Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie

ISBN: 978-83-7308-696-8
39,80 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Podtytuł: Seminaria Metodologii Pedagogiki - Polskie Towarzystwo Pedagogiczne

W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.

Wersja książki
Ilość

Książka jest absolutną nowością w dziedzinie metodologii pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Tom otwiera cykl artykułów w ramach Seminariów Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Tematy ogólne (np. historia metodologii pedagogiki, orientacje metodologiczne) przeplatają się z tematami bardziej szczegółowymi (pedagogiczne implikacje humanistyczne, krytyka). W prezentowanym tomie autorzy starają się dociec istoty podejścia humanistycznego we współczesnej pedagogice.

Adresatami publikacji jest środowisko akademickie pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych oraz innych dziedzin humanistyki.

100 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
PDF
Książka papierowa
oprawa twarda

Specyficzne kody

isbn
978-83-7308-696-8

Kubinowski Dariusz

Doktor habilitowany. Pracownik Zakładu Pedagogiki Kultury Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, redaktor naczelny rocznika „Pedagogika Kultury”.

Nowak Marian

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Wstęp

 

Zbigniew Kwieciński

Słowo na otwarcie Seminariów Metodologii Pedagogiki

 

Tadeusz Lewowicki

Szkic do dziejów metodologii pedagogiki

 

Janusz Gnitecki

Orientacje metodologiczne we współczesnej pedagogice

 

Stanisław Palka

Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej

 

Teresa Hejnicka-Bezwińska

Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki

 

Jacek Piekarski

O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej w pedagogice – perspektywa biografii

 

Włodzimierz Prokopiuk

Wprowadzenie do rozważań nad humanizacją pedagogiki (edukacji)  w kontekście filozoficznych aspektów przestrzeni pedagogicznej przełomu wieków

 

Marian Nowak

Metodologia pedagogiki między „naukowością/teoretycznością” a „praktycznością”

 

Dariusz Kubinowski

Pedagogiczne myślenie humanistyczne jako kategoria metodologiczna

 

Krystyna Ablewicz

Miejsce badań fenomenologicznych w poznawaniu sytuacji wychowawczych

 

Teresa Bauman

Badacz jako krytyk

 

Danuta Urbaniak-Zając

W poszukiwaniu kryteriów oceny badań jakościowych

 

Zbigniew Kwieciński

Popsocjologia młodzieży. Studium przypadku.

 

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło