• Obniżka
  • Nowy
Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania

Cyberpsychologia. Media – użytkownicy – zastosowania

ISBN: 978-83-8095-947-7
54,00 zł
47,00 zł Oszczędzasz: 7,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

PREMIERA

Zagadnienia związane z cyberpsychologią są przedmiotem zainteresowań naukowych Autorki od ponad 10 lat. Teksty zgromadzone w tym tomie to rezultat tych badań, konferencji naukowych i szkoleniowych oraz spotkań z praktykami, głównie nauczycielami, psychologami, pedagogami i terapeutami, którzy zajmują się użytkową stroną cyberkultury, czyli wykorzystaniem jej zasobów i narzędzi w projektowaniu konkretnych metod edukacyjnych, profilaktycznych i terapeutycznych i posługiwaniu się nimi.

Ilość

Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny – cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.

We współczesnej cywilizacji medialnej (trzecia dekada XXI wieku) obserwujemy coraz silniejsze związki człowieka i technologii, także na poziomie systemowym czy organicznym. Technologie cyfrowe stają się częścią podstawowych systemów społecznych i instytucji: edukacji, zdrowia, kontaktów społecznych, wymiany handlowej, rodziny, grupy rówieśniczej etc. Powstają również hybrydy technologiczne, których „organicznym” komponentem jest ludzkie ciało lub umysł. Człowiek ulega usieciowieniu zarówno jako uczestnik procesów komunikacji społecznej zapośredniczonej przez sieć i cyfrowe interfejsy, jak i jako biologiczny element większych struktur biotechnologicznych obdarzony samoświadomością i intencjonalnością. Jako mieszkaniec tzw. inteligentnych domów, użytkownik inteligentnych urządzeń oraz samochodów, których deski rozdzielcze przypominają kokpity samolotów, w coraz większym stopniu oswaja się z technologiami, których obsługa bazuje na przyjaznych, intuicyjnych interfejsach. Technologiczny design imituje nierzadko atrybuty człowieka – boty uczestniczą w konwersacji, roboty humanoidalne zaś są zaprogramowane nawet do ekspresji quasi-emocjonalnej. Problematyka ta stała się przedmiotem zainteresowań cyberpsychologii.

250 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Prof. dr hab. Agnieszka Ogonowska

jest absolwentką psychologii (1999, Wydział Filozoficzny, UJ; ścieżka specjalizacyjna: psychologia kliniczna dzieci i młodzieży) oraz kulturoznawstwa (2001, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, UJ; specjalność: filmoznawstwo). Jest także absolwentką Studium Zarządzania i Biznesu UJ (2001, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Katedra Ekonomii Stosowanej) oraz London School of Accountancy (2004). Ukończyła również Dwuletnie Podyplomowe Kwalifikacyjne Studia Logopedyczne (2017, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie) i Podyplomowe Studia Neurologopedyczne (2019, Wydział Filologiczny UP).

Kieruje Katedrą Mediów i Badań Kulturowych w Instytucie Filologii Polskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Pełni funkcję dyrektora Ośrodka Badań nad Mediami UP oraz kierownika Zespołu Badań ds. Psychologii Mediów i Edukacji Medialnej w ramach Ośrodka Badań nad Mediami. Współpracowniczka Polskiego Komitetu ds. UNESCO. Ekspertka Komisji Europejskiej.

Prowadzi zajęcia dydaktyczne i warsztaty z zakresu: filmu, mediów, edukacji medialnej, komunikacji i psychologii społecznej, uzależnień od nowych technologii, psychologii mediów i komunikowania, gerontologopedii, komunikacji międzykulturowej, psychologii mediów oraz cyberkultury.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Ogonowska Agnieszka, Ptaszek Grzegorz

ISBN druk

978-83-8095-947-7

ISBN serii

Objętość

200 strony

Wydanie

I, 2021

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie                

Rozdział 1
Cyberpsychologia. Nowe horyzonty badania mediów i ich użytkowników    

Rozdział 2
Psychoterapia indywidualna online
Aspekty medialne i (cyber)psychologiczne        

Rozdział 3
Chatboty jako wyzwanie etyczne dla współczesnej psychoterapii
Perspektywa badaczy i praktyków          

Rozdział 4
Profilaktyka uniwersalna patologicznych form używania Internetu przez dzieci i młodzież
Nowa profilaktyka wobec nowych mediów           

Rozdział 5
Edukacja medialna w kontekście (cyber)psychologii
Nowe narzędzia i strategie       

Rozdział 6
Od personalizmu do posthumanizmu
Seniorzy wobec nowych technologii     

Rozdział 7
Miłość, seks i pożądanie 3.0. RealDoll, sexroboty i femboty        

Rozdział 8
Nowy model kooperacji i zarządzania produktem kreatywnym
Gry problemowe w terapii, edukacji i leczeniu
Perspektywa projektantów (game designers) i użytkowników (game users)     

Rozdział 9
Kultura strachu w mediach i popkulturze cyfrowej    

Perspektywy dalszych badań    

Indeks osób     

Spis tabel

fragment

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło