Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 39,80 zł
Podtytuł: Seminaria Metodologii Pedagogiki - Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.
Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:
Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.
Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Książka papierowa
- oprawa twarda
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-7308-696-8
Dariusz Kubinowski
Doktor habilitowany nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor nauk społecznych, profesor w Katedrze Pedagogiki Ogólnej, Dydaktyki i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego; pedagog kultury, choreolog, metodolog badań jakościowych, badacz i teoretyk animacji kultury, etnograf dokumentujący tradycje taneczne wieloetnicznego pogranicza wschodniej Polski; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN i przewodniczący Sekcji Pedagogiki Sztuki PAN, przewodniczący Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Szczecinie, aktywny członek Grupy Studyjnej ds. Etnochoreologii przy Międzynarodowej Radzie Muzyki Tradycyjnej (UNESCO), inicjator i koordynator Ogólnopolskiej Federacji Akademickich Ośrodków Edukacyjnych Animatorów i Menedżerów Kultury, współtwórca i obecny koordynator Seminariów Metodyki Pedagogicznej Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, inicjator i obecny koordynator Transdyscyplinarnej Sieci Badaczy Jakościowych; autor, współautor, redaktor i współredaktor ponad 160 publikacji naukowych z zakresu teorii tańca, reanimacji, rekonstrukcji i rewitalizacji tradycji tanecznych, teorii działalności kulturalnej, pedagogiki kultury, metodologii badań pedagogicznych i jakościowych, animacji kultury, sztuki zaangażowanej w społeczność, szkolnictwa wyższego ; w tym następujące monografie naukowe: Proces edukacji tanecznej w środowisku wiejskim (1997); Taniec we współczesnej kulturze i edukacji (1998); Taniec – choreologia – humanistyka (2000); Pedagogika tańca w okresie transformacji. Proces rekonstrukcji rodzimych tradycji tanecznych i współczesne przemiany instytucjonalnej działalności kulturalnej w Polsce (2002); Kultura – wartości – kształcenie (2003), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie (2006); Edukacja – moralność – sfera publiczna (2007); Jakościowe badania edukacyjne: filozofia, metodyka, ewaluacja (2010, 2011); Animacja kultury – współczesne dyskursy teorii i praktyki (2013); Idiomatyczność – synergia – emergencja. Rozwój badań jakościowych w polskiej pedagogice na przełomie XX i XXI wieku (2013); Moda w kulturze, sztuce i edukacji (2014); Pedagogika jako stosowana nauka humanistyczno-społeczna – konsekwencje metodologiczne (2017); Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej: studia i szkice (2018); Kompetencje kluczowe animatorów kultury i ich kształcenie (2020).
Nowak Marian
Notka biograficzna w przygotowaniu.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Dariusz Kubinowski, Nowak Marian |
ISBN druk | 978-83-7308-696-8 |
ISBN e-book | 978-83-8294-088-6 |
Objętość | 232 stron |
Wydanie | I, 20106 |
Format | B5 (160x235). E-book: PDF |
Oprawa | twarda, folia matowa |
Wstęp
Zbigniew Kwieciński
Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki
Tadeusz Lewowicki
Szkic do dziejów metodologii pedagogiki
Janusz Gnitecki
Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice
Stanisław Palka
Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej
Teresa Hejnicka-Bezwińska
Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki
Jacek Piekarski
O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice – perspektywa biografii
Włodzimierz Prokopiuk
Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji) w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków
Marian Nowak
Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”
Dariusz Kubinowski
Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna
Krystyna Ablewicz
Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych
Teresa Bauman
Badacz jako krytyk
Danuta Urbaniak-Zając
W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych
Zbigniew Kwieciński
Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku.
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów