W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej...
Czas dostawy kurierem InPost 24 godziny! E-booki w ciągu 15 minut!
W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej...
W książce zaprezentowano scenariusze wykorzystujące elementy Gimnastyki Mózgu (wg Dennisonów) – bazowego programu w ramach Kinezjologii Edukacyjnej. Propozycje w nich zawarte adresowane skierowane są do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Proste i możliwe do wykonania w każdych warunkach ćwiczenia, mogą być zastosowane jako: relaksujące, w przerwie między zajęciami, wyciszające po zajęciach, koncentrujące przed wysiłkiem, usprawniające przed czynnościami pisania, czytania, zapamiętywania.
Scenariusze mogą być wykorzystane do pracy z dziećmi 6-7-letnimi. Zawierają one zestaw ćwiczeń nakierowanych na konkretny cel, taki jak: rozwijanie umiejętności samodzielnego uczenia się i koncentracji, wspomaganie uważnego słuchania i jasnego wypowiadania się, doskonalenie umiejętności czytania, pisania i rysowania, rozwijanie umiejętności matematycznych oraz kształtowanie postaw twórczych. W scenariuszach znalazły także zastosowanie techniki twórczego myślenia według Edwarda Nęcki. Połączenie ćwiczeń z zakresu Kinezjologii Edukacyjnej i technik twórczego myślenia przynosi zaskakujące rezultaty w pracy z małymi dziećmi.
Obecne miejsce pracy i zajmowane stanowisko: Nauczycielki w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Pabianicach
Specjalizacja:I stopień specjalizacji zawodowej w zakresie wychowania przedszkolnego oraz tytuł Lidera Umiejętności Twórczych
Najważniejsze publikacje:
Stosowanie wybranych technik twórczych z dziećmi przedszkolnymi („Przegląd Edukacyjny, 1998, nr 2)
Znaleźć wspólny język z rodzicami („Przegląd Edukacyjny”, 1998, nr 3)
Twórcze zabawy przedszkolaków („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 8)
Gwiazdkowy prezent („Wychowanie w Przedszkolu”, 1998, nr 10)
Innowacyjne metody pracy dydaktycznej w nauczaniu początkowym („Ruch Pedagogiczny, 1999, nr 1-2)
Inne osiągnięcia: Autorki innowacji pedagogicznej: „Stymulowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym poprzez stosowanie wybranych technik Celestyna Freineta i technik twórczego myślenia wg Edwarda Nęcki.
Gmosińska Małgorzata
Magister pedagogiki, absolwentka studiów podyplomowych na kierunku pedagogika twórczości, posiada tytuł Lidera Umiejętności Twórczych, prowadzi treningi twórczości dla dzieci w wieku 5-8 lat. Pracuje w Przedszkolu Miejskim nr 15 w Pabianicach.
Opis ćwiczeń „Gimnastyki Mózgu” użytych w scenariuszach
Opis technik twórczego myślenia
Scenariusze zajęć
Biedronki
Już wiosna!
Wiosenne kwiaty
Kolorowe motyle
Już lato!
Zabawy z Panią Jesienią
Głodne ptaki
Smutna czy radosna dziewczynka z zapałkami?
Zimowe zabawy Wybieramy się na świąteczne zakupy
Podróż Świętego Mikołaja
Hartujemy nasze ciało
Od ziarenka do bochenka
Widzę świat przez różowe okulary
Wycieczka do ZOO
Wiemy jak bezpiecznie poruszać się po drodze
W piernikowym domku Baby Jagi
Lubimy czytać
Bibliografia
Cztery Autorki przywołane powyżej stworzyły książkę, którą warto mieć pod ręką, jeśli tylko jest się nauczycielem w przedszkolu, w klasach I-III lub szkole specjalnej. Bez zbyt długich wstępów Autorki opowiedziały cóż to takiego jest Kinezjologia Edukacyjna, opisały ćwiczenia wstępne stosowane podczas zajęć, objaśniły na czym polegają poszczególne proponowane w scenariuszach zajęć ćwiczenia, przypomniały techniki twórczego myślenia i oddały nauczycielom w ręce osiemnaście scenariuszy lekcji atrakcyjnych, dobrze skomponowanych i ciekawych.
Ku zachęcie powiem, że książka wzbudziła słowa uznania także wśród moich koleżanek:)