Kierunki geograficzne na wesoło. Zabawy przyrodnicze dla klas IV-VI

Kierunki geograficzne na wesoło. Zabawy przyrodnicze dla klas IV-VI

Podtytuł: dla klas IV-VI
ISBN: 978-83-8095-684-1
20,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Zeszyt ćwiczeń Kierunki geograficzne na wesoło można wykorzystać zarówno na lekcjach przyrody, jak i na zajęciach pozalekcyjnych – wyrównawczych i rozwijających. Tematyka kierunków geograficznych, a głównie zastosowanie tej wiedzy w praktyce, często stanowi dla uczniów problem i wymaga wielokrotnego ćwiczenia.

Wersja książki
Ilość

Książka w naszej księgarni dostępna wyłącznie w wersji elektronicznej e-book

Kierunki geograficzne na wesoło to zbiór 60 ćwiczeń, które można wykorzystać w pracy z uczniami na lekcjach przyrody oraz na różnych zajęciach pozalekcyjnych – wyrównawczych i rozwijających.

Prezentowane w publikacji materiały służą utrwaleniu umiejętności wyznaczania kierunków geograficznych. Są podzielone na dwie części. Pierwsza część składa się z 50 ćwiczeń o różnym stopniu trudności – od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Kierunki geograficzne określone są polskimi nazwami.

Część druga obejmuje 10 ćwiczeń, a kierunki geograficzne określone są skrótami międzynarodowymi. Uczeń ma za zadanie poruszać się po kratkowanych polach wzdłuż ich linii i po przekątnych, rozpoczynając swoją drogę od miejsca zaznaczonego kropką. Po prawidłowym wykonaniu ćwiczenia odkryje rysunek niespodziankę. Rozwiązania zadań umieszczone są na ostatnich stronach zeszytu.


z recenzji Bożeny Medolińskiej, nauczycielka dyplomowana przyrody

Zeszyt ćwiczeń Kierunki geograficzne na wesoło można wykorzystać zarówno na lekcjach przyrody, jak i na zajęciach pozalekcyjnych – wyrównawczych i rozwijających. Tematyka kierunków geograficznych, a głównie zastosowanie tej wiedzy w praktyce, często stanowi dla uczniów problem i wymaga wielokrotnego ćwiczenia. Zamieszczone w książce zadania pozwalają na […] doskonalenie tej umiejętności oraz utrwalenie nabytej wiedzy w przyjazny sposób, poprzez zabawę. Ponadto […] rozwijają wyobraźnię uczniów, ćwiczą ich zdolności manualne, koncentrację i spostrzegawczość, a także kształtują umiejętność czytania ze zrozumieniem i podążania za wskazówkami. Publikacja […] stanowi również duże ułatwienie w pracy dydaktycznej nauczyciela.

dla klas IV-VI
492 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-684-1

Wróblewska Ada Joanna

notka w przygotowaniu

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Wróblewska Ada Joanna

ISBN druk

978-83-8095-621-6

ISBN e-book

978-83-8095-684-1

Objętość

90 stron

Wydanie

II, 2019

Format

A4

Oprawamiękka, klejona

Wstęp    


Część I. Posługiwanie się polskimi nazwami kierunków geograficznych

Ćwiczenie 1 
Ćwiczenie 2   
Ćwiczenie 3   
Ćwiczenie 4   
Ćwiczenie 5   
Ćwiczenie 6   
Ćwiczenie 7   
Ćwiczenie 8   
Ćwiczenie 9   
Ćwiczenie 10   
Ćwiczenie 11 
Ćwiczenie 12 
Ćwiczenie 13   
Ćwiczenie 14   
Ćwiczenie 15   
Ćwiczenie 16   
Ćwiczenie 17   
Ćwiczenie 18   
Ćwiczenie 19   
Ćwiczenie 20   
Ćwiczenie 21 
Ćwiczenie 22   
Ćwiczenie 23   
Ćwiczenie 24   
Ćwiczenie 25   
Ćwiczenie 26   
Ćwiczenie 27 
Ćwiczenie 28   
Ćwiczenie 29 
Ćwiczenie 30   
Ćwiczenie 31   
Ćwiczenie 32   
Ćwiczenie 33   
Ćwiczenie 34   
Ćwiczenie 35   
Ćwiczenie 36   
Ćwiczenie 37 
Ćwiczenie 38   
Ćwiczenie 39   
Ćwiczenie 40   
Ćwiczenie 41 
Ćwiczenie 42   
Ćwiczenie 43 
Ćwiczenie 44 
Ćwiczenie 45 
Ćwiczenie 46   
Ćwiczenie 47   
Ćwiczenie 48   
Ćwiczenie 49   
Ćwiczenie 50 


Część II. Posługiwanie się skrótami międzynarodowymi nazw kierunków geograficznych

Ćwiczenie 51   
Ćwiczenie 52 
Ćwiczenie 53   
Ćwiczenie 54   
Ćwiczenie 55   
Ćwiczenie 56 
Ćwiczenie 57 
Ćwiczenie 58 
Ćwiczenie 59 
Ćwiczenie 60 


Część III. Rozwiązania

Rozwiązania ćwiczeń z części I 
Rozwiązania ćwiczeń z części II 

Fragment

Te ćwiczenia dla uczniów szkoły podstawowej powinny się znaleźć w każdym domu.

Dlaczego? Z trzech powodów.

Po pierwsze. Geografia to przedmiot, który wydaje się prosty. Ot, każdy przecież wie, że są cztery strony świata, a każdy kraj ma swą stolicę. Tymczasem sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Jeśli jednak zaczniemy wnikać w szczegóły, geografia stanie się nudnym uczeniem się na pamięć. Tymczasem to przedmiot, który należy badać w terenie. Aby jednak udać się na wycieczkę i odnaleźć północ, południe, wschód i zachód, trzeba wiedzieć, w jaki sposób można je oznaczyć.

Po drugie. Świat wokół nas zmienia się wraz z koncepcjami politycznymi. Przychodzą nowe wiatry i wywiewają stare podziały na województwa, zmieniają się nazwy państw, a bywa, że przenosimy stolice z miast do miast. A tymczasem oceany i kontynenty tkwią w miejscu, choć te drugie też czasami umownie, bo kto naprawdę potrafi udowodnić, że Ural to granica Europy i Azji?

Po trzecie. Nasza współczesna znajomość świata, tego dalekiego, za morzami i tego bliskiego, tuż za naszym progiem, jest bardzo nieokreślona, choć mamy mapy i atlasy. Porzuceni na pełnym morzu czy w głębi stuletniego lasu, bez GPS i telefonu, nie odnajdziemy drogi do domu. Przynajmniej większość z nas. Wyposażeni w nowoczesne urządzenia nawigacyjne jesteśmy i mądrzejsi, i jednocześnie znacznie bardziej bezradni wobec otaczającego nas świata niż ludzie, którzy wieki temu, z sekstansem w dłoni przemierzali morza w poszukiwaniu nowych lądów.

Geografia to przygoda, to radość odkrywania, zabawa, mnóstwo przeżyć. To marzenia, które trzeba spełniać, pragnienie bycia bohaterem, podróżnikiem, a także piratem. Geografia to rysowanie na papierze nowych ziem i odczytywanie starych map, które za pomocą tajemniczych znaków E,W,S,N prowadzą nas za linię horyzontu.

Książka Oficyny Wydawniczej Impuls pomaga oswoić te magiczne symbole, pozwala rysować nimi nowe mapy, tworzyć historie, obrazy, kształty. Zamienia nudny szkolny przedmiot w to, czym geografia była od zawsze: w poznanie. Gdyby nie marzenie o poznaniu, do dziś mapy świata byłyby pełne pustych miejsc. Polecam rodzicom i dzieciom, nawet tym najmłodszym. To doskonała zabawa na jesienne wieczory.

Adrianna Michalewska
źródło: http://www.granice.pl/recenzja,kierunki-geograficzne-na-wesolo-zabawy-przyrodnicze-dla-klas-iv-vi,16740


 
Od dawna wiadomo, że połączenie zabawy i nauki gwarantuje lepszą przyswajalności i skuteczność takiej metody edukacyjnej.

Mam przed sobą zeszyt ćwiczeń do lekcji przyrody w klasach IV -VI pt. „Zabawy przyrodnicze dla kl IV -VI". Jak czytam we wstępie: to zbiór ćwiczeń, które można wykorzystać w pracy z uczniami na lekcjach przyrody oraz na różnych innych zajęciach pozalekcyjnych - wyrównawczych i rozwijających.

Jak każdy tego typu podręcznik zbudowany jest z kilku części. I tak w pierwszej uczeń ćwiczy umiejętność posługiwania się polskimi nazwami geograficznymi. Wypełniają go krzyżówki-labirynty, które prawidłowo wypełnione zaprowadzą nas do upragnionego celu czyli prawidłowego rozwiązania. Po wypełnieniu pięćdziesięciu zamieszczonych w tej części ćwiczeń uczeń powinien umieć odszukać zakodowaną w niej niespodziankę.

Część drugą tworzą podobnie skonstruowane ćwiczenia w formie krzyżówek-labiryntów, które prawidłowo wypełnione pomogą uczniom utrwalić umiejętność posługiwania się skrótami międzynarodowymi oraz nazwami kierunków geograficznych.

W części trzeciej uczniowie znajdą zamieszczone rozwiązania krzyżówek-labiryntów z cz. I i II.

Uważam takie ćwiczenia i zabawy geograficzne i przyrodnicze na wesoło dla kl. IV-VI za jak najbardziej praktycznie. Uczeń w prosty i łatwy sposób zdobywa i utrwala swoją wiedzę z geografii i przyrody, w tym również na zajęciach pozalekcyjnych - wyrównawczych i rozwijających. Bardzo dobry pomysł w uzupełnieniu pomocy dydaktycznych opartych na logicznym myśleniu i kojarzeniu różnych faktów. Myślę, że każdy uczeń zaakceptuje ten rodzaj nauki poprzez zabawę unikając przykrego kojarzenia z bezmyślnym kuciem tych rzeczy na pamięć.

Gabriel Leonard Kamiński 
źródło:ksiazka.net.pl

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło