Psychologia wpływu mediów
Podtytuł: Wybrane teorie, metody, badania
ISBN: 978-83-8294-112-8
19,05 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza skutkami i mechanizmami ich działania. W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników...
Książka dostępna w wersji elektronicznej e-book:
Książka odpowiada na rosnące zainteresowanie problematyką mediów masowych, zwłaszcza skutkami i mechanizmami ich działania.
W publikacji zaprezentowano dziesięć różnych zagadnień, skoncentrowanych wokół trzech głównych problemów: mechanizmów wpływu, specyfiki działania telewizji oraz skutków wpływu mediów na wybrane dziedziny aktywności młodych użytkowników. Książka została pomyślana jako pomoc dla początkujących badaczy użytkowników mediów, którzy przygotowują prace magisterskie czy doktorskie. Dzięki niej młodzi badacze i studenci szybko mogą się zorientować w głównych trendach i przedstawionych obszarach badań oraz w sposobach prowadzenia badań.
Z opracowania mogą skorzystać także nauczyciele, którzy prowadzą zajęcia z edukacji medialnej, osoby zarządzające mediami oraz dziennikarze, których książka może zachęcić do refleksji na temat procesów psychologicznych czy społecznych, które sami inicjują poprzez tworzone programy, audycje, teksty. Każdy, kto chce lepiej zrozumieć media, może w publikacji znaleźć coś dla siebie.
Wybrane teorie, metody, badania
172 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-8294-112-8
Kubicka Dorota
Doktor habilitowany; pracuje w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi badania rozwoju umysłowego dzieci i młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem jego twórczych aspektów.
Interesuje się zagadnieniami edukacji rozumianej jako wspomaganie rozwoju człowieka zarówno w kontekście rodzinnym, jak i w szerszym kontekście kulturowym, kształtowanym obecnie przede wszystkim przez przekazy medialne. Prowadzi zajęcia dotyczące wymienionych dziedzin oraz publikuje prace popularnonaukowe na ten temat.
Kołodziejczyk Anna
Doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się funkcjonowaniem dzieci i młodzieży we współczesnym świecie kultury i ekonomii. Prowadzi badania na temat rozumienia przekazu audiowizualnego przez dzieci. Napisała książkę o umiejętności oceny fikcyjności i realizmu różnych gatunków telewizyjnych pt. "Dziecięca koncepcja fikcji, czyli co jest na niby w telewizji" (2003).
Prowadzi zajęcia dydaktyczne dotyczące psychologicznych problemów, wynikających z kontaktów jednostki z mediami.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Kubicka Dorota, Kołodziejczyk Anna |
ISBN druk | 978-83-7308-652-4 |
ISBN e-book | 978-83-8294-112-8 |
Objętość | 200 stron |
Wydanie | I, 2007 |
Format | B5 (160x235). E-book: pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Przedmowa
Część pierwsza. Mechanizmy działania mediów
Trzy spojrzenia na media masowe
Podejście użytkowania i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów
Społeczno-poznawcza teoria komunikacji masowej Alberta Bandury
Modele procesów perswazji w komunikacji masowej
Teoria kultywacji w badaniu skutków oglądania telewizji
Część druga. Badania nad telewizją
Nadawanie i odbiór przekazów audiowizualnych
Badania nad wpływem telewizji na dzieci, młodzież i dorosłych
Część trzecia. Efekty działania mediów w wybranych dziedzinach
Wpływ oglądania telewizji na rozwój umysłowy i osiągnięcia szkolne młodych widzów
Telewizja a twórcza wyobraźnia dziecka
Seksualność w mediach i jej wpływ na intymne życie młodzieży
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów