Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 33,90 zł
Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi. [...]
Książka dostępna w wersji papierowej i elektronicznej e-book
Problematyka prezentowanej monografii została zogniskowana wokół dwóch obszarów, istotnych z punktu widzenia potrzeb współczesnej praktyki pedagogicznej. Autorzy pierwszej części książki, poświęconej nauczycielskim aspektom zmieniającej się przestrzeni społecznej, wyrażają przekonanie, że w zakresie uzyskiwania pozytywnych efektów edukacyjnych istotna jest elastyczna, innowacyjna postawa nauczyciela, który posiada odpowiednie kwalifikacje i kompetencje.
Druga część książki, zatytułowana Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej, odnosi się do funkcjonowania ucznia w przestrzeni szkoły i związanych z tym trudności. I tak problemom: społecznej nierówności efektów kształcenia, segregacji społecznej w szkołach publicznych, nabywania kompetencji społecznych przez uczniów w różnych typach szkół oraz stosowaniu w praktyce edukacyjnej wartości dodanej jako metody oceny pracy szkoły... [...]
z recenzji wydawniczej dr hab. Julity Orzelskiej
Przedłożona do rąk Czytelnika monografia pod redakcją Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus i Romana Walusia pt. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej prezentuje narracje wpisane w temat przewodni, których wspólną troską jest zadbanie o przestrzeń edukacyjną podmiotów ją (współ)tworzących. Podjęty przez Autorów dyskurs jest niezwykle ważny w kontekście obecnych przeobrażeń społeczno-kulturowych i zmian oświatowych, lokuje bowiem myślenie o edukacji w kategorii kapitału społecznego uwypuklając wagę sprzęgania jakości działań edukacyjnych z jakością egzystencji. Z poszczególnych tekstów wybrzmiewa nasycenie dbałością o człowieka w perspektywie całożyciowej, której wspólny trzon stanowi upomnienie o wspólnotowość działań w obszarze edukacyjnym. Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi.
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Epub, Mobi
- Książka papierowa
- oprawa miękka
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-8095-731-2
Anna Borzęcka
notka w przygotowaniu
Agnieszka Twaróg-Kanus
notka w przygotowaniu
Roman Waluś
notka w przygotowaniu
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg-Kanus, Roman Waluś |
ISBN druk | 978-83-8095-731-2 |
ISBN e-book | 978-83-8095-857-9 |
Objętość | 200 strony |
Wydanie | I, 2019 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie (Anna Borzęcka, Agnieszka Twaróg-Kanus, Roman Waluś)
Nauczycielskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej
Agnieszka Twaróg-Kanus
Kompetencje społeczne nauczyciela w przestrzeni edukacyjnej zmiany
Hewilia Hetmańczyk
Środowisko rodzinne i przedszkolne na różnych płaszczyznach współpracy i komunikacji
Bogumiła Bobik
Środowiskowe uwarunkowania pracy pedagoga szkolnego
Anna Łobos
Styl dyskursu edukacyjnego z perspektywy przemian (od Janusza Korczaka do najnowszych podręczników)
Marianna Szumal
Edukacja polonistyczna a kompetencje międzykulturowe
Zbigniew Nowak
Kłopot szkoły czy kłopot ze szkołą? Źródła kryzysu i perspektywy
Mariusz Garbiec
Czynniki warunkujące postrzeganie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w opinii studentów specjalności nauczycielskich
Roman Waluś
Kwalifikacje i kompetencje policjanta wychowawcy w aspekcie czynności podejmowanych wobec nieletnich w policyjnej izbie dziecka
Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej
Beata Gofron
Diagnoza społecznej (nie)równości efektów kształcenia w szkołach gimnazjalnych z wykorzystaniem wskaźnika edukacyjnej wartości dodanej (EWD)
Anna Borzęcka
Uczeń w społecznej przestrzeni szkoły specjalnej
Irena Burczyk
Znaczenie percepcji słuchowej w edukacji dziecka
Leokadia Szymczyk
Funkcjonowanie dziecka przewlekle chorego w przestrzeni edukacyjnej
Bożena Grzeszkiewicz
Seksualność dzieci – obszar bagatelizowany
Ludmiła Nowacka
Sylwetka ucznia szkoły sportowej na przykładzie Zespołu Szkół Ogólnokształcących Mistrzostwa Sportowego w Raciborzu
Daria Wrona
Cosplay a roleplay
Przedłożona do rąk Czytelnika monografia pod redakcją Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus i Romana Walusia pt. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej prezentuje narracje wpisane w temat przewodni, których wspólną troską jest zadbanie o przestrzeń edukacyjną podmiotów ją (współ)tworzących. Podjęty przez Autorów dyskurs jest niezwykle ważny w kontekście obecnych przeobrażeń społeczno-kulturowych i zmian oświatowych, lokuje bowiem myślenie o edukacji w kategorii kapitału społecznego uwypuklając wagę sprzęgania jakości działań edukacyjnych z jakością egzystencji. Z poszczególnych tekstów wybrzmiewa nasycenie dbałością o człowieka w perspektywie całożyciowej, której wspólny trzon stanowi upomnienie o wspólnotowość działań w obszarze edukacyjnym. Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru” wymagającym szczególnej uwagi.
z recenzji wydawniczej dr hab. Julity Orzelskiej
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów