Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową

Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową

ISBN: 978-83-8095-091-7
33,33 zł

Wyświetl historię cen produktu

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 35,00 zł

Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!

Publikacja obszernej monografii Przemysława Pawła Grzybowskiego jest ważnym wydarzeniem nie tylko na skalę Polski. Stanowi wszak kompleksowe i świetnie opracowane kompendium wiedzy na temat śmiechu...

Wersja książki
Ilość

Śmiech w edukacji Najlepszą książką na WIOSNĘ!

W połowie kwietnia ogłoszono wyniki plebiscytu wortalu granice.pl na Najlepszą książkę na Wiosnę!
Wśród poradników zdecydowaną większość głosów czytelników zdobyła propozycja Oficyny Wydawniczej "Impuls" Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową, której autorem jest Przemysław Paweł Grzybowski a tym samym tytuł Najlepszej Książki na Wiosnę 2015


Śmiech w edukacji
. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową to najobszerniejsza w Polsce monografia na temat śmiechu, uśmiechu, komizmu, humoru, wyśmiewania i poczucia humoru w edukacji. Zawiera charakterystykę tych zjawisk w perspektywie historycznej i porównawczej; rekonstrukcje polskich i zagranicznych badań oraz koncepcji naukowych na temat śmiechu w szkole; propozycje wykorzystania zabawnych lektur i innych materiałów na zajęciach, w domu, w grupach rówieśniczych itp.; liczne przykłady związanych ze szkołą dowcipów, kawałów, przezwisk, humoru z prac i zeszytów.

Autor zwraca szczególną uwagę na śmiech jako czynnik poprawy atmosfery w klasie szkolnej i relacji nauczyciel-uczeń, środek służący do uzyskania wysokiej jakości życia w sferze publicznej oraz budowania wspólnot śmiechu na zasadzie edukacji międzypokoleniowej. Część analityczną uzupełnia obszerny przewodnik bibliograficzny na temat śmiechu zawierający źródła w kilku językach.

Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych śmiechem w różnych kontekstach oraz wykorzystujących śmiech w praktyce edukacyjnej i codziennych relacjach w szkole, rodzinie, pracy zawodowej itp. Z pewnością zainteresuje badaczy zjawisk społecznych; nauczycieli; rodziców; studentów pedagogiki, psychologii, medycyny i nauk o zdrowiu; animatorów świetlic i kół zainteresowań; a także pracowników socjalnych; członków organizacji pozarządowych; wolontariuszy; lekarzy; pielęgniarki; terapeutów itp.

To opracowanie niezbędne dla piszących prace dyplomowe na temat śmiechu oraz zajmujących się edukacją międzykulturową - nie tylko w szkole.

297 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
Epub, Mobi

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-091-7

Grzybowski Przemysław Paweł

Grzybowski Przemysław PawełDoktor habilitowany nauk społecznych w zakresie pedagogiki. Wykładowca w Katedrze Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Jego zainteresowania naukowe dotyczą pedagogiki międzykulturowej i porównawczej, śmiechu w edukacji, wychowania do cierpienia, chorowania i umierania. Koordynator „Międzyszkolnika” Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; sekretarz Zespołu Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk; opiekun Akademickiego Centrum Wolontariatu przy Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego; wolontariusz ruchu doktorów klaunów, esperantysta.

Wybrane publikacje:

„Doktor klaun! Od terapii śmiechem po edukację międzykulturową”; „Edukacja europejska - od wielokulturowości ku międzykulturowości”; „Edukacja międzykulturowa - konteksty”; „Edukacja międzykulturowa - przewodnik. Pojęcia, literatura, adresy”; „Morycek w szkole. Żydowskie dowcipy o edukacji, w dialogu międzykulturowym”; „Spotkania z Innymi. Czytanki do edukacji międzykulturowej”; „Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową”.

Strony internetowe autora:

http://strefa.academia.edu/PrzemysławGrzybowski
https://www.researchgate.net/profile/Przemyslaw_Grzybowski2
http://www.ukw.edu.pl/jednostka/przemyslaw_grzybowski

Zapraszamy do pobrania dyplomów i wyróżnień >>>tutaj>>>

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Grzybowski Przemysław Paweł

ISBN druk

978-83-7850-563-1

ISBN e-book

978-83-8095-091-7

Objętość

688 stron

Wydanie

I, 2014

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Część pierwsza - (U)śmiech w sferze publicznej i edukacji

1. Podstawowe kategorie pojęciowe i założenia badań własnych

1.1. Oswajanie chaosu terminologicznego

1.1.1. Śmiech - ujęcie fizjologiczne i społeczno-kulturowe

1.1.2. Komizm - zaskakujące odejście od normy

1.1.3. Humor - pogodna postawa wobec rzeczywistości

1.1.4. Poczucie humoru - ceniony zmysł przeżywania komizmu

1.1.5. Uśmiech - wieloznaczna forma komunikowania

1.1.6. Wspólnota śmiechu - podstawa społecznej integracji

1.1.7. Inni, Obcy, pogranicze i edukacja międzykulturowa - poszukiwanie dialogu

1.1.8. Wyśmiewanie - wykluczanie i korygowanie śmiechem

1.1.9. Jakość życia - aktywność i dobre samopoczucie

1.2. Podstawy teoretyczne i charakterystyka projektu badawczego Konkluzja

2. Śmiech na styku sfer publicznej i prywatnej

2.1. Śmiech w literaturze i sztuce - co komu wolno?

2.2. Agelaści - wrogowie (u)śmiechu

2.3. Święta głupców - publiczna wspólnota śmiechu

2.4. Błazen - od wesołka do mędrca i z powrotem

2.5. Klaun - z areny na deski teatru dramatycznego

2.6. Z gościńca na salony - organizacje prześmiewców i twórczość humorystyczna

2.7. Wrogowie i koalicjanci - śmiech w polityce

2.8. Kłopotliwe nieporozumienia - śmiech i uśmiech w relacjach międzykulturowych

2.9. Terapia śmiechem - na kozetce i miejskim trawniku

2.10. Doktor klaun - w szpitalu i obozie uchodźców

2.11. Ubaw i przemoc - śmiech w Internecie Konkluzja

3. Wypowiedzi o śmiechu w edukacji w perspektywie historycznej

3.1. Od Seneki do Rousseau - ze śmiechem rozważnie

3.2. Od Krasickiego do Sierocińskiego - „I śmiech niekiedy może być nauką”

3.3. Od Trentowskiego do Chevalliera - śmiech w służbie ducha i pracy

3.4. Od Fiszera do Korczaka - nauczycieli prosimy o u(ś)miech!

3.5. Od Makuszyńskiego do Zielińskiej - śmiech dozwolony i mile widziany Konkluzja

4. Koncepcje śmiechu i uśmiechu w refleksji o edukacji

4.1. Hugues Lethierry - śmiech w szkole to poważna sprawa

4.2. Michaił Bachtin - Lech Witkowski odkrywa śmiech karnawałowy dla pedagogiki

4.3. Tadeusz Boy-Żeleński - powróćmy do śmiechu dziecka

4.4. Stefan Szuman - świadomie radosny śmiech

4.5. Stefan Garczyński - śmiech w towarzystwie

4.6. Józef Kozłowski - bez uśmiechu nie ma mistrzostwa Konkluzja

5. Śmiech w edukacji w badaniach empirycznych

5.1. Spór o zasady - śmiech jako przedmiot refleksji naukowej

5.2. Nuda, figle i błazen klasowy - pedagogiczne badania śmiechu w szkole

5.2.1. Badania Ludwika Jaxy-Bykowskiego

5.2.2. Badania Czesława Matusewicza

5.2.3. Badania Marii Dudzikowej

5.2.4. Badania Avnera Ziva

5.2.5. Badania Elżbiety Adamczuk Konkluzja

6. Śmiech jako czynnik w rozwoju dziecka i praktyce edukacyjnej

6.1. Od kołyski po paczkę rówieśników - rozwój poczucia humoru u dzieci

6.2. Talent pedagogiczny i mistrzostwo - (u)śmiech jako element postawy nauczyciela

6.3. Klasa to nie cyrk - śmiech w technice nauczania

6.4. Czytadła i pomoce naukowe - zabawne lektury

6.5. Przekraczanie granicy - wyśmiewanie jako element strategii wychowania Konkluzja

7. Uwagi końcowe i nowe tropy

7.1. Śmiech w edukacji - rzut oka na całość

7.2. Nic śmiesznego - problemy współczesnej szkoły

7.3. Śmiech razem - ku szkolnej wspólnocie

7.4. Śmiech lidera - fantazje pedeutologiczne

7.5. Śmiech na lekcji - realne wyzwania

7.6. Śmiech międzykulturowy - nie tylko szkolne spotkania pokoleń

7.7. Czy to już wszystko? - o śmiech w edukacji pytania (jeszcze) bez odpowiedzi

Część druga - Antologia przykładów i przewodnik bibliograficzny

8. Antologia przykładów

8.1. Żarty, figle, psoty i przezwiska szkolne ze zbioru Ludwika Jaxy-Bykowskiego

8.1.1. Żarty, figle, psoty uczniowskie

8.1.2. Przezwiska uczniów i nauczycieli

8.2. Demotywatory i memy o szkole, nauczycielach i studiach doktoranckich

8.2.1. Demotywatory o szkole i nauczycielach

8.2.2. Memy o studiach doktoranckich

8.3. Polski system szkolny w Nonsensopedii

8.4. Przykłady z dzienniczków ucznia

8.5. Komiczne wypowiedzi uczniów i studentów

8.5.1. Przykłady z prac i zeszytów szkolnych

8.5.2. Przykłady z prac studentów pedagogiki

8.6. O Jasiu w szkole - dowcipy dzieci i dla dzieci

8.6.1. Dowcipy o Jasiu w szkole

8.6.2. Dowcipy i żarty dla dzieci

8.7. Komizm sytuacyjny we współczesnej oświacie

8.7.1. Zabawna lektura

8.7.2. Przesadna reakcja na żart uczniów

8.7.3. Feralne otrzęsiny

8.7.4. Cenzura środków dydaktycznych w imię poprawności politycznej

8.7.5. Lista cytowań i ocena dorobku naukowego

8.7.6. Fałszywi mistrzowie i plagiaty

8.7.7. Bełkot naukowy

9. Przewodnik bibliograficzny

9.1. Śmiech w perspektywie teoretycznej i historycznej

9.2. Śmiech w życiu dzieci i młodzieży

9.3. Śmiech w kontekstach psychologicznych

9.4. Śmiech w edukacji

9.5. Uśmiech

9.6. Błazen, klaun, głupiec

9.7. Śmiech jako czynnik terapii i poprawy jakości życia

9.8. Działalność doktorów klaunów

9.9. Polskojęzyczne opracowania gelotologiczne

9.10. Zabawne lektury do wykorzystania jako środki edukacji

9.10.1. Klasyka i historia humorystyki polskiej, antologie

9.10.2. Edukacja międzykulturowa i dowcip etniczny

9.10.3. Edukacja historyczna

9.10.4. Edukacja zdrowotna, seksualna i medycyna

9.10.5. Edukacja artystyczna

9.10.6. Różne obszary tematyczne

9.10.7. Literatura dla dzieci (beletrystyka, komiksy, pomoce naukowe)


Źródła cytowane (bibliografia, strony internetowe, filmy)

fragment

Monografia Przemysława Pawła Grzybowskiego pod tytułem „Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową” to najbardziej – spośród dostępnych obecnie na rynku wydawniczym – wyczerpujące, szczegółowe i aktualne opracowanie poświęcone śmiechowi, uśmiechowi, komizmowi, humorowi, wyśmiewaniu i poczuciu humoru w edukacji. Autor rzetelnie, dogłębnie, z ogromnym znawstwem przedmiotu swoich rozważań, ale i z inteligentnym humorem wnika w dyskursy jego dotyczące, aby pokazać ich esencję. Założony cel osiąga z powodzeniem, dzięki czemu czytelnik zyskuje doskonałej jakości kompendium wiedzy o śmiechu.

Przede wszystkim ważne jest to, że autor wychodzi w swojej naukowej podróży poza obszar tekstów polskojęzycznych. Przygląda się badanym zjawiskom przez pryzmat polskich oraz zagranicznych analiz stworzonych na płaszczyźnie różnych dyscyplin naukowych. Z kolei dzięki analitycznemu podejściu do nich, przeprowadza ich krytyczną selekcję i uzmysławia czytelnikom w jaki sposób można wykorzystać dorobek najlepszych światowych specjalistów do rozwoju wiedzy pedagogicznej w Polsce. Prezentuje między innymi sposoby wdrażania zabawnych lektur, wywołujących uśmiech na twarzy materiałów podczas zajęć w szkole, w domu, w świetlicach podczas nauki. Przemysław Paweł Grzybowski bardzo dokładnie pokazuje jak można skorzystać z walorów tych podejść w procesie edukacji. Towarzyszące tym wskazaniom pomysły mogą być wdrażane przez rodziców i pedagogów, którzy poszukują efektywnych metod nauczania lub napotykają w swojej pracy z dziećmi bariery, które czasem jest trudno im przezwyciężyć.

Warto podkreślić, że Przemysław Paweł Grzybowski słusznie wiele uwagi koncentruje na edukacji międzykulturowej. Dostrzega i rozumie potencjalne pułapki z nią związane, które mają skutki w niebezpiecznych lub kłopotliwych nieporozumieniach. Jednocześnie nie boi się prezentować odważnych, ale jak pokazują przywołane badania, potrzebnych i skutecznych metod wdrażania śmiechu do codzienności. Jako interesujące w tej perspektywie jawią się czytelnikom propozycje tworzenia „wspólnot śmiechu”.

Praca ta prezentuje zaktualizowane podejście do najważniejszych i najnowszych koncepcji naukowych na temat śmiechu, a jednocześnie – dzięki temu – rzuca nowe światło na adaptację śmiechu na potrzeby kształtowania praktyki edukacyjnej. Nie oznacza to jednak, że przedstawione przez autora ujęcia mogą być stosowane wyłącznie do wąsko definiowanego obszaru edukacji szkolnej. Wręcz przeciwnie. Obrazowo ukazane aspekty działań, które projektuje się według przedstawionych koncepcji, mogą być także używane między innymi do poprawiania atmosfery w pracy, tworzenia swojej roli w nowym miejscu, dopasowywania się do nowego otoczenia.

Książka będzie również cennym materiałem do pracy dla naukowców oraz do nauki dla studentów. Trzeba przy tym dodać, że nie tylko dla tych zajmujących się pedagogiką, ale również dla koncentrujących swoje zainteresowania naukowe i badawcze na innych dyscyplinach. Między innymi, politologów zainteresuje nowatorskie podejście do analizowania śmiechu w polityce, na przykładzie zachowań emocjonalnych ujawniających się w zestawieniu wrogów i koalicjantów. Literaturoznawców z kolei bez wątpienia zachwycą oryginalne ujęcia twórczości Tadeusza Boya-Żeleńskiego, Kornela Makuszyńskiego czy Seneki.

Publikacja obszernej monografii Przemysława Pawła Grzybowskiego pod tytułem „Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową” jest ważnym wydarzeniem nie tylko na skalę Polski. Stanowi wszak kompleksowe i świetnie opracowane kompendium wiedzy na temat śmiechu. Systematyzuje wiedzę na jego temat wyrosłą na polu różnych nauk społecznych i humanistycznych. Pokazuje rozwój refleksji w czasie i formułuje wnioski o jego wykorzystaniu w różnych typach edukacji i na różnych jej obszarach. Oferuje inspiracje do badań teoretycznych i empirycznych. Publikacja ta ma zatem duże znaczenie dla rozwoju refleksji o śmiechu, stąd też jest lekturą obowiązkową dla wszystkich tych, których jego siła, znaczenie i oddziaływanie frapuje.

źródło: http://www.konserwatyzm.pl/artykul/12906/przemyslaw-pawel-grzybowski-smiech-w-edukacji

Świat się śmieje!

Nie bez przyczyny mówi się, że śmiech to zdrowie. Pogłębiony wdech i skurcze mięśni przepony oczyszczają płuca ze szkodliwych substancji, ponadto pobudzony układ krążenia sprawniej rozprowadza tlen w organizmie. Pozytywny wpływ śmiechu można także zaobserwować, biorąc pod uwagę pracę serca oraz mózgu. Co jednak wspólnego ma śmiech z edukacją? W jaki sposób jest wykorzystywany w procesie dydaktycznym? Jak wpływa na rozwój dziecka?

Na te pytania próbuje odpowiedzieć obszerna monografia Śmiech w edukacji. Od szkolnej wspólnoty śmiechu po edukację międzykulturową, opublikowana nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls. Autor, Przemysław Paweł Grzybowski, jest doktorem nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunktem w Katedrze Pedagogiki Ogólnej i Porównawczej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Praca dotycząca śmiechu jest bez wątpienia najbardziej obszerną publikacją na polskim rynku, jedną z nielicznych poświęconych tej tematyce. To nieoceniona pomoc dla nauczycieli, pedagogów, filologów, dla osób pracujących w zawodach pokrewnych, a także dla studentów, zmagających się z pracami dyplomowymi. To również interesująca książka dla tych, którzy zainteresowani są komizmem i humorem nie tylko w sferze edukacji, ale w każdej sferze życia.

Książka składa się z dwóch części, z których pierwsza zawiera analizę oraz interpretację poszczególnych zagadnień składających się na jej tematykę, natomiast część drugą stanowi antologia przykładów komizmu oraz obszerny przewodnik bibliograficzny, który zawiera źródła wiedzy w kilku językach.

W kolejnych rozdziałach autor zajmuje się uporządkowaniem kategorii pojęciowych z zakresu glotologii, czyli interdyscyplinarnej refleksji nad śmiechem, przedstawia śmiech w ujęciu fizjologicznym i społeczno-kulturowym, wyjaśnia naturę komizmu, humoru i poczucia humoru jako cenionego zmysłu przeżywania komizmu, pisze również o uśmiechu i jego komunikacyjnej oraz ekspresyjnej roli. Grzybowski omawia znaczenie śmiechu, traktowanego jako zjawisko społeczne o charakterze integrującym, a także zjawisko wyśmiewania, które stało się pierwszym kryterium wyodrębnienia określonych rodzajów śmiechu. Autor wyjaśnia ponadto znaczenie kategorii „jakość życia” oraz przywołuje jej kryteria.

W książce została poruszona również tematyka śmiechu na styku sfer publicznej i prywatnej. Autor przesłanek śmiechu w sferze publicznej doszukuje się w różnych formach piśmiennictwa, pisze o śmiechu i uśmiechu w relacjach międzykulturowych oraz o terapii śmiechem. Przytacza również liczne wypowiedzi o śmiechu w edukacji, poczynając od starożytności, po czasy współczesne, a także zapoznaje czytelnika z rozbudowanymi, całościowymi koncepcjami śmiechu i uśmiechu.

Grzybowski ukazuje również w perspektywie porównawczej rezultaty badań nad śmiechem, identyfikuje też obszary, w których śmiech może być wykorzystywany. Pisze zatem o śmiechu jako istotnym czynniku w rozwoju dziecka, będącym jednym z elementów socjalizacji, od którego zależy pozycja w rodzinie, grupie rówieśników oraz sferze publicznej.

W części drugiej książki autor podaje liczne przykłady dotyczące form komizmu zawartych w żartach, szkolnych przezwiskach i psotach, a także w cytatach z prac szkolnych i zeszytów, prowadzonych na różnych poziomach nauczania. Natomiast w załączonym przewodniku bibliograficznym znajdziemy zestawienie najczęściej cytowanych źródeł na temat śmiechu, komizmu, a także uśmiechu w kontekstach omawianych w poszczególnych rozdziałach monografii.

Kompleksowość ujęcia tematyki śmiechu czyni z pozycji Śmiech w edukacji lekturę wartą polecenia, książkę o wszechstronnych możliwościach wykorzystania. Grzybowski dostarcza gotowy materiał, który bardzo łatwo można zamienić w interesujący projekt do realizacji, generuje pomysły na scenariusze lekcji, a także kolejne obszary badań. Jestem przekonana, że w tego typu książkę warto się zaopatrzyć, bowiem pedagodzy wielokrotnie będą do niej sięgać w swojej pracy zawodowej.

źródło: http://www.granice.pl/recenzja,Smiech-w-edukacji

Fragmenty recenzji wydawniczej Prof. dr hab. Doroty Klus-Stańskiej (Uniwersytet Gdański)

„Otrzymany do recenzji materiał zaciekawia już samym tytułem, a bliższe zapoznanie się z zawartością pozwala czytelnikowi zauważyć, że ma w rękach książkę, jakiej od dawna brakowało wśród pedagogicznych, antropologicznych czy historycznych analiz. Fenomen śmiechu – tak zdumiewający poznawczo i tak ważny dla rozwoju człowieka i kultury – znajduje w pracy Przemysława Grzybowskiego należne miejsce, a widoczne w treści poszukiwania interdyscyplinarne zapewniają szerokość spojrzenia badawczego. (...)

Recenzowana książka to pod względem ujęcia i realizacji erudycyjne studium. Autor sięgnął do niezwykle szerokiego spektrum źródeł, przeczesując prace o różnej formie, konstrukcji i proweniencji. Widoczne jest w niej swobodne przemieszczanie się Autora między literaturą naukową, eseistyczną, publicystyką, a także elementami wiedzy i kultury popularnej. Mogłoby to być rozpatrywane jako słabość, przejaw braku dyscypliny naukowej, mieszanie gatunków. Jednak zarówno efekt, jakim jest prezentacja śmiechu jako elementu kultury pojawiającego się w niej w różnorodnych typach refleksji, jak i sam przedmiot analiz - śmiech, immanentnie związany z przekraczaniem istniejących granic, nacechowany dystansem wobec konwencji i formalnych reguł, przekonują, że jest to zabieg słuszny i uzasadniony.

Zwielokrotniona oryginalność ujęcia, jakie przyjął Autor, wyraża się przede wszystkim w podjęciu tematu niemal nieobecnego w pedagogice, ale także w powiązaniu go ze złożoną siecią przejawów kultury i edukacji oraz w śmiałości poszukiwań literaturowych. Pozytywnie zwraca uwagę dbałość o szczegóły, pietyzm w odtwarzaniu każdego przejawu kultury związanego ze śmiechem, staranność ukazywania różnic odnoszących się do czasu (historycznego), narodowości, kręgu kulturowego, warstw społecznych itd.

Książka jest dowodem przeprowadzenia niesłychanie rozległej kwerendy. Bibliografia, jaką w niej znajdujemy, jest imponująca. Autor poradził sobie ze strukturalnym uporządkowaniem tego przebogatego materiału, nie zatonął w nim, ale nieomal „poukładał” poszczególne wątki w logicznie po sobie następujące rozdziały i podrozdziały.

Przemysław Grzybowski, obok Marii Dudzikowej i Lecha Witkowskiego, odkrywa śmiech dla pedagogiki. Z zaskoczeniem zauważamy, że humor, śmiech i komizm niezwykle często były tematem refleksji licznych autorów, a przecież uderzająco rzadko nadawano mu podstawowy, nadrzędny kategorialnie status. Tym bardziej recenzowana książka zasługuje na uwagę. (...)

Z pewnością jest to pozycja wypełniająca lukę istniejącą w pedagogice, wnosząca do niej zupełnie nowe treści, stanowiąca propozycję myślenia o śmiechu jako znaczącym zjawisku społeczno-edukacyjnym. Grono potencjalnych czytelników, którzy mogą nią być zainteresowani, jest bardzo duże i zróżnicowane. Będzie to książka ważna dla studentów pedagogiki i uczelnianych ich edukatorów, dla pracowników naukowych zajmujących się edukacją i kulturą w różnorodnych ich zakresach, dla nauczycieli, historyków, antropologów, a także „zwykłych” czytelników, których zainteresowania sięgają zagadnień przeszłej i współczesnej kultury.”

Prof. dr hab. Dorota Klus-Stańska

Zobacz także

Polecane tytuły ( 8 inne tytuły w tej samej kategorii )

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło