• Obniżka
O trudnej sztuce bycia razem

O trudnej sztuce bycia razem. Czyli różne oblicza integracji

ISBN: 978-83-7308-806-1
28,00 zł
20,00 zł Zniżka 8,00 zł
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny

Inspiracją do powstanie książki było seminarium pt. „Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych”. Stało się ono okazją do spotkania teorii i praktyki integracyjnej oraz do wymiany doświadczeń naukowców i nauczycieli. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych, a także do rodziców i wszystkich osób, które mają mylne wrażenie, że o integracji powiedziało się już wszystko...

Ilość

            Inspiracją do powstania książki było seminarium pt. „Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych”. Stało się ono okazją do spotkania teorii i praktyki integracyjnej oraz do wymiany doświadczeń naukowców i nauczycieli. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych, a także do rodziców i wszystkich osób, które mają mylne wrażenie, że o integracji powiedziało się już wszystko.

            W pracy wyodrębniono części, ukazujące teoretyczne podstawy integracji, jej stan wynikający z badań oraz obraz pracy pedagogów specjalnych. Autorzy starają się przekonać Czytelników, że prawdziwa integracja jest sztuką piękną i trudną, a osiągnięcie mistrzostwa w niej wymaga pracy, talentu oraz zaangażowania. A jest ona sztuką tym trudniejszą, że mistrzem w niej powinien być każdy człowiek.

 

100 Przedmioty

Opis

Książka papierowa
oprawa miękka

Balukiewicz Małgorzata

Doktor nauk humanistycznych, pracownik Katedry Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim.

Głównymi kierunkami jej badań są: organizacja i warunków działania pedagogicznego w ujęciu historycznym; wkład środowisk kresowych Drugiej Rzeczypospolitej w rozwój polskiej pedagogiki specjalnej; funkcje zawodowe nauczyciela szkoły specjalnej oraz jego kwalifikacje osobowościowe; szkolnictwo specjalne na ziemiach polskich pod zaborami i w czasach Drugiej Rzeczypospolitej.

Do najważniejszych publikacji autorki można zaliczyć:

Protektoraty lwowskie. Początki i rozwój praktyki opiekuńczo-wychowawczej we Lwowie i na ziemi lwowskiej od końca XVIII stulecia do wybuchu II wojny światowej, Katowice 2000

System opieki społecznej we Lwowie w czasach Drugiej Rzeczypospolitej [w:] E. Trafiałek, A. Kieszkowska, R. Stojecka - Zuber (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna wobec problemów współczesności. Tarnobrzeg 2004.

Koncepcje pedagogiczne Kazimierza Sośnickiego prezentowane na łamach "Muzeum" - organu Lwowskiego Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych (1918-1939) [w:] E. Rodziewicz, K. Rzedzicka, E. Zalewska (red.), Gdańskie rodowody pedagogiczne. Gdańsk 2004.

opiece nad dzieckiem głuchoniemym w Galicji (na przykładzie Lwowa), „Chowanna” 2004, t. 1, nr 22.

potrzebie kształtowania elementarnych zdolności twórczych dziecka niepełnosprawnego [w:] Nadani a talentovani postihnuti jedinci. Bratislava 2005.

Wątki wielokulturowe w tradycji opieki nad dzieckiem we Lwowie [w:] K. Rędziński, I. Wagner (red.), Edukacja - różnica i tożsamość, Częstochowa 2004/2005. trudnej sztuce bycia razem, czyli różne oblicza integracji (red. nauk wraz z A. Stańskowskim), Kraków 2007. Na podstawie: http://www.pedagogika.us.edu.pl/pol/kbpo.htm

Stankowski Adam

Notka biograficzna w przygotowaniu.

Oficyna Wydawnicza "Impuls"

Autor

Balukiewicz Małgorzata, Stankowski Adam

ISBN druk

978-83-7308-806-1

ISBN e-book

 

Objętość

272 stron

Wydanie

I, 2007

Format

B5 (160x235)

Oprawamiękka, klejona

Wprowadzenie

Część I

Pożądane oblicze integracji Integracja – idea i rzeczywistość

Edukácia v integrovaných podmienkach – jedna z alternatív

Rozwój człowieczeństwa – naczelna zasada relacji wychowawczych

Wspólnota jako miejsce rozwoju człowieka. Refleksje na marginesie etyki społecznej Karola Wojtyły

Realizacja idei personalistycznej w kształceniu integracyjnym. Aspekty wychowawcze

Poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych jako element postulatywnego modelu ich wspomagania

Szkic sylwetki nauczyciela szkoły specjalnej

Część II

Integracja w perspektywie badawczej

Integrácia detí a mládeže s poruchami správania na Slovensku Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej

Zadania poradnictwa specjalnopedagogicznego w procesie zintegrowanej edukacji

Obecne warunki i bariery sprawności organizacyjnej placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych (wstępny raport z badań)

Postawy rodziny wobec dziecka niepełnosprawnego Wybrane problemy socjalizacji młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym

Część III

Powszednie oblicze integracji Polskie bariery w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych intelektualnie i sposób radzenia sobie z nimi na podstawie rozwiązania francuskiego Integracja bez barier na przykładzie cotygodniowych zajęć wychowanków Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i uczniów Gimnazjum nr 13 w Bytomiu

Funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych na przykładzie

Wspólnoty Burego Misia Razem czy osobno?

Z doświadczeń środowiska lokalnego Jaworzna

Kształcenie integracyjne a kadra pedagogiczna ze szczególnym uwzględnieniem roli pedagoga specjalnego

Specyfika integracji dzieci przewlekle chorych. Z doświadczeń nauczycieli ze szpitala dziecięcego w Zabrzu

Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym

Zobacz także

Nowa rejestracja konta

Posiadasz już konto?
Zaloguj się zamiast tego Lub Zresetuj hasło