• Obniżka
Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie – horyzonty społeczno-filozoficzne

Poszukiwanie człowieka w (nie)egalitarnym świecie – horyzonty społeczno-filozoficzne

Podtytuł: Tom 5
ISBN: 978-83-7587-625-3
34,00 zł
26,00 zł Zniżka 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego. Tom 5

Ilość

Problematyka podjęta w publikacji koncentruje się na poszukiwaniu i analizie koncepcji człowieka w (nie) egalitarnym świecie. Ramy rozważań poszczególnych tekstów wyznacza charakterystycznie zmienna współczesność, której poszczególne elementy autorzy starają się zrekonstruować i zarejestrować pod postacią spójnego modelu teoretycznego. Podstawą refleksji jest przekonanie o dynamicznym tempie zmian w sferze edukacyjnej, nieporównywalnych do wcześniejszych, w bogatej i burzliwej historii Europy. Zachodzące zmiany są podstawą dla niepewności stąd, potrzeba autorów dla nadaniu zjawisku określonej konstrukcji i namysłu nad ludzkim rozwojem i jego edukacyjnym kontekstem.

Na książkę składa się jedenaście artykułów powstałych w różnych ośrodkach akademickich. W artykułach autorzy opisują doświadczenia obserwowane w rzeczywistości oraz zależności między kierunkami rozwoju kultury a edukacją. Jak podkreśla redaktor prowadząca Danuta Wajsprych, głównym kryterium porządkującym strukturę książki był taki sposób rozumienia ogólności w pedagogice, który Andrea Folkierska nazywała:

(…) uchwytywaniem rozproszonych w kulturze jawnych i niejawnych założeń, wyznaczających sposoby myślenia pedagogów i edukatorów.

Tom 5
100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Wajsprych Danuta

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Wajsprych Danuta

ISBN druk

978-83-7587-625-3

ISBN e-book

 

Objętość

162 stron

Wydanie

I, 2011

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie (Danuta Wajsprych)

Joanna Rutkowiak – Znikanie człowieka w nieegalitarnym świecie

Uczenie się jako szansa konstruowania własnej tożsamości

Astrid Męczkowska-Christiansen – O masie i wychowaniu, które nie łączy i nie rozdziela

Piotr Stańczyk – Praca i człowieczeństwo w nieegalitarnym świecie

O emeryturze w kategoriach „skoku do królestwa wolności”

Joanna Ostrouch-Kamińska – E(ga)litarny model rodziny

Między możliwością wyboru a świadomością konfliktu

Danuta Wajsprych – Jednostka wobec sumienia

Między rygoryzmem a relatywizmem refleksji pedagogicznej

Małgorzata Ciczkowska-Giedziun – W stronę społeczeństwa obywatelskiego – przykłady dobrych praktyk

Monika Grochalska – Kobiece i męskie sposoby bycia-w-(nie)egalitarnym-świecie symulakrów – gender w teorii Jeana Baudrillarda

Cezary Kurkowski – Młodzież akademicka w kontekście współczesnego świata – bycie szczęśliwym a poczucie własnej wartości

Anna Książak – „Bądź sobą – olej system” i „…żebym z uśmiechem się budził i z uśmiechem zasypiał”, czyli o „codzienności” w opinii młodzieży

Bożena Chrostowska, Elżbieta Mudrak – „Inny umysł” w polskiej szkole – sytuacja nastolatka z zespołem Aspergera w szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej

Iwona Myśliwczyk – Wartościowanie rodziny z dzieckiem z ADHD – (nie)egalitarne spojrzenie

 

Podkreślając walor poznawczy książki, warto zwrócić uwagę na fakt, że odnosi się ona do dotychczasowego stanu wiedzy nad koniecznością rozwoju i nowego wymiaru dzisiejszej edukacji, wyznaczając tym samym zasadnicze współrzędne prowadzące do rekonstrukcji modelu wychowania i kształcenia dostosowanego do wymogów zmieniającej się rzeczywistości. Słusznie zwraca uwagę na rolę i personalistyczną koncepcję człowieka, która tworzy zasadniczą jego więź z rzeczywistością społeczno-polityczną. Treść książki w wielu miejscach podkreśla konieczność nieustającej analizy zmian, którym podlega młody człowiek, ale również tych, które oddziałują na niego bezpośrednio. Sprecyzowaniu jednych i drugich służy właśnie opiniowana pozycja, co podnosi w sposób istotny jej walor praktyczny.

Z recenzji prof. dr. hab. Jana Papieża

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło