Autyzm. Na granicy zrozumienia
Autor:
Winczura Barbara
ISBN: 978-83-7587-357-3
45,71 zł
37,71 zł
Oszczędzasz: 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!
W książce, zawarte są bardzo ważne dla autyzmu wiadomości i ukazane te dane, które składają się na złożone i wieloprzyczynowe uwarunkowania oddziaływań wspomagających rozwój dzieci z ASD.
Publikacja dostępna w wersji papierowej oraz elektronicznej e-book:
Z radością oddajemy do rąk Czytelników książkę, która w wielu szczegółowych kwestiach przybliża nas do granicy zrozumienia autyzmu. Przybliża do niej, ale jej nie przekracza. Prezentowane artykuły ukazują obecny stan wiedzy, prowadzone badania, jak i hipotezy potrzebujące weryfikacji w wielu wąskich zagadnieniach związanych ze spektrum autystycznym. Zagadnienia te mogą zainteresować nie tylko teoretyków, ale także diagnostów, terapeutów czy rodziców dzieci dotkniętych autyzmem. Świadomym zamierzeniem redaktorskim było pozostawienie Autorom swobody co do wyboru formularza czy struktury tekstów. Stąd niektóre z artykułów mają charakter przeglądowy, inne zaś oparte są na własnych badaniach.
Wyrażamy głęboką wdzięczność wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się na łamach tej publikacji stanem swojej wiedzy, a poprzez to przybliżyć nam świat dziecka autystycznego. Właśnie to stanowi zasadniczy cel niniejszego zbioru tekstów: uruchomić wyobraźnię, by „przeskakując” granicę naszego umysłu do umysłu ludzi z autyzmem dotknąć tajemnicy ich funkcjonowania, z nadzieją głębszego poznania rozumienia świata przez osoby dotknięte autyzmem. Oczywiście z przyjęciem faktu, że pewne zachowania charakterystyczne dla tego zaburzenia, często wydają się niewytłumaczalne przy obecnym stanie wiedzy.
6 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Książka papierowa
- oprawa miękka
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-7587-357-3
Winczura Barbara
dr nauk humanistycznych, pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD), diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, specjalista edukacji i terapii dzieci z głęboką, wieloraką niepełnosprawnością. Jej główne zainteresowania naukowo – badawcze dotyczą: problematyki osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), wczesnego wykrywania autyzmu oraz wspomagania rozwoju małych dzieci z zaburzeniami w rozwoju, teorii umysłu w autyzmie, zarówno w aspekcie badawczym, jak i terapeutycznym, a także zaburzeń łączonych (współchorobowości) w obszarze psychopatologii rozwoju dzieci i młodzieży.
Jest autorką bądź współautorką wielu publikacji książkowych oraz licznych artykułów z zakresu psychopatologii rozwoju dziecka, szczególnie zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD), zaburzeń emocjonalnych, zaburzeń w komunikacji oraz problematyki dzieci zagrożonych niepełnosprawnością rozwojową w aspekcie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka.
Pracuje jako adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Barbara Winczura |
ISBN druk | 978-83-7587-357-3 |
ISBN e-book | 978-83-7587-284-2 |
Objętość | 216 stron |
Wydanie | II, 2010 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wstęp
Agata Gruna-Ożarowska
Umysł niewspółodczuwający. Neurobiologia autyzmu
Irena Dawidiuk
Wpływ diety na zachowania autystyczne.Czy taka interwencja jest możliwa?
Małgorzata Skórczyńska
Wczesne diagnozowanie autyzmu – perspektywy i dylematy
Julita Urbaniuk
To, co jest niewidoczne dla oczu. Prozopagnozja w diagnozie dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych
Katarzyna Markiewicz
Zmiany w rozwoju funkcji wykonawczych i dzieci autystycznych
Barbara Winczura
Zabawa jako komponent rozwoju teorii umysłu u dzieci z autyzmem
Jacek J. Błeszyński
Czy echolalia w autyzmie jest problemem komunikacyjnym?
Bogusława Beata Kaczmarek
Nie jak, ale dlaczego? O własnym języku dzieci z autyzmem
Elżbieta Maria Minczakiewicz
Śpiew i muzyka w rozwijaniu aktywności komunikacyjnej u dzieci z diagnozą autyzmu
Maria Piszczek
Stosowanie narracji w terapii dzieci z autyzmem
Alina Czapiga
Model rozwoju w autyzmie i zaburzenia współwystępujące z autyzmem
Beata Płażewska
Dylematy diagnostyczne związane z występowaniem symptomów zaburzeń łączonych. Historia dwóch małych chłopców – długa podróż przez nieznane
Małgorzata Sekułowicz
Zrozumieć genialnych autystów – od Mozarta do Warhola
Aneta Kochanowicz
O zagrożonym prawie do życia dziecka z autyzmem – z perspektywy etycznej
Opracowanie zbiorowe przygotowane pod redakcją dr Barbary Winczury zawiera prace autorów reprezentujących rozmaite gałęzie wiedzy (pedagogikę, psychologię, medycynę, logopedię). Problematyka omawiana w poszczególnych rozdziałach porusza wiele rozmaitych wątków i prezentowana jest z różnych punktów widzenia. Znajdujemy tu zagadnienia dotyczące trudności diagnostycznych, kontrowersje związane z rozpoznawaniem różnicowym, problemy odnoszące się do szeroko ujmowanej kompetencji komunikacyjnej, komponenty neurobiologiczne, uwarunkowania dietetyczne, zagrożenia jakie wiążą się z ograniczaniem praw do godnego życia i wiele innych.
W książce, zawarte są bardzo ważne dla autyzmu wiadomości i ukazane te dane, które składają się na złożone i wieloprzyczynowe uwarunkowania oddziaływań wspomagających rozwój dzieci z ASD. Ukazanie się omawianej książki na pewno przyczyni się do jeszcze większego rozbudzenia zainteresowań tą problematyką, do ukazania jej złożoności, a jednocześnie konieczności bardzo ostrożnego formułowania na jej temat sądów i kategorycznych tez dotyczących diagnozy, terapii, wychowania i rehabilitacji.
Profesor Tadeusz Gałkowski
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów