Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej

Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej

ISBN: 978-83-8095-731-2
39,80 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

PREMIERA 2020!

Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi. [...]

Wersja książki
Ilość

Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej e-book

Problematyka prezentowanej monografii została zogniskowana wokół dwóch obszarów, istotnych z punktu widzenia potrzeb współczesnej praktyki pedagogicznej. Autorzy pierwszej części książki, poświęconej nauczycielskim aspektom zmieniającej się przestrzeni społecznej, wyrażają przekonanie, że w zakresie uzyskiwania pozytywnych efektów edukacyjnych istotna jest elastyczna, innowacyjna postawa nauczyciela, który posiada odpowiednie kwalifikacje i kompetencje.

Druga część książki, zatytułowana Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej, odnosi się do funkcjonowania ucznia w przestrzeni szkoły i związanych z tym trudności. I tak problemom: społecznej nierówności efektów kształcenia, segregacji społecznej w szkołach publicznych, nabywania kompetencji społecznych przez uczniów w różnych typach szkół oraz stosowaniu w praktyce edukacyjnej wartości dodanej jako metody oceny pracy szkoły... [...]


z recenzji wydawniczej dr hab. Julity Orzelskiej

Przedłożona do rąk Czytelnika monografia pod redakcją Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus i Romana Walusia pt. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej prezentuje narracje wpisane w temat przewodni, których wspólną troską jest zadbanie o przestrzeń edukacyjną podmiotów ją (współ)tworzących. Podjęty przez Autorów dyskurs jest niezwykle ważny w kontekście obecnych przeobrażeń społeczno-kulturowych i zmian oświatowych, lokuje bowiem myślenie o edukacji w kategorii kapitału społecznego uwypuklając wagę sprzęgania jakości działań edukacyjnych z jakością egzystencji. Z poszczególnych tekstów wybrzmiewa nasycenie dbałością o człowieka w perspektywie całożyciowej, której wspólny trzon stanowi upomnienie o wspólnotowość działań w obszarze edukacyjnym. Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi.

149 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-731-2

Anna Borzęcka

notka w przygotowaniu


Agnieszka Twaróg-Kanus

notka w przygotowaniu


Roman Waluś

notka w przygotowaniu

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg-Kanus, Roman Waluś

ISBN druk

978-83-8095-731-2

ISBN e-book

978-83-8095-857-9

Objętość

200 strony

Wydanie

I, 2019

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie (Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg-Kanus, Roman Waluś)          

Nauczycielskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej


Agnieszka Twaróg-Kanus
Kompetencje społeczne nauczyciela w przestrzeni edukacyjnej zmiany   

Hewilia Hetmańczyk
Środowisko rodzinne i przedszkolne na różnych płaszczyznach współpracy i komunikacji  

Bogumiła Bobik
Środowiskowe uwarunkowania pracy pedagoga szkolnego     

Anna Łobos
Styl dyskursu edukacyjnego z perspektywy przemian (od Janusza Korczaka do najnowszych podręczników)       

Marianna Szumal
Edukacja polonistyczna a kompetencje międzykulturowe        

Zbigniew Nowak
Kłopot szkoły czy kłopot ze szkołą? Źródła kryzysu i perspektywy   

Mariusz Garbiec
Czynniki warunkujące postrzeganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii studentów specjalności nauczycielskich  

Roman Waluś
Kwalifikacje i kompetencje policjanta wychowawcy w aspekcie czynności podejmowanych wobec nieletnich w policyjnej izbie dziecka     


Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej


Beata Gofron
Diagnoza społecznej (nie)równości efektów kształcenia w szkołach gimnazjalnych z wykorzystaniem wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD) 

Anna Borzęcka
Uczeń w społecznej przestrzeni szkoły specjalnej   

Irena Burczyk
Znaczenie percepcji słuchowej w edukacji dziecka       

Leokadia Szymczyk
Funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego w przestrzeni edukacyjnej  

Bożena Grzeszkiewicz
Seksualność dzieci – obszar bagatelizowany     

Ludmiła Nowacka
Sylwetka ucznia szkoły sportowej na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego  w Raciborzu   

Daria Wrona
Cosplay a roleplay  

Fragment

Przedłożona do rąk Czytelnika monografia pod redakcją Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus i Romana Walusia pt. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej prezentuje narracje wpisane w temat przewodni, których wspólną troską jest zadbanie o przestrzeń edukacyjną podmiotów ją (współ)tworzących. Podjęty przez Autorów dyskurs jest niezwykle ważny w kontekście obecnych przeobrażeń społeczno-kulturowych i zmian oświatowych, lokuje bowiem myślenie o edukacji w kategorii kapitału społecznego uwypuklając wagę sprzęgania jakości działań edukacyjnych z jakością egzystencji. Z poszczególnych tekstów wybrzmiewa nasycenie dbałością o człowieka w perspektywie całożyciowej, której wspólny trzon stanowi upomnienie o wspólnotowość działań w obszarze edukacyjnym. Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi.

z recenzji wydawniczej dr hab. Julity Orzelskiej

Zobacz także

Skarbiec...

Cena podstawowa 46,00 zł -6,00 zł Cena 40,00 zł

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło