Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna. Przewodnik dla edukatorów zdrowia
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 25,00 zł
Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej w szkole...
Publikacja dostępna wyłącznie w wersji elektronicznej e-book:
Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej w szkole. Wszystkie te elementy są aktualne z uwagi na fakt obecności ścieżki edukacja prozdrowotna w podstawie programowej.
Książka adresowana jest to nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza – pedagogiki zdrowia i edukacji zdrowotnej.
Z recenzji:
Autorka książki na wstępie wyjaśnia definicje słowa opierając się przy tym na własnym doświadczeniu i badań, które zostały wykonane wśród uczniów odnośnie wiedzy o zdrowiu i edukacji zdrowia. Na ogół jest tak, że istnieje mały zakres wiedzy o zdrowiu wśród nauczycieli i uczniów ze względu na brak dostępu na brak informacji w tym temacie. Ważne jest dla niej aby każdy z nas odbiorców zaczerpnął wiedzy o zdrowiu, gdyż jest ono ważne na każdym etapie życia dnia codziennego. Książka Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna – Przewodnik dla edukatorów zdrowia składa się z 3 rozdziałów następującej treści:... (zakładka Recenzje)
Pani Katarzyna Borzucka – Sitkiewicz w wyraźny sposób podkreśla w książce znaczną rolę pojęć: styl życia, zachowania, które są zmienną kierunku zdrowie, czynniki warunkujące stan zdrowia, socjalizacja, rodzina. Istotna w edukacji zdrowia jest ochrona zdrowia, wzmacniania działań społecznych, aktywizacja grupy społecznej promującej zdrowie , indywidualne możliwości służące promowaniu zdrowia, technika badań „narysuj i napisz”.
Ciekawostkę stanowi tutaj znany mi program profilaktyczny pt. „ Spójrz inaczej”. Miałam możliwość poznania go jako uczennica w szkole – technikum. Realizowany ten program był przez wybranych wychowawców. Nie każdej klasie się zrealizował, gdyż wywoływał on skrajne emocje np. płacz. Rezygnacja z tego co pamiętam nastąpiła po 2 latach od zaczęcia jego realizacji.
Książka zawiera w sobie wiele cennych informacji o zdrowiu i jego promocji zaprezentowanej w czytelną treść napisaną językiem zrozumiałym dla wszystkich czytelników. Miękka oprawa , stron 172, wydana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls”.
Polecam zapoznanie się z tą książką.
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, o specjalności: edukacja prozdrowotna. Rozprawa doktorska na temat: Wzory zachowań zdrowotnych w procesie socjalizacji a style życia młodzieży (na podstawie badań uczniów szkół ponadpodstawowych na terenie miasta Katowic i okolic). Pracuje w Instytucie Pedagogiki Wydziału Pedagogiki i Psychologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
http://nauka-polska.pl/dhtml/raporty/ludzieNauki?rtype=opis&objectId=105113&lang=pl
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna |
ISBN druk | 978-83-7308-740-8 |
ISBN e-book | 978-83-7308-740-8 |
Objętość | 172 stron |
Wydanie | I, 2006 |
Format | B5 (160x235). E-book: pdf |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie
Rozdział pierwszy
Społeczne czynniki warunkujące zdrowie
Zdrowie oraz modele jego uwarunkowań
Styl życia w ujęciu interdyscyplinarnym
Socjokulturowe determinanty zachowań zdrowotnych
Rozdział drugi
Promocja zdrowia a praktyka szkolna
Idea i obszary promocji zdrowia
Metody i podejścia w promocji zdrowia
Szkoła promująca zdrowie
Rozdział trzeci
Teoretyczne i metodyczne podstawy edukacji zdrowotnej w szkole
Istota i zadania edukacji zdrowotnej
Wdrażanie edukacji zdrowotnej
Wdrażanie edukacji zdrowotnej do szkoły – strategia działań
Metody nauczania w edukacji zdrowotnej
Planowanie edukacji zdrowotnej i jej ewaluacji
Oferta programowa dla szkół
Bibliografia
Aneks
Narodowy Program Zdrowia
Autorka książki na wstępie wyjaśnia definicje słowa opierając się przy tym na własnym doświadczeniu i badań, które zostały wykonane wśród uczniów odnośnie wiedzy o zdrowiu i edukacji zdrowia.
Na ogół jest tak, że istnieje mały zakres wiedzy o zdrowiu wśród nauczycieli i uczniów ze względu na brak dostępu na brak informacji w tym temacie.
Ważne jest dla niej aby każdy z nas odbiorców zaczerpnął wiedzy o zdrowiu, gdyż jest ono ważne na każdym etapie życia dnia codziennego.
Książka Promocja zdrowia i edukacja zdrowotna – Przewodnik dla edukatorów zdrowia składa się z 3 rozdziałów następującej treści:
Rozdział I
– Społeczne czynniki warunkujące zdrowie
– Zdrowie oraz modele jego uwarunkowań
– Styl życia w ujęciu interdyscyplinarnym
– Socjokulturowe determinanty zachowań zdrowotnych
Rozdział II
– Promocja zdrowia a praktyka szkolna
– Idea i obszary promocji zdrowia
– Metody i podejścia w promocji zdrowia
– Szkoła promocja zdrowie
Rozdział III
– Teoretyczne i metodyczne podstawy edukacji zdrowotnej w szkole
– Istota i zadania edukacji zdrowotnej
– Modele edukacji zdrowotnej
– Wdrażanie edukacji zdrowotnej do szkoły- strategia działań
– Metody nauczania w edukacji zdrowotnej
– Planowanie edukacji zdrowotnej i jej ewaluacji
– Oferta programowa dla szkół
Pani Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz w wyraźny sposób podkreśla w książce znaczną rolę pojęć: styl życia, zachowania, które są zmienną kierunku zdrowie, czynniki warunkujące stan zdrowia, socjalizacja, rodzina.
Istotna w edukacji zdrowia jest ochrona zdrowia, wzmacniania działań społecznych, aktywizacja grupy społecznej promującej zdrowie , indywidualne możliwości służące promowaniu zdrowia, technika badań „narysuj i napisz”.
Ciekawostkę stanowi tutaj znany mi program profilaktyczny pt. „ Spójrz inaczej”. Miałam możliwość poznania go jako uczennica w szkole – technikum. Realizowany ten program był przez wybranych wychowawców. Nie każdej klasie się zrealizował, gdyż wywoływał on skrajne emocje np. płacz. Rezygnacja z tego co pamiętam nastąpiła po 2 latach od zaczęcia jego realizacji.
Książka zawiera w sobie wiele cennych informacji o zdrowiu i jego promocji zaprezentowanej w czytelną treść napisaną językiem zrozumiałym dla wszystkich czytelników. Miękka oprawa , stron 172, wydana przez Oficynę Wydawniczą „Impuls”.
Polecam zapoznanie się z tą książką.
Anna Sz.
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów