Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju
Cena podstawowa
43,81 zł
-14,00 zł
Cena
29,81 zł
Podtytuł: Metody i techniki pomocy psychopedagogicznej
Książka omawia problematykę terapii dzieci i młodzieży w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Czytelnik znajdzie tutaj podstawowe wiadomości na temat różnych zaburzeń oraz praktyczne wskazówki, jak tą wiedzę wykorzystać w pracy z podopiecznymi . Poruszane zagadnienia dotyczą pomocy psychologicznej i pedagogicznej...
Książka omawia problematykę terapii dzieci i młodzieży w ujęciu zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Czytelnik znajdzie tutaj podstawowe wiadomości na temat różnych zaburzeń oraz praktyczne wskazówki, jak tą wiedzę wykorzystać w pracy z podopiecznymi . Poruszane zagadnienia dotyczą pomocy psychologicznej i pedagogicznej.
W książce starano się omówić metody i techniki pracy, które mogą być stosowane do pracy zarówno z dziećmi, jak i młodzieżą, a w wielu przypadkach są mało opisane w literaturze przedmiotu (np. metoda socjoterapii, metoda psychosyntezy, techniki dramaterapeutyczne, metody pracy z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się).
Adresatami publikacji są osoby, które profesjonalnie zajmują się udzielaniem pomocy psychologicznej i pedagogicznej – do wychowawców, pedagogów, psychologów i psychoterapeutów. Książka może zainteresować także tzw. współterapeutów, tj. rodziców, nauczycieli, pracowników socjalnych. Wiele propozycji znajdujących się w książce może być wykorzystane w ramach zajęć dydaktycznych, pozalekcyjnych i terapeutycznych.
Opis
Specyficzne kody
Iwona Dąbrowska-Jabłońska
Doktor nauk humanistycznych, w zakresie pedagogiki, adiunkt w Instytucie Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Opolskiego. W latach 2006-2008 Pełnomocnik Rektora UO ds. Osób Niepełnosprawnych oraz kierownik Biura ds. Osób Niepełnosprawnych na UO; w latach 2007-2008 Kierownik studiów podyplomowych dla nauczycieli z zakresu nauczania drugiego przedmiotu, specjalność: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu państwa; w latach 2003-2006 kierownik studiów uzupełniających magisterskich prowadzonych w Instytucie Nauk Pedagogicznych. W latach 2003-2006 członek Miejskiego Zarządu Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Opolu; od 2004 r. członek Polskiego Stowarzyszenia Szkół Pracy Socjalnej; od 2003 r. członek nadzwyczajny Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, sekcja socjoterapii. Jej zainteresowania, prace i badania dotyczą głównie pedagogiki społecznej, terapii pedagogicznej, pracy z dzieckiem i rodziną, niepełnosprawności, pracy socjalnej.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Iwona Dąbrowska-Jabłońska |
ISBN druk | 978-83-7587-883-7 |
ISBN e-book | 978-83-7587-927-8 |
Objętość | 180 stron |
Wydanie | IV, 2012 |
Format | B5 (160x235). E-book: pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Techniki terapii grupowej dzieci i młodzieży oparte na graniu ról
Wprowadzenie
Techniki bazujące na graniu ról
Granie ról w praktyce dramaterapeutycznej
Granie ról w grupowej terapii równoległej
Bibliografia
Główne zagadnienia
Zalecane lektury uzupełniające
Terapia grupowa w sieci
Socjoterapia jako forma pracy z dziećmi i młodzieżą przejawiającymi zaburzone zachowania
Wprowadzenie
Doświadczenie urazowe i ich korektura
Cele socjoterapii
Źródła doświadczeń korekcyjnych
Dynamika procesu socjoterapeutycznego
Bibliografia
Główne zagadnienia
Zalecane lektury uzupełniające
Socjoterapia w sieci Terapia trudności w uczeniu się
Wprowadzenie
Zajęcia relaksacyjno-koncentrujące w terapii dzieci i młodzieży
Metody rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych
Terapia trudności w uczeniu się młodzieży
Technologie pomocowe
Bibliografia
Główne zagadnienia
Zalecane lektury uzupełniające
Terapia trudności w uczeniu się w sieci
Podejście psychosyntezy do terapii dzieci i młodzieży
Wprowadzenie
Psychosynetetyczne zasady terapii-doradztwa
Psychosyntetyczne podejście do rozwoju dziecka
Podstawowe techniki w terapii psychosyntetycznej
Psychosyntetyczny proces terapeutyczny
Doradztwo psychologiczne w problemach dzieci i młodzieży
Bibliografia
Główne zagadnienia
Zalecane lektury uzupełniające
Psychosynteza w sieci
Noty o Autorach