjnej ds. Etnochoreologii przy Międzynarodowej Radzie Muzyki Tradycyjnej (UNESCO), inicjator i koordynator Ogólnopolskiej Federacji Akademickich Ośrodków Edukacyjnych Animatorów i Menedżerów Kultury, współtwórca i obecny koordynator Seminariów Metodyki Pedagogicznej Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, inicjator i obecny koordynator Transdyscyplinarnej Sieci Badaczy Jakościowych; autor, współautor, redaktor i współredaktor ponad 160 publikacji naukowych z zakresu teorii tańca, reanimacji, rekonstrukcji i rewitalizacji tradycji tanecznych, teorii działalności kulturalnej, pedagogiki kultury, metodologii badań pedagogicznych i jakościowych, animacji kultury, sztuki zaangażowanej w społeczność, szkolnictwa wyższego ; w tym następujące monografie naukowe: Proces edukacji tanecznej w środowisku wiejskim (1997); Taniec we współczesnej kulturze i edukacji (1998); Taniec – choreologia – humanistyka (2000); Pedagogika tańca w okresie transformacji. Proces rekonstrukcji rodzimych tradycji tanecznych i współczesne przemiany instytucjonalnej działalności kulturalnej w Polsce (2002); Kultura – wartości – kształcenie (2003), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie (2006); Edukacja – moralność – sfera publiczna (2007); Jakościowe badania edukacyjne: filozofia, metodyka, ewaluacja (2010, 2011); Animacja kultury – współczesne dyskursy teorii i praktyki (2013); Idiomatyczność – synergia – emergencja. Rozwój badań jakościowych w polskiej pedagogice na przełomie XX i XXI wieku (2013); Moda w kulturze, sztuce i edukacji (2014); Pedagogika jako stosowana nauka humanistyczno-społeczna – konsekwencje metodologiczne (2017); Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej: studia i szkice (2018); Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie (2020).

Nowak Marian

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Dariusz Kubinowski, Nowak Marian

ISBN druk

978-83-7308-696-8

ISBN e-book

978-83-7308-696-8

Objętość

232 stron

Wydanie

I, 20106

Format

B5 (160x235)

Oprawatwarda, folia matowa



Wstęp

 

Zbigniew Kwieciński

Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki

 

Tadeusz Lewowicki

Szkic do dziejów metodologii pedagogiki

 

Janusz Gnitecki

Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice

 

Stanisław Palka

Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej

 

Teresa Hejnicka-Bezwińska

Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki

 

Jacek Piekarski

O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice – perspektywa biografii

 

Włodzimierz Prokopiuk

Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji)  w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków

 

Marian Nowak

Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”

 

Dariusz Kubinowski

Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna

 

Krystyna Ablewicz

Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych

 

Teresa Bauman

Badacz jako krytyk

 

Danuta Urbaniak-Zając

W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych

 

Zbigniew Kwieciński

Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku.

 

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło