Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej)
Cena podstawowa
57,14 zł
-15,00 zł
Cena
42,14 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 30,00 zł
Główną wartością monografii jest to, iż Autorzy […] podjęli się trudnego zadania wielowymiarowego ujęcia, a jednocześnie integralnego spojrzenia na główne podmioty edukacyjne – nauczycieli i rodziców – z jednoczesnym wskazaniem, jak ich funkcjonowanie przekłada się na jakość oferowanej uczniom edukacji.
Publikacja dostępna w wersji elektronicznej e-book.
Współczesna szkoła stale się zmienia. Dzieje się tak wskutek zmian zarówno społeczno-kulturowych, cywilizacyjnych czy technologicznych, jak i inicjowanych i kreowanych przez osoby odpowiedzialne za politykę edukacyjną. Badania naukowe podejmowane przez współczesnych badaczy wpisują się w trendy zmian, a wnioski z badań nierzadko wdraża się do szkolnej rzeczywistości. Przeobrażenia te generują jednak wciąż nowe pola badawcze, do których można zaliczyć m.in. prezentowane w niniejszej publikacji, wymagające pogłębionej eksploracji, a w konsekwencji opracowania strategii sprzyjających rozwojowi szkoły oraz aktywnemu angażowaniu się w zmianę społeczną i jej inicjowanie.
Niniejsza publikacja jest uzupełnieniem mało popularnych obszarów naukowych zainteresowań i odpowiedzią na pojawiające się pytania o rozumienie kategorii charakterystycznych dla pedeutologicznych badań. Składa się ona z trzech części. Pierwsza nosi tytuł Nauczyciel w relacjach odpowiedzialności, druga Nauczyciel we wspólnocie pokoju nauczycielskiego, trzecia zaś Nauczyciel w sojuszu z rodzicami.
Zaprezentowane w książce zagadnienia dotyczące odpowiedzialności nauczycieli, ich współpracy z rodzicami i ze sobą nawzajem mogą służyć zwłaszcza początkującym nauczycielom, którzy mają jeszcze niewielkie doświadczenia w tej materii. Publikacja jest również pomocna dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, których wyobrażenia o pracy nauczyciela nie wykraczają często poza koncentrowanie się na uczniu oraz sprawnym i efektywnym realizowaniu cirriculum. Doświadczonym nauczycielom pozwoli zaś ona odświeżyć spojrzenie na to, co ważne w zakresie kooperacji, oraz usystematyzuje ich wiedzę i wzbudzi w nich refleksję, by szukać uzasadnienia podejmowanych działań.
Podjęcie analiz naukowych z wykorzystaniem kategorii terminologicznych: „odpowiedzialność”, „wspólnota pokoju nauczycielskiego”, „współpraca nauczycieli z rodzicami” z perspektywy pracy nauczyciela otwiera nowe i wartościowe poznawczo, a sporadycznie podejmowane przez pedeutologów, pola analiz teoretycznych.
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Agaty Popławskiej
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość powoduje nieustanne poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące jakości edukacji oraz jakości pracy i kształcenia nauczycieli. Autorzy, doświadczeni akademicy mający stały kontakt z praktyką edukacyjną, specjaliści z zakresu pedeutologii, przygotowali ważną z punktu widzenia zarówno pedagogicznego, jak i społecznego monografię Odpowiedzialność, wspólnotowość, współpraca w szkole. Nauczyciele i rodzice, dotyczącą aktualnych i nadal zbyt mało poddanych eksploracji zagadnień. Choć problematykę funkcjonowania głównych podmiotów edukacji – nauczycieli i rodziców – w szkole można uznać za obszar wcześniej już rozpoznawany, to ścieżki (odpowiedzialność, wspólnota, współpraca), którymi Autorzy podążyli, należą do mniej uczęszczanych i opisywanych w literaturze przedmiotu, co czyni recenzowaną publikację cenną i potrzebną na rynku wydawniczym. […]
Główną wartością monografii jest to, iż Autorzy […] podjęli się trudnego zadania wielowymiarowego ujęcia, a jednocześnie integralnego spojrzenia na główne podmioty edukacyjne – nauczycieli i rodziców – z jednoczesnym wskazaniem, jak ich funkcjonowanie przekłada się na jakość oferowanej uczniom edukacji. Książka zawiera pogłębioną refleksję teoretyczną popartą rzetelnymi badaniami empirycznymi prowadzonymi przez jej Autorów i inne zespoły badawcze. Praca jest warta polecenia pedagogom, kandydatom na nauczycieli, teoretykom i praktykom edukacyjnym.
Opis
Specyficzne kody
Łukasik Joanna Małgorzata
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Adiunkt w Instytucie Nauk o Wychowaniu na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki życia codziennego nauczycieli, zagadnień ich pedagogicznego kształcenia, a także efektywności metod aktywizujących w procesie nauczania. Autorka książek Między szkołą a domem. Role zawodowe i rodzinne współczesnego nauczyciela (Kraków 2009); Spoko lekcja, czyli 65 sposobów na oryginalne zajęcia (Kielce 2009); Spoko lekcja 2, czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia (Kielce 2011); współautorka książki Nauczyciel – Wychowawca – Pedagog. Szkolne wyzwania (Kielce 2013), redaktorka książki Z codzienności nauczyciela (Jastrzębie Zdrój 2011); współredaktorka książek Edukacja. Równość czy jakość? (Toruń 2010), Zmiana społeczna. Edukacja – polityka oświatowa – kultura (Kraków 2012).
Kwatera Anna
Kowal Stanisław
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Łukasik Joanna Małgorzata, Kwatera Anna, Kowal Stanisław |
ISBN druk | 978-83-8095-498-4 |
ISBN e-book | 978-83-8095-498-4 |
Objętość | 210 stron |
Wydanie | I, 2018 |
Format | B5 (160x235). E-book: pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie
CZĘŚĆ 1
NAUCZYCIEL W RELACJACH ODPOWIEDZIALNOŚCI
Stanisław Kowal
Rozdział 1. Wprowadzenie w kontekst rozważań o współczesnym nauczycielu
Rozdział 2. Kształcenie nauczycieli jako odpowiedź
Rozdział 3. Odpowiedzialność w relacjach edukacyjnych
Rozdział 4. Personalizacja jako niezbędny warunek odpowiedzialnej edukacji
Bibliografia
CZĘŚĆ 2
NAUCZYCIEL WE WSPÓLNOCIE POKOJU NAUCZYCIELSKIEGO
Joanna M. Łukasik
Rozdział 1. Klimat miejsca pracy
Rozdział 2. Uwarunkowania kapitału społecznego pokoju nauczycielskiego
Rozdział 3. Satysfakcja i rozwój w miejscu pracy nauczyciel
Rozdział 4. Kompetencje społeczne, interpersonalne i komunikacyjne a relacje pomiędzy nauczycielami
Rozdział 5. Wspólnota pokoju nauczycielskiego
Rozdział 6. Uznanie i towarzyskość a zaangażowanie w tworzenie wspólnot pokoju nauczycielskiego
Rozdział 7. Konflikty w pokoju nauczycielskim
Zamiast zakończenia: działania ku wspólnocie nauczycieli
Bibliografia
CZĘŚĆ 3
NAUCZYCIEL W SOJUSZU Z RODZICAMI
Anna Kwatera
Rozdział 1. Akty prawne i dokumenty regulujące współpracę szkoła–rodzice
Rozdział 2. Cele, formy i zasady nauczycielskiej kooperacji z rodzicami
Rozdział 3. Kultura pedagogiczna rodziców i nauczycieli a jakość ich współpracy – uwarunkowania, możliwości, bariery
Rozdział 4. Oczekiwania rodziców względem szkoły i nauczycieli Rozdział
5. Metakompetencje nauczycieli sprzyjające współdziałaniu z rodzicami
Bibliografia
Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość powoduje nieustanne poszukiwanie odpowiedzi na pytania dotyczące jakości edukacji oraz jakości pracy i kształcenia nauczycieli. Autorzy, doświadczeni akademicy mający stały kontakt z praktyką edukacyjną, specjaliści z zakresu pedeutologii, przygotowali ważną z punktu widzenia zarówno pedagogicznego, jak i społecznego monografię Odpowiedzialność, wspólnotowość, współpraca w szkole. Nauczyciele i rodzice, dotyczącą aktualnych i nadal zbyt mało poddanych eksploracji zagadnień. Choć problematykę funkcjonowania głównych podmiotów edukacji – nauczycieli i rodziców – w szkole można uznać za obszar wcześniej już rozpoznawany, to ścieżki (odpowiedzialność, wspólnota, współpraca), którymi Autorzy podążyli, należą do mniej uczęszczanych i opisywanych w literaturze przedmiotu, co czyni recenzowaną publikację cenną i potrzebną na rynku wydawniczym. […]
Główną wartością monografii jest to, iż Autorzy […] podjęli się trudnego zadania wielowymiarowego ujęcia, a jednocześnie integralnego spojrzenia na główne podmioty edukacyjne – nauczycieli i rodziców – z jednoczesnym wskazaniem, jak ich funkcjonowanie przekłada się na jakość oferowanej uczniom edukacji. Książka zawiera pogłębioną refleksję teoretyczną popartą rzetelnymi badaniami empirycznymi prowadzonymi przez jej Autorów i inne zespoły badawcze. Praca jest warta polecenia pedagogom, kandydatom na nauczycieli, teoretykom i praktykom edukacyjnym.
Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Agaty Popławskiej