Zrozumieć Rogersa
Autor:
Kościelniak Marek
ISBN: 978-83-7308-308-1
26,67 zł
Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni 28,00 zł
Podtytuł: Studium koncepcji pedagogicznych Carla R. Rogersa
Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej, przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.
"Zrozumieć Rogersa" to pozycja, która nie tylko w przejrzysty i przystępny sposób prezentuje myśl pedagogiczną Carla Rogersa, ale i poddaje ją wnikliwym badaniom, ukazując jej wewnętrzną konstrukcję, docierając do podstawowych założeń teoretycznych, ujawniając zawarte w niej paradoksy i śledząc ich implikacje z większą konsekwencją i przenikliwością niż większość dostępnych w Europie (a może i na świecie) prac na ten temat. Książka ta wypełnia niewątpliwie lukę w polskiej literaturze pedagogicznej, przedstawiając brakujące studium teoretyczne koncepcji pedagogicznych Rogersa. Może być wykorzystana zarówno przez studentów poszukujących obszerniejszego źródła wiedzy na temat szczegółowych zagadnień pedagogiki rogersowskiej, jak i przez naukowców poszukujących analitycznych opracowań dla własnej pracy badawczej.
97 Przedmioty
Opis
- Książka elektroniczna - E-book
- Książka papierowa
- oprawa miękka
Specyficzne kody
- isbn
- 978-83-7308-308-1
Ks. Marek Kościelniak
Doktor nauk humanistycznych, pracownik Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się antropologicznymi podstawami pedagogiki, badaniem pedagogicznych konstrukcji teoretycznych, pedagogiką humanistyczną, cywilizacyjnymi i kulturowymi kontekstami pedagogiki, mediami w edukacji, kontekstami trudności wychowawczych oraz dzieciństwem jako kategorią pedagogiczną
Wstęp
Rozdział I
Co to jest facylitacja ?
Rewolucja w edukacji?
Znaczące uczenie się – „atomowy napęd” Rogersowskiego modelu edukacyjnego
Facylitacja jako postawa
Kształtowanie postawy facylitatywnej
Facylitacja jako działanie
Odniesienie do rzeczywistych problemów
Kontrakty
Bogactwo „zasobów informacji”
Wolność w wyborze formy uczenia się
Wykorzystanie procedur naukowych w uczeniu się uczniów
Uczniowska autoewaluacja uczenia się
Znajomość sytuacji uczącego się dziecka
Umiejętności interpersonalne nauczyciela
Wiedza na temat zainteresowań uczniów
Umiejętność gromadzenia materiałów pomocnych w uczeniu się uczniów
Holistyczne nastawienie względem ucznia
Podejście skoncentrowane na uczniu
Facylitator w roli organizatora „uczenia się w wolności”
Rozdział II
Czy to działa ?
Rozdział III
Jak to działa – czyli teoretyczne podstawy facylitacji
Prawidłowości i zaburzenia rozwoju osobowego
Teoria osoby w pełni funkcjonalnej
„Paradoksalna natura wolności”
W miejsce teorii relacji interpersonalnych – koncepcja relacji wspomagającej
Przebieg procesu facylitacji prawidłowego rozwoju osobowego dziecka
Proces formowania się postawy facylitatora
Rozdział IV
„Szkiełkiem i okiem”, albo „O niecnym paradoksie, sprytnej facylitacji i jej facylitatorze”
Paradoks „wolności zdeterminowanej”
Paradoks atakuje – JA w dobrowolnej niewoli organizmu
„Niedokończona teoria” w roli ofiary zderzenia dwóch zamierzeń usiłujących ją wykreować z pomocą paradoksu
O tym, jak sprytna facylitacja paradoksowi (niemal) umknęła
Coda, czyli „ogonek” – jako skromne zakończenie (bez kadencji wirtuozowskiej)
Bibliografia
Dodatek specjalny. Relacja międzyosobowa jej istotne właściwości – w dialogu pomiędzy Carlem Rogersem a Martinem Buberem
Najważniejsze wydarzenia z biografii Carla Ransoma Rogersa.
Zobacz także
Powiązane produkty
- Brak powiązanych produktów