Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela

Uczeń z zespołem Aspergera. Praktyczne wskazówki dla nauczyciela

ISBN: 978-83-8095-084-9
20,00 zł
Czas dostawy publikacji papierowych kurierem InPost 24 godziny

Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają

Wersja książki
Ilość

Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.

Autorka

300 Przedmioty

Opis

Książka elektroniczna - E-book
EPUB
Książka papierowa
oprawa miękka

Specyficzne kody

isbn
978-83-8095-084-9

Święcicka Joanna

- 2006r ukończyłam studia magisterskie na wydziale pedagogicznym, na kierunku – doradztwo i terapia pedagogiczna w WSP ZNP w Warszawie,

-2008r ukończyłam kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, w Prywatnym Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie, (nabyte kwalifikacje – oligofrenopedagog)

- 2009r ukończyłam studia podyplomowe z zakresu Kształcenie Muzyczno-Ruchowe, na APS w Warszawie, (nabyte kwalifikacje- choreo terapeuta, terapeuta metody Orffa i trener tańca).

Nieustannie doszkalam się, biorę udział w różnego rodzaju kursach, szkoleniach, konferencjach. Do najważniejszych należą:

- I, II i III międzynarodowy stopień z zakresu metody Ruchu Rozwijającego, Weroniki Sherborne.

Od 5 lat pracuję w Warszawskiej poradni psychologiczno-pedagogicznej na stanowisku pedagoga poradni, gdzie zajmuje się przede wszystkim wydawaniem orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego, lub opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dla dzieci z kręgu autyzmu, tj. dla dzieci z autyzmem, całościowymi zaburzeniami rozwojowymi i zespołem Aspergera.

Oprócz tego w poradni prowadzę szereg terapii dla dzieci zdrowych i tych z kręgu autyzmu. Prowadzę lub współprowadzę szkolenia dla nauczycieli na temat charakterystyki i funkcjonowania dziecka z autyzmem.

Piszę do kilku czasopism, artykuły o różnej tematyce, dotyczące dziecka. Prywatnie jestem osobą zawsze uśmiechniętą, odpowiedzialną, pracowitą i życzliwą. Moją największa pasja jest taniec, w którym w wolnych chwilach zatracam się bez pamięci.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Święcicka Joanna

ISBN druk

978-83-8095-084-9

ISBN e-book

978-83-7850-719-2

Objętość

50 stron

Wydanie

IV, 2016

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wstęp

Ogólna charakterystyka dziecka z zespołem Aspergera

Zaburzenia komunikacyjne dziecka z zespołem Aspergera

Zaburzenia społeczne dziecka z zespołem Aspergera

Stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera

Gospodarka żetonowa – system punktowy jako forma kierowania zachowaniem dziecka dotkniętego ZA

 Formy pomocy, terapia i wskazania do kształcenia specjalnego dla dziecka z zespołem Aspergera

Trening umiejętności społecznych

Terapia integracji sensorycznej (SI), czyli problemy z odbiorem oraz przetwarzaniem bodźców zmysłowych

Terapia mowy

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Hipo- i dogoterapia

Podsumowanie

fragment

Zanim zaczęłam lekturę książki Joanny Święcickiej zastanawiałam się nieco sceptycznie jak Autorce udało się zmieścić najważniejsze rzeczy nt. zespołu Aspergera na pięćdziesięciu stronach. Gdy już skończyłam czytać doceniłam wiedzę i kunszt jej przekazywania jakimi obdarzona jest Joanna Święcicka.

Autorka, zgodnie z podtytułem książki "Praktyczne wskazówki dla nauczycieli", zawarła w swojej publikacji przede wszystkim konkretne porady. Objaśnia w jaki sposób ZA wpływa na zachowania dziecka i jak ułatwić dzieciom z zespołem Aspergera funkcjonowanie w grupie rówieśniczej i społeczności szkolnej. Tłumaczy jak wyglądają zaburzenia komunikacyjne i społeczne, objaśnia stereotypowe zachowania i specyficzne zainteresowania dziecka z zespołem Aspergera, radzi jak pomagać dziecku z ZA i jak zorganizować jego proces edukacyjny.

Rynek książek pedagogicznych wciąż jest ubogi w publikacje na temat zespołu Aspergera. Miło jest mi powiedzieć, że książka Joanny Święcickiej zaspokaja braki i czyni to na bardzo dobrym poziomie.

źródło: http://prowincjonalnenauczycielstwo.blogspot.com/2010/09/joanna-swiecicka-uczen-z-zespoem.html

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło