O trudnej sztuce bycia razem. Czyli różne oblicza integracji
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 20,00 zł
Inspiracją do powstanie książki było seminarium pt. „Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych”. Stało się ono okazją do spotkania teorii i praktyki integracyjnej oraz do wymiany doświadczeń naukowców i nauczycieli. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych, a także do rodziców i wszystkich osób, które mają mylne wrażenie, że o integracji powiedziało się już wszystko...
Inspiracją do powstania książki było seminarium pt. „Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych”. Stało się ono okazją do spotkania teorii i praktyki integracyjnej oraz do wymiany doświadczeń naukowców i nauczycieli. Opracowanie jest skierowane przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców szkół i ośrodków edukacyjnych, a także do rodziców i wszystkich osób, które mają mylne wrażenie, że o integracji powiedziało się już wszystko.
W pracy wyodrębniono części, ukazujące teoretyczne podstawy integracji, jej stan wynikający z badań oraz obraz pracy pedagogów specjalnych. Autorzy starają się przekonać Czytelników, że prawdziwa integracja jest sztuką piękną i trudną, a osiągnięcie mistrzostwa w niej wymaga pracy, talentu oraz zaangażowania. A jest ona sztuką tym trudniejszą, że mistrzem w niej powinien być każdy człowiek.
Balukiewicz Małgorzata
Doktor nauk humanistycznych, pracownik Katedry Pedagogiki Specjalnej Instytutu Pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim.
Głównymi kierunkami jej badań są: organizacja i warunków działania pedagogicznego w ujęciu historycznym; wkład środowisk kresowych Drugiej Rzeczypospolitej w rozwój polskiej pedagogiki specjalnej; funkcje zawodowe nauczyciela szkoły specjalnej oraz jego kwalifikacje osobowościowe; szkolnictwo specjalne na ziemiach polskich pod zaborami i w czasach Drugiej Rzeczypospolitej.
Do najważniejszych publikacji autorki można zaliczyć:
Protektoraty lwowskie. Początki i rozwój praktyki opiekuńczo-wychowawczej we Lwowie i na ziemi lwowskiej od końca XVIII stulecia do wybuchu II wojny światowej, Katowice 2000
System opieki społecznej we Lwowie w czasach Drugiej Rzeczypospolitej [w:] E. Trafiałek, A. Kieszkowska, R. Stojecka - Zuber (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna wobec problemów współczesności. Tarnobrzeg 2004.
Koncepcje pedagogiczne Kazimierza Sośnickiego prezentowane na łamach "Muzeum" - organu Lwowskiego Towarzystwa Nauczycieli Szkół Wyższych (1918-1939) [w:] E. Rodziewicz, K. Rzedzicka, E. Zalewska (red.), Gdańskie rodowody pedagogiczne. Gdańsk 2004.
opiece nad dzieckiem głuchoniemym w Galicji (na przykładzie Lwowa), „Chowanna” 2004, t. 1, nr 22.
potrzebie kształtowania elementarnych zdolności twórczych dziecka niepełnosprawnego [w:] Nadani a talentovani postihnuti jedinci. Bratislava 2005.
Wątki wielokulturowe w tradycji opieki nad dzieckiem we Lwowie [w:] K. Rędziński, I. Wagner (red.), Edukacja - różnica i tożsamość, Częstochowa 2004/2005. trudnej sztuce bycia razem, czyli różne oblicza integracji (red. nauk wraz z A. Stańskowskim), Kraków 2007. Na podstawie: http://www.pedagogika.us.edu.pl/pol/kbpo.htm
Stankowski Adam
Notka biograficzna w przygotowaniu.
Oficyna Wydawnicza "Impuls"
Autor | Balukiewicz Małgorzata, Stankowski Adam |
ISBN druk | 978-83-7308-806-1 |
ISBN e-book |
|
Objętość | 272 stron |
Wydanie | I, 2007 |
Format | B5 (160x235) |
Oprawa | miękka, klejona |
Wprowadzenie
Część I
Pożądane oblicze integracji Integracja – idea i rzeczywistość
Edukácia v integrovaných podmienkach – jedna z alternatív
Rozwój człowieczeństwa – naczelna zasada relacji wychowawczych
Wspólnota jako miejsce rozwoju człowieka. Refleksje na marginesie etyki społecznej Karola Wojtyły
Realizacja idei personalistycznej w kształceniu integracyjnym. Aspekty wychowawcze
Poradnictwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych jako element postulatywnego modelu ich wspomagania
Szkic sylwetki nauczyciela szkoły specjalnej
Część II
Integracja w perspektywie badawczej
Integrácia detí a mládeže s poruchami správania na Slovensku Niepełnosprawni utalentowani uczniowie w Republice Słowackiej
Zadania poradnictwa specjalnopedagogicznego w procesie zintegrowanej edukacji
Obecne warunki i bariery sprawności organizacyjnej placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych (wstępny raport z badań)
Postawy rodziny wobec dziecka niepełnosprawnego Wybrane problemy socjalizacji młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku lokalnym
Część III
Powszednie oblicze integracji Polskie bariery w zatrudnianiu osób niepełnosprawnych intelektualnie i sposób radzenia sobie z nimi na podstawie rozwiązania francuskiego Integracja bez barier na przykładzie cotygodniowych zajęć wychowanków Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego i uczniów Gimnazjum nr 13 w Bytomiu
Funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych na przykładzie
Wspólnoty Burego Misia Razem czy osobno?
Z doświadczeń środowiska lokalnego Jaworzna
Kształcenie integracyjne a kadra pedagogiczna ze szczególnym uwzględnieniem roli pedagoga specjalnego
Specyfika integracji dzieci przewlekle chorych. Z doświadczeń nauczycieli ze szpitala dziecięcego w Zabrzu
Optymalizacja kształcenia w klasach integracyjnych o rozszerzonym programie praktyczno-informatycznym
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów